Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Såvidt jeg husker så ble fire pasienter behandlet for Covid-19 som del av den første Accord studien i vår/sommer. De pasientene som hadde fått Bemcentinib skulle ferdigbehandles selv om Accord terminerte i sommer.

I så tilfelle så skulle man tro at selskapet sitter på data fra disse fire pasientene. Og jeg vil tro at de data de fikk ut av disse fire har vært del av beslutningsgrunnlaget til britene til å restarte Accord og at Bemcentinib ble en av tre medisiner som skulle testes.

Det faktum at BGBIO begynner å planlegge egne stgudier i India og SA før ACCORD ble terminert i sommer, understøtter at ledelsen må ha stor tro på at Bemcentinib har positiv effekt på Covid-19. Jeg kan vanskelig forsestille meg at et selskap som BgBio, med såpass mange kreftstudier pågående ville brukt energi og ressurser på Covid.19 uten at de hadde gode grunner for å gjøre det, samt stor tro på at de vil lykkes.

Jeg, som mange flere, tar en eventuelle positiv effekt på Covid-19 som en bonus. Samtidig innser jeg at dersom Bemcentinib har positiv effekt mot Covid-19, så blir det en meget hyggelig bonus. Det vil samtidig gi BgBio ekstraodinære ressurser til å sette trøkk på alle de andre kreftstudiene som er pågående. I tillegg vil de stå langt sterkere i samtaler/forhandlinger med fremtidige partnere.

2 Likes

Det var 4 pasienter 14-16 dager før meldingen kom, de har dermed mest sannsynlig flere, men om det er 5 eller 10 er vanskelig å si.

Mest sannsynlig mellom 5-7

Det var x pasienter per 28. juli da meldingen kom.
Det var 4 pasienter per 15. juli
Det var 3 pasienter per 22. juni

Trenden var sterkt nedadgående i antall nye sykehusinnleggelser.

Man bør regne med at de ikke fikk rekruttert flere enn 4.

Genmab skrinlegger sitt AXL play

5 Likes

Ja, er enig i at det ikke er mange, men regner med det er mer enn 4 på grunn av meldingen som kom 28July.
Patients already
recruited, including those dosed with bemcentinib, will continue on treatment as
per the protocol.

Pasienter i flertall

Maks 15 dagers behandling om de ikke skrives ut før.
Skal litt til at pasienten kom igang mellom 13-14 july

1 Like

Spennede,
Der faller en konkurrent ifra på grunn av manglende optimalisering, som er problemet for de fleste AXL hemmere.

While enapotamab vedotin has shown some evidence of clinical activity, this was not optimized by different dose schedules and/or predictive biomarkers. Accordingly, the data from the expansion cohorts did not meet Genmab’s stringent criteria for proof-of-concept.

3 Likes

Den nærmeste i Bergenbio sin pipeline blir vel BGB601 som er utlisensiert til ADC Therapeutics.
De har heller ikke gått videre med denne.

2 Likes

Interessant. En konkurrent mindre. Men samtidig er det en medisin basert på AXL hemmere som nå feilet. Da er det grunn til å spørre; hva er forskjellen på AXL hemmeren til dette selskapet og AZT sin AXL hemmer?

1 Like

Å sammenligne BGBIO sin AXL-hemmer med andre blir som å sammenligne to forskjellige onkolytisk virus. Det er effekten som teller :wink:

5 Likes

Bra!

2 Likes

Tja, så lenge de får kjøpe tilbake uten påvirke kursen noe særlig så er det vel egentlig ikke så bra? Det er overraskende mange selgere på disse kursene synes jeg.

2 Likes

Tror de fleste truseskvetterne er ute nå.Heller på vei inn og kombinert med lav omsetning har vel ikke short noe valg…tenker at det duket for oppgang😬

Voleon påstår at de bruker algoritme til å sette short. Når den måtte å begynne å fortelle til Voleon tid for å komme deg ut, Tror jeg @eiken har rett.

Fin sak som understreker viktigheten av en biomarkør i et regulatorisk perspektiv.

Her vises LOA som vi vet er 3x høyere hvis en har en biomarkør, men dette er i fase 1. Se hva som skjer fra fase 2, og fase 3 med LOA og biomarkør!

Har Bergenbio biomarkører. Jupp. Faktisk to. En for AML, og en «composit» for NSCLC.

9 Likes

Da kommer det frem at tallene for AstraZeneca sin vakseine kanskje ikke holder vann. Dette viser vel bare som flere her har vært inne på tidligere; Det er ikke gitt at vi raskt kan slå tilbake denne pandemien med vaksiner. Bemcentib og andre behandlende legemidler vil helt klart ha en viktig plass om de kan dokumentere effekt.

3 Likes

4,5% oppe lige nu. Nogen som har opdaget nyheder?

1 Like

Merck utsetter fase 3 innenfor NSCLC Keytruda i kombo med Yervoy.

Blir spennende å se om komboen med Bemcentinib går videre.

6 Likes

Okay, så det ligger til grund for det. Tak

4 Likes

“The Genmab move is unlikely to derail Bergenbio’s efforts, however, especially since enapotamab used a different modality”

"Bergenbio’s focus remains mostly on bemcentinib, which it has previously argued is the only truly selective Axl inhibitor. This is in a second-line AML trial as monotherapy, while results from a phase II trial of a Keytruda combo in second-line NSCLC were presented at the SITC meeting this month.

These suggested promise, given that all patients had failed PD-(L)1 blockade, backing the theory that hitting Axl might reverse resistance to immunotherapy. Bergenbio has yet to test the hypothesis in a randomised setting with a robust control arm, however. Bergenbio’s claims of selectivity notwithstanding, Genmab had also called enapotamab “Axl-targeted”."

Er nesten mer bull enn bear den der :stuck_out_tongue:

8 Likes