Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Enig i at ting tar for lang tid, men viktig å få frem hele bildet.

Slik du formulerer deg, får man inntrykk av at andre kan ta i bruk bemcentinib mot stk11 fra 2027 /2030.

Derfor synes jeg du kan svare på spørsmålet mitt over

Huff så kjipt dette forumet har blitt. Er bare innfom for å legge ved litt info om et patent som har fått ny status. Men først ønsker jeg å legge ved denne gamle børsmeldingen fra desember 2021 om rettigheter sikret for STK11/bemcentinib: BERGENBIO announces EXCLUSIVE in-licensE of key intellectual property rights from ut Southwestern Medical center - BerGenBio

3 Likes

Ovenstående postet jeg 20. juli. Jeg mistenkte den gang at “Terminated before grant” er ganske vanlig underveis i byråkratiet, og kanskje ikke betyr annet enn at selskapet må sende inn mer dokumentasjon.

Først, her er en oversikt som gir datoene for endrede statuser, fordi disse datoene ikke vises i hvert enkelt søkeresultat: Intellectual Property Office - Patents Journal : UK applications filed

I tabellen på lenken ovenfor ser dere at Application Number GB2208131.9 (Journal 6947) som har statusen “Terminated before grant”: Intellectual Property Office - Patent document and information service (Ipsum) er loggført med datoen 13. juli 2022

I tabellen på lenken ovenfor ser dere nå nye oppføringer med dato 10. august 2022, det er Application Number GB2209285.2 og GB2209299.3 , men begge henviser til samme loggoppføring (Journal 6951). Her er søkeresultatet for den loggoppføringen fra 10. august som nå viser at statusen er endret fra “Terminated before grant” til å bli “Pending”: Intellectual Property Office - Patent document and information service (Ipsum)

Basert på dette konkluderer jeg med at selskapet har sendt inn ytterlig nødvendig dokumentasjon, og at behandling av patentsøknaden nå fortsetter. Basert på Tweeten i innlegget mitt jeg svarer på fra juli, tror jeg nå det nærmer seg at prosessen med søknaden blir ferdig. Ref. formuleringen som sa “READY FOR FORMALITIES” på tidspunktet hvor status var “Terminated before grant”, og som altså nå er endret til “Pending”: https://twitter.com/PatentsJournal/status/1548714477226541057

Edit: Selv om det er samme loggoppføring (Journal 6951) på begge oppføringene fra 10. august, ser jeg nå at overskriften på dem er forskjellig, så jeg legger ved begge lenkene her (ovenfor har jeg kun den ene lenken), men det er greit, for begge har statusen “Pending”:

GB2209285.2 - Dosage regimen for axl inhibitor: Intellectual Property Office - Patent document and information service (Ipsum)
og
GB2209299.3 - Dosage regimen for antiviral therapy: Intellectual Property Office - Patent document and information service (Ipsum)

Fordi det er samme loggoppføring, tolker jeg det slik at det er to endringer, overskriften er endret fra å være “Dosage regimen for axl inhibitor” til å bli “Dosage regimen for antiviral therapy”, og som nevnt er statusen endret til å bli “Pending”.

3 Likes

Jepp. Og dette henger sammen med mitt ønske om at enkelte her bør være flinkere til å belyse hele bildet i sin omtale av beskyttelse.

1 Like

Jeg har gjort alle en kjempe tjeneste nå! Roc vet hvordan dette skal gjøres, så jeg har sendt BB en mail og bedt de om å ansette han. Alle problemer løst.
The sky’s the limit nå🤩

2 Likes

Hvorfor synes du dette forumet er kjipt? At stemningen her er laber skyldes jo at aksjekursen er ATL og at bgbio ikke har levert iht mange aksjonærers forhåpninger. Synes det er supert at alle kan skrive sine meninger uten å bli tvunget til taushet av andre. Ikke alle aksjonærer har like gode forutsetninger for å forstå kompleksiteten i biotek og spesielt bgbio.
Ha en strålende børsdag.

