Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Beste investeringer i 2021?

Image intelligence
Fluicell

Mine to spekulative aksjer i år. Lav MCAP, spennende fremtid. Kan fort resultere i kjempe avkastning.

2 Likes

QS-N (quantumscape) er en av få børsnoterte selskaper i solid-state gruppen med tanke på EV.
Selv om de er relativt nye på børs (November 2020) har de ca 10 års fartstid som privat selskap i denne teknologien, og har skaffet seg et solid feste med bla VW, styremedlem fra Daimler, tidligere Tesla fondere, Bill Gates og flere store navn på blokken, samt en solid bank konto å vise til. Ingen dårlig bet, tok lodd i dag etter en korreksjon, blir spennende.

3 Likes

Synes også Quantumscape er veldig spennende, men den har vært priset så enormt høyt at jeg ble skeptisk. Var ikke klar over at den hadde falt så kraftig tilbake igjen, men ifølge en er det pga emisjon?
"Stock is selling off on the news that QS has filed to issue over 300 million new shares and the investors are now assessing and reacting on that development. "

3 Likes

Jeg har fortsatt tro på frakt av LNG-gass, spesielt i Q1 med rater som bare blir heftigere og heftigere. Spesielt Awilco LNG og Höegh har ikke hentet seg inn igjen etter det store fallet.

3 Likes

Ja, fortsatt lavt priset også vel. Flex var vel langt over 100 lappen (tidligere 10) og da mente flere hus at den var doblingskandidat. Var de bare alt for tidlig ute, det er nå det kommer ? Men ser at du peker på andre aktører som mulig enda bedre bets, skal sjekke ut

3 Likes

For en start på året det har vært. Kahoot drar jo lasset da…
Men ikke dumt når det ser slik ut

(Sortert i investert beløp på topp)
image

6 Likes

Når det gjelder bingotec setter jeg pengene på NANOVECTOR som begynner og nærme seg såfremt Corona ikke ødelegger guidingen.

4 Likes

Ja, QS-N er en aksje med store svingninger i høyt volum, vanskelig å beregne hva som gjør dette, og hvor dette kan gå, men spennende å delta.
Milliard beløp i sving, og det satses utvilsomt hardt med store ambisjoner.

1 Like

Fant ingen tråd…endte her…

1 Like

Tror det er et spørsmål om tid før store aktører vekter fra tekno til andre områder.

Gir nok ringvirkninger for også mindre selskaper. Mulig det veies opp med grønn satsning, det derimot blir vanskelig å spå, Facebook, Amazon, Apple osv. har ikke noe spesielt grønn satsning bortsett fra vanlig CCR slik jeg ser det, så disse vil nok bli bremset noe det neste året.

1 Like

Nekkar! Men selv ved fulltreff så tror jeg ikke på noe særlig mer enn 11-12kr, så er jo bare 60-75%. Ikke som 2020 hvor aksjen gikk fra 2,02 til 6,04, så 200%. På den andre siden, 200%, så 100% blir jo 500%. :stuck_out_tongue:

1 Like

Første året jeg ikke kan si Funcom mer :disappointed_relieved:

  1. Bgbio
  2. Episurf
  3. Ultimo
  4. Aker
  5. Kitron because kitron
4 Likes

Min beste investering er uten tvil tjenestepensjonen som nå står i Storebrand Fornybar energi. På 3,5 år har saldo inkludert innskudd under veis 4 doblet seg. Forstår 2,5 år ca 50% stigning, resten har kommet siste år. 23 % siste måned, i år, altså på 7 dager: 8%
Så dere som enda ikke har tittet på dette fondet, dere kan bare angre.
Hadde dere hoper på i oktober hadde avkastningen vært 50%.
Jeg har ved et par anledninger vurdert å ta med risiko, men jeg drøyer til portefølje har doblet seg en gang til😉

KOA og Scatec er mine vinneraksjer, 3 dobling og dobling+.

4 Likes

Etter å ha sittet godt lastet (tidvis føltes det som altfor tungt lass) og med jevnlige kjøp underveis i REC, NANOV og PCIB siden helt tilbake til 2015, er vel 2021 det året jeg virkelig har troa på at porteføljen vil vokse med sjumilssteg.

Har små innslag av andre selskaper også, men de er bare pepperkorn på hovedretten.

Til tross for mange svingturer med REC, er det heldigvis bare en eneste gang VPS’en har stått i minus. Det var da covid-19 brøt løs for alvor på senvinteren i 2020. Og da så jeg det som en midlertidig panikk i markedet og hadde såpass kaldt hode at jeg pløyde inn 100K ekstra på aksjesparekontoen og snappet flere aksjer på bunn i f.eks. NANOV, så beholdningen der ble nesten doblet for småpenger.

Skal jeg single ut 1 som jeg har desidert mest tro på i 2021, så må det bli REC. I løpet av noen korte og omveltende uker i høst snudde HELE bildet fra nesten ensidig negativt til nesten ensidig positivt. Jeg har aldri vært med på maken! Bortimot alle fundamentale faktorer som kunne falle på plass, falt på plass på en gang + noen ukjente jokere som også tok plass ved bordet ut av det blå!

Kina-tollen på 57% som hadde vært diskusjonstema i årevis, ble over natta helt uinteressant og kjørt ut på et irrelevant sidespor. Ting snur fort på børsen, det er i alle fall sikkert.

Nå sitter jeg og tviholder på alt som er merket “RECSI” på ASK, og selger ingenting under 50 i alle fall. Kanskje en liten post ryker på 50+ for å dekke inn kostprisen. Resten blir da “gratisaksjer” som jeg kan eie til utbyttene begynner å materialisere seg.

5 Likes

Tok du sjansen og kjøpte deg inn i tide, Bingo123?

1 Like

Jepp!

2 Likes

Begynner du å bli fartsblind? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Hva mener du? Sliter med å følge med Scatec oppover😅

1 Like

Hehehe,jeg har vært superfornøyd med min karriære i Scatec :wink:

Men en større fisk på børsen fristet mer😌

Men sånn helt ærlig…så skal vi ikke se bort ifra at denne når 600 de neste årene(månedene??:face_with_hand_over_mouth:)

Hvor langt er du på å tegne kursen…eller skal vi kalle det luftslottet?:roll_eyes::lying_face:

Lykke til videre😬

1 Like

Helt syk start på året og at hydrogen bølgen er her er sikkert. Både hypro og pyrus har jo bokstavelitalt tatt helt av. Men i forhold til everfuel er det jo bare oppvarming. Kan dette fortsette …

Hele portofølgen min er opp 20% + på 5 dager og jeg har 3x7 siffer + er litt i sjokk

3 Likes