Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Beste bank?

Hvilken bank anbefaler/bruker folk her på forumet?

Jeg tenker da helhetlig i forhold til lave kostnar, gode tjenester, god app osv…?

Bruker dere mange banker, eller samler dere lån, brukskonto, aksjer osv… i en bank?

Tips tas i mot med takk!

2 Likes

Erfaringsmessig er «utfordrerbanker» mer villig til å konkurrere på pris enn store banker med stor markedsandel som feks dnb.

Jeg bruker fire forskjellige banker akkurat nå. Ikke noe bevisst valg egentlig, men blitt sånn fordi jeg alltid har forsikringer, investeringer og lån der jeg til enhver tid får best betingelser for hver av dem. Til tider har det innebåret at jeg har hatt alt ett sted, men akkurat nå er det altså fire. Forsikringer er det snart tid for å se på igjen, så da er det mulig at jeg går ned til tre. Jeg er en fullstendig illojal kunde som går hardt etter betingelser og setter dem opp mot hverandre, og sparer mange tusen på det i året.

Hvilken som er best avhenger av hva man vektlegger, og ikke minst hvem du er og hvilke betingelser du kan få i de ulike.

4 Likes

Ok, jeg har primært brukt en bank og så et forsikringsselskap utenom. Fagforeningsavtaler gjør at få konkurrerer med forsikringsprisene.

for akademikerne er danske bank bra

1 Like

Kommet over et veldig kult konsept (helt nytt så tilbudet er ikke av det helt store enda), som vil hjelpe med å få bedre bankbetingelser: www.defero.no

tanker?

Brukskonto i SBanken og kreditt i BNBank. Er Nito medlem men har ikke sjekket hva Nordea tilbyr enda.
Men jeg er en sløv bankkunde, er mer på når det gjelder forsikring.

Til gode å se en bank som har gode betingelser på alt.
Forsikring har vi gjennom Utdanningsforbundets avtale med Tryg som i hvertfall var veldig bra. Foreninger har gjerne bra avtaler. Min erfaring før (før jeg fant meg lærer) var at det sjelden lønte seg å samle forsikringsavtalen en gang. Så stor prisforskjell mellom selskapene på de forskjellige forsikringene at samlerabbatter ikke en gang veide opp for det.

Banker som er gode på lån er sjelden gode på innskudd. Så sparekonto på annet sted enn lånet er som oftest lurt. Men hvem som er best endrer seg så å følge litt med på finansportalen.no er lurt.

Aksjer og fond bør man nok bruke noen som bare driver med det og Nordnet vant vel undersøkelsen her tror jeg. Jeg bruker sbanken akkurat nå men hatt planer om å skifte til Nordnet lenge.

1 Like

Siterer noen advokater som jobber mot forsikringsselskaper: Tryg er det DESIDERT verste selskapet når det er dags for å få oppgjør!
De var ille før, og har bare blitt verre.
Mye kan se bra ut på papiret…

1 Like

Jeg har også Tryg gjennom Udf - og de to gangene jeg har brukt dem har det vært superryddig og kjapt oppgjør.

1 Like

Kan noen fortelle Nito det? Jeg er så happy for at Nito gikk fra Gjensidige til Tryg!

frendeforsikring, og KLP er de billigeste jeg har funnet… Hadde trygg, og gjensidig før

1 Like

Medlem i KLP? Medlem i fagforening med avtaler mot Tryg? Spesielt på reise, innbo og hus er Tryg billige.

Jeg er litt overrasket, men jeg har prøvd gang på gang å få bedre priser fra noen andre, og så NITO, enn det jeg har i DNB i dag, men de vinner hver bidige gang.

1 Like

Jeg er på det samme innen forsikring, men synes det flyr mye penger ut i den potten. Har nesten 30 tusen per år.

Opprettet nylig konto hos Kraft Bank da de tilbød 2,22% effektiv rente for litt tilbake. Fikk 3/5 mail om at de reduserer renten til 2,02% med begrunnelsen:
“På grunn av utviklingen i det generelle rentenivået har vi besluttet å endre renten på Deres innskudd.”

Er vel ingenting i renteutviklingen siden de satte den til 2,22% som tilsier at den skal senkes nå. De burde vel skrevet at perioden med lokketilbud er over. Typisk banker… :rage:

Heldigvis fortsatt en rimelig ok innskuddsrente da. Til neste brev kommer i hvertfall.

1 Like

Enten misforstår jeg deg, ellers er du muggen fordi de satt NED lånerenten din?? :rofl:

He he missforstår nok litt da ja. Innskuddsrente :slight_smile:

2 Likes

Bruker ya bank, 2,2 % på “høyrerente” med 1 uttak pr kalenderår, 1,9% på konto uten begrensninger

Bruker selv Avida Finans, 2,3 % innskuddsrente. Ubegrenset frie uttak.