2 Likes

Hvis man ser gangen i dette så poengterte jeg:

1. At selskapet har holdt på siden 2007 og man fremdeles venter på fase 1/2 data. Noe som er lenge og kritikk av styret

2. Jeg stilte et åpent spørsmål på hvor lenge patenttid det var på composition of matter patentet.

3. Her fikk jeg i svar fra @Hayen noe ala «masse patenter, men husker ikke i farta detaljer»

4. På bakgrunn av dette fant jeg hovedpatentet i prospektet da dette er det som har mest verdi

5. Jeg belyste også at det burde være et patent med ICI, enten ble dette filet etter prospektet eller så er det ikke mulig å få dette

6. @anon95652491 limte inn børsmeldingen hvor selskapet lisensierer inn patentet på fra UT Southwestern Medical Center. Det fremkommer ikke for meg hva slags type patent dette er. Gjerne lim inn konkret hva type patent som innlisensieres

Men ja, uff og uff så kjip forumet har blitt. Er mye bedre hvis vi alle hausser opp og ikke er kritiske.

PS: @HJB Skulle BGBIO ha tatt kontakt så ville jeg tvert ikke hoppet på.

Har ikke for vane å være på TI under arbeidstid. Legemiddelutvikling krever sitt. Hopper derfor midlertidig ut nå.

7 Likes

Carnegie gjentar kjøp etter analytikerbytte.
https://www.finansavisen.no/nyheter/helse/2022/09/02/7923948/carnegie-gjentar-kjop-etter-analytikerbytte
Noen som har tilgang til hele analysen fra carnegie?
Har Bergen bio byttet analytiker fra artic securities (for øvrig eid av TM)? Knute på tråden der?

1 Like

Det blir antagelig Carnegie som megler emisjonen. Derfor positiv analyse. Artic har kanskje ikke vært fullt så begeistret…

4 Likes

Det blir antagelig Carnegie som megler emisjonen. Derfor positiv analyse.

Jeg vet ikke om dere er klar over hvor alvorlige slike beskyldninger er. Det er ganske ødeleggende at det slenges påstander hit og dit, krydret med nåtidens konspirasjonsteorier. Men enkelte sier jo mye når de er anonyme.

Slike påstander bør ha mer kjøtt på beinet eller droppes. Dette er ikke Hegnars Forum.

3 Likes

Litt morsomt dette. Trond Mohn er jo storeier i Arctic Securities. Kanskje en grunn til at Carnegie har overtatt.

1 Like

Synes det ikke er så rart at det oppstår teorier når man leser hva slags ymse grums den bransjen har drevet på med. Virker ikke å ha høye etiske standarder akkurat når man leser slikt.

Ja, jeg kjenner til den saken og jeg har ikke generelt stor tillit til finansbransjen.

Men vi legger oss på et lavt nivå om vi slenger ut udokumenterte og svært drøye påstander.

1 Like

Det er bare å vente og se. Tiden vil jo vise hvem det blir. At de har kjøpsanbefaling med tp 15 kr sier jo litt.

1 Like

Føler det generelt er mye høytflyvende spekulasjon både her og forumet forøvrig.

Noen eksempler som minnes i denne tråden er ulike forklaringer på hvorfor innsidekjøp ikke ble gjort av styreformann innen en hvis tid, at selskapet må være i forhandling med farma, overtolkning av ting som blir sagt av Godfrey.

Jeg er forsåvidt enig. Alle kan bidra til å sette realistiske forventninger og komme med mindre far fetched teorier, det gjelder meg selv inkludert.

1 Like

Mener det må være høyde for å diskutere hvorfor carnegie har overtatt fra artic. Spesielt når TM er en av eierne i artic.
Ja det har vært en god del spekulasjoner, men det forstår jo alle her at bare er spekulasjoner. Må alt på småprat være så veldig ordentlig og riktig.
Kanskje på tide å opprette bgbio fakta og 100% sannhet?

1 Like

Fakta: Carnegie har byttet analytiker internt. Fakta : Carnegie har ikke overtatt noe som helst vedr. BGBIO fra Arctic.

2 Likes

Notert

Fra dagens presentasjon:

 The planned Phase 1b/2a trial in 1L NSCLC STK11m and the on-going Phase 2b trial in hospitalized
COVID-19 patients represent true value drivers to further capitalize on the potential of bemcentinib

5 Likes

Snakker vi full kollaps her?