Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Denne var i RB

1 Like

Ja, det ville sette selskapet i en helt unik posisjon. For eksempelets skyld, la oss si at de får et salg på 30 mrd kr bare på covid-19!(Nå tar jeg litt i) :sunglasses:Mvh GG

1 Like

DNB er nå inne på
Topp listen

Har hele veien følt meg rimelig sikker på at Covid-19 satsningen vil ende som et økonomisk tapsprosjekt for BgBio. Intet er pr. nå endret i forhold til det.

Så min lit setter jeg til gode resultater fra kreftstudiene, spesielt AML som jeg har meget stor tro på.

He, he joda du fremholder et voksent beløp. Men samtidig er jeg ikke i tvil om at etterspørselen etter BEM ville bli enorm dersom det skulle vise seg at den kan bidra til å redde pasienter fra en trasig død og fra å bli alvorlig syk. Markedet er utvilsomt fantafenomenalistisk. Men først må vi altså få bekreftet at BEM har positiv virkning på Covid-19.

Heller ikke jeg er overbevist om at BEM vil gi effekt mot Covid-19, men jeg har ingen problemer med å innse st DERSOM BEM viser positiv effekt, så vil inntjeningspotensialet bli enormt. Og jeg tør ikke utelukke at Wendy kan få rett.

2 Likes

Ja, det er mye å tvile på her. Spesielt hvis man tenker med norskelua , men tenk om det lykkes da​:trophy::pray:

2 Likes

om dette lykkes med Covid, vil de kunne ta like mye for BEM i kreftbehandligen? de kan åpenbart ikke ta den prisen mht Covid, eller tenker jeg feil her?

På hvilket grunnlag har du fått denne følelsen ?

Jeg tviler på at de ville gå i gang med et slikt studium uten at de er ganske sikker på et positivt resultat. Det er snakk ganske mange millioner kroner som brukes på dette; penger som er aksjonærenes. Noe annet som er spennende er om medisinen også har effekt mot følgesykdommer pga covid-19 som f.eks fibrose. GG

1 Like

Det som er negativt er at covid-studiene har trukket ut i tid. Men når det gjelder data som støtter hypotesen om at bemcentinib kan ha en effekt mot covid, så er caset styrket. Ikke bare et enkelt preklinisk forsøk, men flere modellsystemer, øker sannsynligheten for at dette faktisk fungerer.
Men det beste er at selskapet slett ikke er avhengig av dette. De store potensielle inntektene ligger i kreftbehandlingen. Det skal Investor6 ha rett i, selv om “hen” kanskje er litt vel pessimistisk når det gjelder covidstudiene.

1 Like

@abacus la ut denne på en annen tråd. Her ser vi noen av alle (tusenvis ifølge artikkelen) forskjellige “fiskene” som opptrer i Covid-19-dammen.

1 Like

Ja, ser den. Og det er ikke tvil om at dersom det skulle vise seg at BEM har positiv effekt mot Covid-19, så er det nøkkelen til mange nye spennende rom.
Det er jo heller ikke tvil om at CEO har stor tro på at de vil oppnå positiv effekt.

Alfred Berg fond er ute av listene, vi gratulerer :grinning:

3 Likes

At long last. Nå kan de kjøpe seg inn igjen og kjøre rinse repeat

Alfred Berg Gamba er nå fortsattt 5. største eier.

Alfred Berg Norge og Alfred Berg Aktiv var tidligere inne på listen. Nå er det bare Gamba igjen.
Men det er andre som øker. Antallet aksjonærer øker jevnt. Her har muligens publisiteten rundt covid-studiene hatt en effekt, og bidratt til at flere også har blitt oppmerksom på potensialet i kreftbehandling.

1 Like

De eneste av de 20 største man kan si har økt jevnt i det siste er NORDNET LIVSFORSIKRING AS, de har økt fra 0,6 mill aksjer pr 25 januar til 1,1 mill aksjer pr 9 mars. I tillegg har TM hatt et par mindre kjøp i samme periode.

Fokus på ballen nå, folkens. Investeringscaset er ganske godt, med readout av en veldig verdifull studie med kort vei til markedet om bare 20 dager. Dette vil TVINGE SEG frem i markedet om kort tid. ~20 dager.

10 Likes

Hørte Radium #164 med Godfrey i går kveld. Det ga en god innføring i selskapet og forskningen. Read-out av denne studien er det største eventet på biotekhorisonten her hjemme, og den vil jeg få med meg.

6 Likes