Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Man kan snu på det: de shorter i aksjer fordi det nettopp er lav omsetning. Dette er et kjent problem på OSE generelt og biotek spesielt.

Om disse to gutta det er snakk om skal tukte BGB også, så mener jeg det er enda et skritt i retning av å få presseoppmerksomhet på praksisen.

2 Likes

Dersom de shortet i dag, så gjorde de det først og fremst også på torsdag og fredag. Tilgjengelig liste er pr. stengetid onsdag.

Jeg registerer at du har sluttet med praksisen å skyte budbringeren, og det er fint :wink:

2 Likes

Investtech burde inngå samarbeid med shortselskapene (hvis de ikke allerede har det).
Først presser shorten kursen ned, så kan investtech anbefale folk å selge fordi kursen har gått ned…

2 Likes

Ikke noe problem. Liker selv å få tilgang til referanser og linker. :slight_smile:

1 Like

Viser seg at disse aksjene ble sående stille på NORDA ASA sin konto på torsdag. Så får vi se.

Bare ment som en opplysning om praksis for analyser. Når en analytiker slutter å dekke et selskap, så er det ikke lenger noen anbefaling eller kursmål på aksjen. Og som i dette tilfellet har de ikke gjort noen nye beregninger av verdier, eller markedssituasjon.

2 Likes


Bergenbio med oppdatert pipeline på hjemmesiden.

11 Likes

Takk for info. Kan ikke se noen vesentlig endinger, noe jeg har gått glipp av ? (Har ikke fulgt med i timen på en stund)

God kveld

For meg virker det mer og mer åpenlyst at det eneste BGBIO og apparatet rundt har oppnådd med tanke på Covid-19 og pandemien, er å rundlure alle sammen opp i stry.
Om ikke soleklar førsteplass i pandemi- bløff, så i hvert fall en klar pallplassering…?

Håper jeg må spise mine egne ord, men tror nok alle snart må innse at her inne og ellers på forskjellige forum, finnes mange «kjøpte» «besserwissere» som har bidratt til en hinsides hausing av BGBIO og deres «supermedisin» Bemcentinib.?

Lykke til videre alle sammen, håper inderlig at jeg tar feil og at det viser seg at BEM kan brukes til et eller annet…:man_shrugging:

Mvh

2 Likes

Nå er jo tross alt kursen på samme nivå som før dette covid-sirkuset, så tror nok at det er stor oppside i aksjen, selv uten å komme i mål med covidmedisin. Er ikke akkurat innenfor covid at BB satser på, det er og blir bare en solid bonus hvis det viser seg å være klaff. Analytikere har vesentlig høyere kursmål enn det vi ligger på idag, uten covid-delen.

3 Likes

(ironivarsel)

Hm, hvis ikke BEM kan brukes mot covid, hva i all verden skal man kunne bruke det til da? :anguished:

1 Like

“Hvorfor skal folk få Bemcentinib mot kreft, og leve mange mange år ekstra, når de likevel kommer til å dø en dag”

5 Likes

Takker så mye for varme (inderlige) lykkeønskninger til oss alle samme, kjenner at det varmer i hjerterota.
Og takk for et innholdsrikt og informativt innlegg, tar det så inderlig med videre.

1 Like

Motiverte aksjonærer med tro på selskapet tror jeg vi sier. :slight_smile:
Litt for enkelt å si at når noen prøver og ikke klarer, så har de lurt folk.
Her har de sagt hva de prøvde på, hva som skjedde underveis og hvorfor ting ikke gikk etter planen.
Har man fulgt med har man ikke blitt lurt, har man lukket øyne og ører det siste året++ kan jeg skjønne at man er skuffet om man åpnet dem igjen nå, men da er det bare en å skylde på, og det er deg selv. Alt har kommet klart fram i kommunikasjonen underveis.

2 Likes

Det har vært stille en stund, og aksjen har seget ned, dels ved at kortsiktige covid-aksjonærer har kastet kortene, og dels på teknisk analyse.
Men når man frisker opp hukommelsen ved å ta en titt på pipeline, resultater, og, ikke minst, vitenskapelige publikasjoner om AXLs rolle under ulike patologiske prosesser, så ser man at det skal mye til at vi ikke får positive nyheter her.

5 Likes

For ordens skyld: Den antivirale effekten og potensialet for bruk ved infeksjonssykdommer (bl.a. som et supplement til antibiotika mot superinfeksjoner) er fremdeles der, eksemplifisert ved Shibatas studier på RS-virus:

RSV er, som coronaviruset, et “enveloped” virus som stimulerer Gas6/AXL-aksen. Shibata og medarbeidere har testet bemcentinib (BGB324) in-vivo i RSV-infiserte mus: “The inhibition of Axl restored the protective immunity to pneumococcal infection. Thus, the Gas6/Axl axis is a promising drug target for reducing the bacterial burden upon secondary bacterial infection”.

Legg merke til hva bemcentinib gjør med overlevelsen i figur B:

image

“Worldwide, it is estimated that RSV is responsible for approximately 33 million lower respiratory tract illnesses, three million hospitalizations, and up to 199,000 childhood deaths”

6 Likes

Interessant…

25 Likes

Sier du det asså… Skal bli spennende å høre hva Bgbio melder om dette.

1 Like

Så synd at fagfolk ikke har lyttet til selverklærte eksperter her inne som har fortalt oss at BergenBio snarest må legge bort Covid-sporet.

Takk for deling!

3 Likes

De kan ta med seg selskapet og notere den på børsen over there. Ingen tvil at selskapet er notert på feil børs spør du meg. Se mcap.

1 Like