Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Beste bank?

For meg er det to problemer med Avida. De støtter ikke bank id på mobil og de har garanti bare for 100k euro. Men de topper rentelisten :slight_smile:

Ser Næringsbanken tilbyr 2,15% mellom 100 og 2000K . Tilbyr også Bankid på mobil og mobilapp. Kan også betale regninger direkte i tillegg til at de kan ringes. Ser mer ut som en vanlig bank, noen som kjenner til de?:smiley:

Står følgende på hjemmesiden:
"Næringsbanken er etablert på initiativ av næringslivet selv

127 næringsdrivende og enkeltpersoner har gått inn på eiersiden

Etableringen har oppstått som en følge av at næringslivet ønsker seg en aktiv
næringslivsbank som er forutsigbar, beslutningsdyktig og som kjenner sine kunder"

Så tydeligvis næringslivet de låner ut til, derav navnet vil jeg tro :laughing:

Sikkert greie nok men 0.3% rente fra 1-99999 trekker jo ned en del. Stusser over at de på Finansportalen står oppført med 2.15% rente for virker ikke som det gjelder fra første krone selv når man har over 100k der.

Ser Sandnes Sparebank har et opplegg hvor man får nibor + 0.5% men det har et par begrensninger ( en av de er min beløp på 1/5mill for privat/bedrift)

2 Likes

Liker forsåvidt rentefastsettelsen da man slipper lokketilbud for så å oppleve at renten blir redusert med en falsk begrunnelse og blir nødt til å skifte bank for å fortsette å ha markedsledende rente. Dog finnes det vel alternativer som gir litt høyere rente.

1 Like

Har i det siste flyttet litt penger inn hos Santander sin høyrentekonto. 2,05% effektiv rente. Full fleksibilitet i henhold til uttak, og renter inn på kontoen hver måned.
Ellers har jeg Nordea på både bruks og aksjekonto, og fornøyd der.

Satte mine inn i Kraft på 2,2% og fikk rett etterpå melding om at de skal endre til 2.02%. Typisk, men ok likevel. Frie innskudd/uttak er bra.

Veldig greit å ikke “se” pengene til daglig. :smiley:

1 Like

Generelt sett, er banker lik Kraft Bank 100% trygge å ha pengene stående i?

https://www.bankenessikringsfond.no/medlemsliste/kraft-bank-asa-article751-885.html

2 Likes

Ja, jeg vet det - vi tenker alle banker som er med der er «like sikre»?

Jeg har ingen betenkeligheter med de som er medlem mtp innskudd.

1 Like

Etter en tid med Kraft Bank så virker alt helt topp. Deilig med BankID, ikke alle som har det.

Dog, en skal ha mye penger for at 2% rente føles som at det “monner”. Uansett bedre enn de 0,9% min lokale bank tilbyr. :upside_down_face:

1 Like

Kraft Bank gjør det forbausende bra :thinking:

Ja hadde disse fra start (emisjonskurs 8kr ) og de er solide, god ledelse (var på ett styremøte) men litt kjedelige. Det er jo bank men er solide og skal begynne med utbytte på sikt og .

1 Like

Mange Teknamedlemmer som i disse dager flytter til Handelsbanken.
Noen som vet hvilken av de 4 kredittsjekk-selskapene Handelsbanken bruker?

2 Likes

Svarer på mitt eget spørsmål: Det ser ut til å være TietoEvry.
Så dersom du har sperret for kredittsjekk hos dem så bør den oppheves før du søker om lån.

1 Like

Fikk epost om at de har disse nominelle rentene:

Boliglån Ung: 5,19% nom.

Boliglån 50% egenkapital: 5,33% nom.

Boliglån fordel inntil 85%: 5,49% nom.

Innskudd sparekonto fordel: 4,85%

Noen som vet om det gjelder idag, eller er etter siste renteheving som trer i kraft i februar?

Løst: *Nye priser fra 1. mars, se medlemspriser under.

Fortsatt bedre rente hos Bulder Bank enn Tekna mao, deilig

Har lavere rente i Nordea pt. Under 34 år.