Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Hvorfor skulle shortere være interessert i en høyere kurs? (Jeg trodde kursen på BergenBio var lav).

Jeg har kjøpt et par av disse 5stk postene, bruker ikke noe robot.
Har ikke spesiell god kurtasje heller. Men jeg er ikke den eneste som holder på å roter og kjøper disse småpostene ser jeg.

Tror heller at folk ser at det er svært liten nedside i denne nå , og at det kommer mye positivt fremover. Ser langsiktig på denne nå, etter at jeg ligger med papirtap på 49625,- . Sitter likevel komfortabelt, og tror denne vil stige jevnt og trutt fremover.

Men det skjer ikke av seg selv, noen må kjøpe aksjer også vi kan hjelpe til å kjøre opp kursen!!
Så lite handel som det er i denne om dagen.

Om de bare hadde fått ut en melding on Covid og brukt momentet som er i media nå, tror jeg den kunne gått mye på det. Selv om selskapet vil tjene best på kreftbiten, vil dette være god pr.

3 Likes

Tror det er mye mer organisert enn at det er tilfeldige 5 kjøpere. Mener bestemt at det er roboter som kjører løpet. Selgerne forsvinner som dugg for solen og legger seg 10-20 øre høyere. Så kommer 5 kjøperen og slår til. Så legges salg enda høyere…osvosv

2 Likes


Femmeren jobber aktivt videre.

Husker ikke helt om vi har diskutert ansettelsen av Gayle Mills som CBO, hun har en lang skryteliste av vellykkede samarbeidsavtaler og rene salg på sin CV.

“Gayle has been a Chief Business Officer and Senior Business Development Officer at some of the world’s most premier pharmaceutical and biotechnology companies, including Roche. In her tenure, she executed some of the industry’s largest collaboration agreements and was involved in the sale of several biotechnology companies to large pharmaceutical companies”

Eller som det står på BGBIO sin sider : “Gayle Mills joined BerGenBio as Chief Business Officer in November 2021. Ms. Mills has held a variety of positions at senior levels in both major pharmaceutical and biotechnology firms. Her most recent position was as Chief Business Officer at Symphogen A/S, where she executed major collaborators with Merck KGaA and Baxalta. Prior to Symphogen she was in senior business development positions at Abgenix, Inc., Roche Bioscience and Syntex USA. In addition to leading the execution and management of significant partnerships with several major pharmaceutical firms, she has been actively involved in the negotiation and execution of the acquisitions of Symphogen A/S, ROXRO Pharma and Abgenix, Inc.”

Det virker som om selskapet nå har en klar strategi videre, og lykkes de med dette blir vi rikelig belønnet.

8 Likes

Dette navnet dukker opp både her & der

Og når vi snakker om Merck:

PS: det er en stor forskjell mellom Merck KGaA og Merck.

Takk for innspill. Det burde jeg vært klar over.

I EU så bruker man ofte MSD for å ikke blande med Merck KGaA. I USA bruker man bare Merck (for MSD) siden Merck KGaA ikke har noe fotavtrykk der.

Du må gjerne korrigere meg hvis du mener jeg har skrevet noe feil. Mer konstruktivt enn tegneserier.

4 Likes

Frustrerende dager for deg dette, ser den, men du klarer å finne noe bedre enn dette.

Uansett hyggelig å se at du finner interesse i BP samarbeidspartneren til BergenBio.

Tro det eller ei så følger jeg ikke spesielt med på aksjekursen til BGBIO og opplever ingen frustrasjon eller glede av kursen. Følger mer med på forumet her dog, finner det underholdene og lærerikt.

Var litt interessert i å høre hva du mente jeg hadde skrevet så innmari feil om Merck KGaA og MSD slik at du tok deg tid til å redigere en tegneserie og inkludere meg inn i den.

1 Like

Virker som det er vanskelig siden artikkelen er helt ny. Jeg har foreløpig ikke tilgang.

Takk for alt du graver opp!

3 Likes

Liker godt den ny kurs trenden, måtte det fortsette🤶

2 Likes

Forklarer kanskje noe:

1 Like

Ash 2021:

Monday, December 13, 2021, 6:00 PM-8:00 PM EST

3410 Bemcentinib (Oral AXL Inhibitor) in Combination with Low-Dose Cytarabine Is Well Tolerated and Efficacious in Older Relapsed AML Patients.Updates from the Ongoing Phase II Trial (NCT02488408) and Preliminary Translational Results Indicating Bemcentinib Elicits Anti-AML Immune Responses

Results: As of 15 July 2021

«Median OS currently 13.3 months (historical controls suggest 4.5 months mOS in this population) continues to mature.

BEM elicits activation of the two major adaptive immune cell populations responsible for anti-AML immune responses. B+L warrants evaluation in a randomized pivotal trial in this population.»

Håper på oppdatert mOS i positiv retning her og en børsmelding før åpning tirsdag.

Edit: link Paper: Bemcentinib (Oral AXL Inhibitor) in Combination with Low-Dose Cytarabine Is Well Tolerated and Efficacious in Older Relapsed AML Patients.Updates from the Ongoing Phase II Trial (NCT02488408) and Preliminary Translational Results Indicating Bemcentinib Elicits Anti-AML Immune Responses

24 Likes

Norda ASA reduserer med 200k

1 Like

Min kvalifiserte gjetning er at disse 200k er lånt ut, det er ikke like lett og låne aksjer lenger etter at Fjärde stengte krana. Stort sett DNB og Nordnet IPZ som låner ut. Jeg har kalt tilbake eller sperret mine. Aksjene som vises i registeret er T+2 dvs handels dag + 2 arbeidsdager.

1 Like