Targovax
Bioextrax
Ultimovacs
PCIB
Orphazyme
i en eller annen rekkefølge…
Northern Ocean Limited.
NattoPharma
Episurf
Seamless
Gull + Sølv
Jokere
Next
ETH
Targovax i Q1.
Utover det er jeg veldig usikker.
Polight
Targovax
Ultimovax
Asetek fortsetter oppturen
Ocean Sun også
PHO
Ultimovacs
Pcib
Targovax (krysser fingrene)
Hexagon Composites og Purus
Nordic Unmanned
Kahoot
AZT
Er mine store håp, slik jeg forstår selskapene mye å hente hos samtlige.
Kanskje norwegian får til noe lurt, lov å håpe xD
- Mowi
- Yara
- Novo nordisk
- Aker
- Pcib
Kalera (Er dette året hvor vertical farming tar av I hvertfall mange fabrikker som skal i gang)
Quantafuel (Ettter bekreftelse i fjord er det på tide men oppstart i år, vil de klare det)
Kahoot (Vil de klarer og fortsette himmelferden)
Atlanthic Sapphire (Disse har lagt litt etter men Laks på land er fortsatt spenneded)
Play Magnus (Skal sjakk komme ut at huset og bli stort)
Hydrogenpro (Jokeren sammen med Pyrus min Hydrogen protofølge)
Pyrus (Jokeren sammen med HPRO min Hydrogen protofølge)
ACC (vil de fortsette himmelferden)
I hvertfall hva jeg har troen på i år…
Havyard
Eneste aksje jeg har nå. HYARD blir vinneren.
Image intelligence
Fluicell
Mine to spekulative aksjer i år. Lav MCAP, spennende fremtid. Kan fort resultere i kjempe avkastning.
QS-N (quantumscape) er en av få børsnoterte selskaper i solid-state gruppen med tanke på EV.
Selv om de er relativt nye på børs (November 2020) har de ca 10 års fartstid som privat selskap i denne teknologien, og har skaffet seg et solid feste med bla VW, styremedlem fra Daimler, tidligere Tesla fondere, Bill Gates og flere store navn på blokken, samt en solid bank konto å vise til. Ingen dårlig bet, tok lodd i dag etter en korreksjon, blir spennende.
Synes også Quantumscape er veldig spennende, men den har vært priset så enormt høyt at jeg ble skeptisk. Var ikke klar over at den hadde falt så kraftig tilbake igjen, men ifølge en er det pga emisjon?
"Stock is selling off on the news that QS has filed to issue over 300 million new shares and the investors are now assessing and reacting on that development. "
Jeg har fortsatt tro på frakt av LNG-gass, spesielt i Q1 med rater som bare blir heftigere og heftigere. Spesielt Awilco LNG og Höegh har ikke hentet seg inn igjen etter det store fallet.
Ja, fortsatt lavt priset også vel. Flex var vel langt over 100 lappen (tidligere 10) og da mente flere hus at den var doblingskandidat. Var de bare alt for tidlig ute, det er nå det kommer ? Men ser at du peker på andre aktører som mulig enda bedre bets, skal sjekke ut
For en start på året det har vært. Kahoot drar jo lasset da…
Men ikke dumt når det ser slik ut
(Sortert i investert beløp på topp)
Når det gjelder bingotec setter jeg pengene på NANOVECTOR som begynner og nærme seg såfremt Corona ikke ødelegger guidingen.
Ja, QS-N er en aksje med store svingninger i høyt volum, vanskelig å beregne hva som gjør dette, og hvor dette kan gå, men spennende å delta.
Milliard beløp i sving, og det satses utvilsomt hardt med store ambisjoner.
Fant ingen tråd…endte her…
Tror det er et spørsmål om tid før store aktører vekter fra tekno til andre områder.
Gir nok ringvirkninger for også mindre selskaper. Mulig det veies opp med grønn satsning, det derimot blir vanskelig å spå, Facebook, Amazon, Apple osv. har ikke noe spesielt grønn satsning bortsett fra vanlig CCR slik jeg ser det, så disse vil nok bli bremset noe det neste året.