Det bryr at for hver aksje man eier per mandag, får 28 tegningsretter hvor ved salg (x0,1) kan tjene 2,8 kr for hver aksje , ikke sant?
Kan bli en fristende deal hvor øker kjøpepresset og øker aksjekurset/emi.kurset?!
Nei, for hver aksje har man rett til å tegne 28 nye aksjer som man betaler 10 øre for. Har du 10.000 aksjer kan du tegne/kjøpe 280.000 nye aksjer. Du betaler 28.000 kroner totalt for disse aksjene. Så vil kursen videre avgjøre om dette blir butikk.
Tegningsrettene kan omsettes. Rettelse, se nedenfor. Emisjonskursen er fastsatt og endres ikke.
Tror jeg har sett på meldingen at emi.retter kan omsettes på OB! Har noen lagt merke på , eller jeg har misforstått?
Joda. Du kan selge og kjøpe tegningsretter over børs:
Will the rights be listed: Yes (ticker code “BGBIT”)
Sorry, ser det nå. Det blir øretrilling isåfall. Med 2,5 milliarder nye aksjer vil kursen dras mot emisjonskurs nokså raskt, og verdien av tegningsretter blir svært lav.
Det blir en god deal da! For hver aksje på 1,9kr kan man potensielt tjene 2,81 kr!
Det kan potensielt heve kurset nesten på 4 kr og sette emikurset på over 3 kr, enig?!
Emisjonskursen er allerede satt. Den er 10 øre. Nei, dette blir ikke noen god deal. Blir billige retter å kjøpe over børs. Blir ikke emisjonen overtegnet, er det i tillegg åpnet for at du kan delta uten aksjer. Tirsdag blir stygg.
Emisjonskursen er fastsatt til 10 øre. Selskapet har selv regnet ut at hver aksje blir verdt ca 16 øre etter emisjonen. Alt står i børsmeldingen.
Nojoy! Emikurse er 37,5% under gjennomsnitt 3 dagers handelskurs før annual meeting. Du selv vet bedre! Emi.aksjer har en verdi på 0,1 kr, samme verdi som primære aksjer på 0,1 kr!
Verdien disse dagene fordelt på nytt antall aksjer er utgangspunktet.
“The subscription price is proposed to be NOK 0.10 per New Share,
based on a theoretical ex rights price (TERP) of NOK 0.15880 of the Company’s
shares calculated on the basis of (i) the volume-weighted average price (VWAP)
of the Company’s shares on Oslo Børs in the three last trading days’ prior to
the AGM of NOK 1.81669 and (ii) the assumed issue of the maximum number of New
Shares in the Rights Issue (equal to the number of subscription rights to be
issued);”
Dagens børsverdi er ca 188 millioner kroner fordelt på 88,6 millioner aksjer. Verdien etter emisjon på 250 mill vil teoretisk være 438 millioner men det skal fordeles på 2.588.600.000 aksjer. Da er vi nede på de ca 16 ørene selskapet opererer med i verdi.
Les dagens børsmeldinger. Du tar feil. Emisjonskursen skulle være minst 37,5 prosent rabatt. Fasit ble ca. 95 prosent rabatt. Det er et valg ledelsen har tatt. De kunne godt kjørt med 37,5 prosent rabatt, men det gjorde de altså ikke. Beklager.
Det var min opprinnelige tanke også, men så står det jo subscription price 0,1 NOK da. Så det du sier er at subscription price ikke er det samme som emisjonskurs?
Helt ærlig er jeg nå forvirret!
Snur fort i biotek.
Blir jo nærmest verdiløse disse aksjene for de som deltok her på 37,5 kr pr aksje.
Det forutsetter at de ikke tegner seg i EMI, og ikke selger rettene…
Ja mulig, men emikurs har en merkelig tendens til å bli som en magnet til aksjekursen. Men jeg skal ikke strø salt i noe sår, så tror vi lar den ligge. Fremtiden vil vise hva som skjer med kursen.
en styggere griseemisjon enn denne i bgbio skal man lete lenger etter. Det var ikke bra. 10 øre!
Det er helt utrolig spot on da. Utrolig imponerende!!
Har du skrevet det her inne tidligere? Eller er det først nå du deler dette med oss?
Ikke skrevet/ sagt det her, men hele emisjonen har vært rotete.
Lang tid, uoversiktlig pris osv.
I call bullshit i såfall Flaut.