Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Trist å oppleve en slik kunnskapsløshet som du viser I denne tråden Lasse. Les litt mer om BGBIO og fortsett å poste, det er definitivt for lite liv både på BGBIO og PRO trådene her.

Min største frykt er at dette forumet skal senke seg ned på nivå med Hegnar sitt sirlusforum.

4 Likes

Det er synsing som dominerer dessverre. Nå har mange små gitt opp, ser man på salg de siste dagene er mange i størrelsesorden 50-500 aksjer samtidig som 500k aksjer er flyttet fra småaksjonærer til topp 50 listen, det er ikke lenge til denne vil eksplodere.

Jeg tror du bør sette deg ned og lese litt hvordan ting fungerer. For dette kan du ingen ting om

1 Like

ok.skal ikke skrive noe mer på dette forumet, når man blir halshugd av å poste noe man tror,så takk for meg posetive folk :roll_eyes:

2 Likes

Har vi fått noen signaler, eller har noen gjort analyser om i hvilken grad bem vil kunne påvirke behandling av covid? Best-case?

Vi får vel oppdatering på covid studiene senest 10 februar når det er kvartalspresentasjon. Håper de har klart å få fart i rekrutteringen i India eller Sør Afrika. Storbritannia må jeg innrømme at jeg er mer pessimistisk til ettersom det var såpass lav rekruttering selv når det var høy smitterate i landet. Er helt avhengig av at myndighetene og helsesentrene som har studien velger å promotere den på riktig måte. Ellers vil ikke behandlingen bli valgt. Veldig spent på neste oppdatering.

3 Likes

For nye som ikke har lest seg opp på selskapet. Her har dere mye lese-stoff.
Kan være en god ide å lese seg opp på selskapet man investerer i før man trykker på kjøpsknappen. Søke funksjonen er også veldig fin.

Anbefaler å se Wendy Maury´s innlegg fra R&D day. Og Godfreys svar under spørrerunden i DNB Investor seansen, alt ligger på nett og kan streames. Disse to har definitivt tro på at Bem vil i stor grad vil påvirke behandlingen av Covid, de virker å være veldig opptatt av når i sykdomsforløpet det er gunstigst å starte behandling av Covid positive.

8 Likes

Tipper nyheten om godkjenning av Covid-19-medisin i UK vil presse kursen noe. Ikke at det betyr noe for min tro på selskapet men jeg tipper endel er inne pga håp om en rask Covid-gevinst.

Det vil fremdeles være plass til flere medisiner. Der er jo ikke slik at denne løser alle deres problemer. Helsevesenet er i knestående. Leste en artikkel på BBC i går hvor en lege på et sykehus i London mente de klarte en uke til før strikken røk.

Kan Bemc, eller andre, hjelpe ytterlige 25% vil det være kjærkomment.

Enig, men kortsiktig har slike nyheter en tendens til å presse kursen.

Does it mean Bem also has to be added to SoC?

“Boris”-medisinen, Tocilizumab, skiller seg en del fra Bemcentinib ved at den for det første er et antistoff som må tas som injeksjoner, og dernest at den ser ut til å virke på de aller sykeste.

Med andre ord ikke en direkte konkurrent i Bemcentinibs målgruppe. Den vil vel først bli brukt på de pasientene som ikke responderer på Bem. og blir sykere.

Den skal ha vært testet på moderat syke i 2020, uten at man fant effekt (In October 2020, another research was published that concluded that “tocilizumab was not effective for preventing intubation or death in moderately ill hospitalized patients with Covid-19”; The New England Journal of Medicine (24): 2333–2344).

2 Likes

Det er ikke Bemcentinib som er godkjent nå, men Tocilizumab Morgo.

Din pessimisme er feil begrunnet.
Da første pasient ble dosert i vår ( starten av juni) ble det lagt inn ca 500 totalt i hele UK daglig.
Tallet falt og var under hundre i løpet av juli.

Sist kjente døgn ble det lagt inn 3600 i UK
Det har aldri vært flere innlagt enn nå

4 Likes

Det er et immundempende antistoff som nå er godkjent i UK, flott for pasientene. Men som vi vet så er det ikke mulig å produsere antistoffer i nødvendig mengde til at alle kan få slik behandling og dette er også en intravenøs behandling som må administreres av helsepersonell.

Bemcentinib er en pille som man kan ta hjemme. Så her er det naturligvis rom for flere behandlinger, i forskjellige stadier av sykdommen.

5 Likes

Det tok vel et par måneder å få innrekruttert en 4-5 pasienter slik jeg forstod det forrige gang. Er det som gjør at jeg vil se rekrutteringstallene svar på hvit før jeg reiser “champagnen”. Men mulig jeg feilvurderer tallene på antall pasienter som kommer inn på sykehusene i studiene som er aktuelle for studien, kontrao hvor mange som faktisk havner i bemcentinib studien. Da er det feil av meg å klage på myndighetene eller sykehuset. Uansett så tenker jeg at om det skal gå litt for seg så bør rekrutteringen i landet minst 10 dobles om dette har skal komme i land i rimelighetens tid. Arrester meg gjerne.

2 Likes

Helt enig i at rekrutteringen var altfor svak i vår.
Accord startet med 6 sykehus som utgangspunkt, og var vel på ca 11 da studiet ble stoppet i slutten av juli. De økte fordi rekrutteringen tok tid/pasientantallet falt. Et moment er også at de brukte lang tid på å få sykehusene klar til å rekruttere pasienter. på 6-7 uker ble 4 pasienter rekruttert.

Innlagte er nå høyere enn da Accord ble meldt i vår. Da så man for seg et par mnd på stage 1/fase 2.
Godfrey meldte for øvrig om ‘strong recruitment’ i desember. Om han da snakket om begge studier er noe uklart, men det kunne forstås sånn.

Hvis de ikke får rekruttert 60/60 raskt nå, så skjønner jeg lite. Antall pasienter som legges inn er rekordhøyt ( ca 10x medio juni), og UK har et sterkt behov for verktøy å sette inn mot covid-19.

8 Likes

I et selskap som BGBIO tror jeg det vil lønne seg å glemme kursutviklingen og fokusere primært på det fundamentale. Og i den grad man tror BGBIO vil levere på det fundamentale, så bør man ikke la seg distrahere av kurshoppene opp og ned. For det vil kun kunne resultere i at man befinner seg på utsiden når kursdrivende info treffer markedet. Det kan bli en dyr lærepenge.

Samtidig er det riktig å si at dersom man ikke har tro på det fundamentale, så skal man ikke investere i BGBIO. Det finnes en rekke andre aksjer å investere i. Det viktigste er at man investerer i noe man har tro på. Da gjelder det å lese seg opp på caset. Men for all del, ikke la dere distrahere av hvordan kursen utvikler seg. I den grad dere ønsker det, så sett dere limits for hvor smertegrensen går på kursfall, og hvor dere ønsker å rake inn gevinsten på kursoppgang.

I BGBIO kan det skje store ting før vi aner det. Samtidig kan det ta uker. Kun ledelsen vet.

8 Likes