Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

14 Likes

Jo, jeg har nok misforstått litt. Jeg fikk inntrykk av at konferansen som holdes nå 6-10 mars, ville inneholde presentasjon av testresultatene fra Sør Afrika og India Covid-19 forsøkene, men har mistet litt oversikt her nå… Samtidig har vi den sidestilte forskningen av testing med Bemcentinib på mus ifbm Covid-19, som visstnok skal presenteres snart. Har ikke helt oversikt over datoer pr.nå skjønner jeg :sweat_smile:

Begynner vel å ligge en liten reprising av selskapet i luften :star:

2 Likes

Professor Wendy Maury, Professor of Microbiology and Immunology at the University of Iowa (Iowa City, USA), who presented data showing that AXL enhances the ability of SARS-CoV-2 to infect cell lines from the human airway, increasing the amount of virus measured in those cells. Treating the human cell lines, Vero E6 and human ACE2-expressing A549 lung cancer cell lines, with the AXL kinase inhibitor, bemcentinib reduces the amount of SARS-CoV-2 virus infecting these cells, and it does this by reducing ACE2-mediated viral cell entry by endocytosis, rather than at the cell surface.

Additionally an in vivo study also measured the effect of bemcentinib to treat a type of coronavirus which naturally infects mice - murine hepatitis virus (MHV). In this study, not only was bemcentinib found to significantly inhibit the viral load of MHV found in the liver of these animals, but it also significantly enhanced signatures of a type I IFN response, a potent mediator of the innate antiviral response.

In conclusion, the effect of bemcentinib demonstrated potent antiviral effects in preclinical SARS-CoV-2 and other coronavirus models. Further, the findings support BerGenBio’s ongoing Phase II trial evaluating bemcentinib for the treatment of hospitalised COVID-19 patients in South Africa and India.

21 Likes

Her ligger det mye spennende info=

Further, the findings
support BerGenBio’s ongoing Phase II trial evaluating bemcentinib for the
treatment of hospitalised COVID-19 patients in South Africa and India.

Er det noen særlig nye konklusjoner her som vi ikke kjente fra før?

Det mest interessante er vel at XI begynner å hausse tull og tøv igjen.

1 Like

Ja det mener jeg. Konklusjonen er klar og tydelig at prekliniske resultater også vises hos pasientene som er behandlet i SA og India.

Zuba,det var hele poenget mitt🎯

Ja jeg skrev til Fornybar.

Nei, det er ikke det som står der. De prekliniske funnene viser en tydelig mekanisme som støtter grunnlaget for studien[i Sør-Afrika og India].

5 Likes

I mine øyne bygger dette opp om rasjonalet for studien, men det er jo ellers de samme konklusjonene som Godfrey har uttalt i ett år nå.

Data fra covidstudien kommer om ca to uker, da får vi endelig litt flere holdepunkter.

Jeg gjetter på at de vil se indikasjoner på effekt, og at de vil lansere en fase 3-studie samtidig som de går i diskusjon med regulatoriske myndigheter om nødgodkjenning.

Ja, det er dette Godfrey også indirekte sier på siste radiumen. Bare at mellom linjene så sier han at de har effekt men de må analysere dataen for å kunne vise til hvor god den er.

5 Likes

Bra jobb! Ved rask gjennomlesing kom jeg over noen misforståelser (som bør rettes flere steder):
“indiscernible” → “endosomal”
“phosphorus total serum” → “phosphatidylserine”

16:40 Et par andre småting ved lesing med lydsporet i bakgrunn:
“E64 that blocks into cell protease activity” → “E64 that blocks endosomal protease activity”
“These current clinical studies” → “These preclinical studies have [led to? / lent support to?] current clinical studies where bemcentinib”

3 Likes
18 Likes

Er vi ikke ved at være der, hvor nyhederne begynder at påvirke kursen?

2 Likes

“Godfrey er klar på at medikamentet kan bli en «game changer» i kampen mot koronaviruset.”

4 Likes

Det er bra med publisitet, som i Nettavisen. De svært lovende resultatene det vises til i overskriften er nok de prekliniske, for lenger ned i artikkelen kan det forstås slik at selskapet selv ennå ikke vet om de kliniske studiene er “lovende”. Det skal de nå analysere, og der har de slik jeg forstår det samlet mye informasjon, så det er en del analyse som skal gjøres.
Men det som har blitt publisert til sammen så langt gjør at dette virker stadig mer lovende, så absolutt grunn til å være optimist.

Edit: Hayen: Ja, det er et godt spørsmål hvorfor Godfrey stiller til intervju og bruker ord som “game changer” hvis han ikke kjenner seg ganske trygg på utfallet. Men vi skal huske at dette er en avisartikkel. Det kan være journalisten som har kontaktet Godfrey og spurt om dette kan være en gamechanger, og det kan han ikke si nei til. (Derfor kunne det vært interessant å vite om Godfrey har kontaktet avisen eller motsatt, og hva han selv har formulert, og om han er korrekt sitert). Jeg ville lagt mye større vekt på formuleringene i de vitenskapelige presentasjonene og børsmeldingene enn det som er formulert av en journalist. Dette betyr slett ikke at jeg er negativ (men økende positiv etter å ha sett på en rekke relevante publikasjoner), men jeg tar av erfaring avisartikler med ett tonn med salt, med mindre jeg vet at det er skrevet av en spesielt kompetent journalist.

5 Likes

De stiller ikke på et sånt intervju hvis det er 1% risiko for mageplask i BGBC020 som vi får resultater fra om senest en måned.

1 Like

Hun sier prevents cov-sars viral internilization and reduce viral load in Human Cell…må vel være noe fra pågående studie.

Merck, som samarbeider med Ridgeback bio om det antivirale medikamentet Molnupinavir, har i dag også lagt frem data på den samme konferansen som Wendy har presentert på. Dette har fått oppmerksomhet i artikkel i Wall Street Journal.

Det er merkelig at ikke Bergen Bio får mer oppmerksomhet blant investorer i påvente av utlesning av data i slutten av denne måneden.

Skulle dataene for Bemecentinib/Covid 19 bli bra blir det interessant å se hvor Bergen Bio velger å kjøre en fase 3 studie. USA hadde vært et spennende alternativ siden FDA synes å være fremoverlent i å godkjenne nye behendlinger av Covid 19.

4 Likes