Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

BergenBio Teknisk analyse (BGBIO) (TA) 📈

HĂ„per pĂ„ en frĂŠsk aksjonĂŠrliste i morgen. Da fĂ„r vi sikkert ett lite inntrykk av hva han holder pĂ„ med😉

1 Like

Helt enig i det, men @Nocturne faktisk nevner det til morraen i dag at dette kunne skje. SÄ skjer det faktisk pÄ eftan i dag. Nesten for tilfeldig til Ä vÊre sant


4 Likes

SÄ hva var det vi sÄ i gÄr og i dag, reint teknisk?
Litt avhengig av close i dag.

Dette var fĂžrst og fremst test av Ăžvre motstand etterfulgt av cap close.
Trolig test av brudd ut av base/konsolidering.
SÄ langt har det vÊrt godt med kjÞpere pÄ vei ned, som man ser av lange vic`s. Alltid greit Ä tenke pÄ at det sitter kjÞpere pÄ andre siden av nedsalget. ForÞvrig en voksen omsetning.

3 Likes

Hourly er oversolgt, regner med vi fÄr en bounce her nÄ, men tror det vil sette opp et bearflag.
Forrige high er for langt oppe til at den kan snu hourly pÄ direkten. Vil ta noen dager i tilfelle?

3 Likes

Tolker du kilen som et bearflag? Jeg er ikke helt enig der. Jeg tolker disse som er mer eller mindre rett fram som Konsoliderings formasjon hvor bruddet kan gÄ begge veier.

Nei, tolker ikke kilen som flagg, flagget er inne i kilen. Her er kilen:

Og her er flagget. MÄ se en bounce her, lower high, og sÄ brudd ned.

1 Like

Ser ut til Ä fÞrst vÊre brudd pÄ trendlinje etterfulgt av en retest som feiler. Bullish om vi avslutter dagen over 41.25,-

2 Likes

Sikkert treig i dag :blush:Ser ikke hva du mener

Slenger meg pÄ. Kortsiktig bilde, mest utviklingen i dag.
Aksjen er ute av den fallende trenden og startet forsiktig pÄ ny, positiv trend med hÞyere bunner og topper. Positive indikatorer og klar divergens, RSI, momentum og MACD gÄr oppover.
Avslutter vi pÄ over 40 i dag sÄ er 44++ neste.
I ain’t sellin’.

Edit: Ser man pÄ timesdiagrammet sÄ er aksjen oversolgt med fallende salgsinteresse.

2 Likes

Ser litt av det samme som @ezPappi.

Man har 3 tydelige volumtopper pÄ vei ned. Den siste lagde en higher low.
Man fikk 2 smÄ topper rundt 39.8, fÞr en higher low igjen og liten opptur.
ForelÞpig en forsiktig oppadgÄende trend.

Effort vs Result: Siste volumtoppen klarte ikke Ă„ pushe prisen lavere. Men resulterte i en higher low.
Shortening of the thrust.

Kortsiktig konservativt P&F target, rundt 44kr.

Ved positiv utvikling pÄ hÞyere timeframe bÞr den teste toppen av rangen igjen rundt 49-50kr.

3 Likes

Hourly er oversolgt, regner med vi fÄr en bounce her nÄ, men tror det vil sette opp et bearflag.
Forrige high er for langt oppe til at den kan snu hourly pÄ direkten.

Bearflag complete

Vi fÄr se om Bulls klarer Ä holde emisjonsprisen.

3 Likes

ForelÞpig klarte de det. NÄr man ikke fÄr follow-through pÄ et slikt set-up er det viktig Ä reevaluere hypotesen. I dette tilfelle mÄ man f.eks se om det er en annen formasjon som ligger til grunn.

Kanskje denne?

Vurderer Ă„ ta et lodd her. Hva tror dere? :thinking:

4 Likes

Kunne du forklart den formasjonen litt?

Eg har vÊrt litt inn og ut her, funnet meg en liten trading range, ligger nÄ fÄr kjÞp rundt 38, men usikker pÄ om det gÄr, den ser jo forholdsvis sterk ut, men det har sett sÄnn ut fÞr tenker eg, og med gÄrsdagens spÞkelser friskt i minne, tenker eg at det er ikkje heilt sikkert den closer i pluss idag, det virker mest sannsynlig at den closer i pluss, men likevell tenker eg ned veldig kort sikt :man_shrugging:

1 Like

Sitter og avventer selv. Holder fremdeles en liten knapp pÄ min opprinnelige tanke.
Fikk en “springtype” action pĂ„ dippen, som var forventet ettersom supply mĂ„tte testes igjen. Dippen ble ganske tydelig men ogsĂ„ tydelig retur opp igjen.

Aventer litt, da jeg vil se reakjonen pÄ neste volumspike. Hadde en liten trade fra 39 til 49 fÞr selloff :ok_hand:

2 Likes

https://school.stockcharts.com/doku.php?id=chart_analysis:chart_patterns:falling_wedge_reversal

1 Like

Aa Nice, Men hva tenker du om volumet ift igÄr den er jo lavere idag enn sÄ lenge

Nevermind streken pÄ 31. 9ish eg tror ikkje vi bryter nedenfor emi i denne omgang.

1 Like

Brudd og test av brudd ut av base?
Fikk en fin pivot ved close onsdag.
Ny pivot i dag.

5 Likes

Antar ekstrem kursstigning i nÊr fremtid basert pÄ volum analyse i forhold til stigningen av MACD, MACD histogram og den kortsiktige 12 dagers EMA.

I forhold til normalfordelingen vil hÞy gjennomsnittlig kursutvikling vÊre proporsjonal med maks oppnÄelig kurs.

1 Like

Sjeldent hĂžyt volum i dag, 1,5 mill aksjer omsatt, lovende.

2 Likes

Ja, det er tydelig at det akkumuleres. Man kunne se det spesielt godt da noen presset kursen ned til 40,- og tok ca 80000 aksjer i ett jafs.

1 Like