Når du gir et løst sitat, hadde det hjulpet å spesifisere når han sa dette og hvilken kontekst.
Hvis jeg minnes rett så sa Jonas dette ifbm med introen når Olin første gang var på Radiumpodcasten. Selv tolker jeg det ikke som en dyptgående analyse hvor Jonas har som hensikt å påpeke styrker og svakheter, heller mer en hyggelig gest og snakke opp en ny gjest. Jeg er sikker på at Jonas vil kunne finne og påpeke svakheter med strategien og caset hvis man utfordrer ham.
Nå spesifiserer Jonas at han kjenner BGBIO overfladisk sammenliknet med Radiumselskspene, naturlig nok. Et forbehold å merke seg.
For sammenlikning, vil tro Jonas også har sagt noe liknende og minst like flatterende om Nordic NanoVector, Targovax, PCIB og vi vet hvordan de aksjonærene har hatt det siste år.
Selvfølgelig, BGBIO har gode elementer også. Dette har jeg også redegjort for fra det jeg har identifisert, men nå har jeg sett mer verdi i å påpeke det jeg mener er svakt med caset, ledelsen, dets strategi og investorsiden.
Men hey, hvis et løst sitat fra Jonas er ditt sterkeste argument for å investere i BGBIO så er det selvfølgelig helt greit. Ikke en direkte sammenlikning, men jeg har også i min ungdom investert basert på kommentarer fra artikler i Hegnar/FA/DN eller analyser fra ekspert«analytikere» på selskap og bransjer jeg hadde null peil på. Lønte seg sjeldent for meg.