Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BioArctic AB

Så enig, Handlet meg godt opp her på snitt 217.3, Syns det er vanvittig lavt mtp hva de harvfått til og historisk kurs :sweat_smile:

Men ja ligner på det dom Skjedde med Caltx, blir sikkert presset ned for å slippe å by for høyt på hele rukkelet :sweat_smile:

1 Like

Hvordan ligger de an med cash frem til ev. positiv drift? Må/bør de hente penger i nærmeste fremtid?

Generelt tror jeg folk er på maks nivå skepsis til biotek-selskaper som ikke tjener penger, uavhengig av nylig godkjente produkter. Ting tar uendelig lang tid i denne bransjen og makroøkonomisk ser det vel ikke rosenrødt ut fremover. Derfor tror jeg risken bedømmes som mye høyere nå enne bare for 3-5 år siden.

1 Like

Neppe.

Lang historie kort: Utrullinga av Leqembi har gått litt tregere enn antatt, og kursmålene ble tidligere i høst kuttet litt pga dette. Selskapet hadde $85 mill ved q2 2024 og har pga en fordelaktig partneravtale med Elsai ikke hentet penger på en god stund, selv om det ikke har vært profitabelt (det har kommet inn milepælsbetalinger her og der). Sjansen for utvanning har vært lav, og nå – med den noe overraksende lisensavtalen med BMY (CEO har sagt at det var tidligere enn forventet), så tror jeg at muligheten for at det skal skje har blitt svært liten. Mest sannsynlig blir selskapet lønnsomt i 2025.

Dette er 2 dager siden:

“As part of the agreement, BioArctic will receive a USD 100 million upfront payment and up to USD 1.25 billion in milestone payments. BioArctic is also entitled to tiered low double-digit royalties on global product sales.”

2 Likes

Ser ut som de skal være sikret med cash ja.
Fin engangsutbetaling fra BMS da! Ellers blir det lenge til det kommer mer derfra ser det ut som, men 1 milliard+ og penger på bok drifter jo selskapet aleine i flere år uten andre inntekter. Går nok glatt over 100mill i utgifter neste kvartal.

Sier selskapet noe om forventet fremtidig salg av Leqembi, fant ikke noe i q-rapport. Litt heftig selskapsverdi (16+ milliarder) tenker jeg, kan det forsvares med stipulert salg av Leqembi?

Her stipuleres salg av Leqembi til 16 SEK / aksje i 2026.

La oss nå si at selskapet skal handles til en PE på 25

Da er vi på 400 SEK pr. aksje i 2026.

Man kan med andre ord halvere inntekt av Leqembi i 2026 og fint forsvare dagens kurs basert på salg av Leqembi alene.

Alzheimermarkedet er stort, og blir bare større og større, jo lenger folk lever. Pr. nå er det bare BioArctic med leqembi og Eli Lilly med donanemab som er godkjente og i markedet. Gitt omfanget på markedet burde man tro det er plass til minst to aktører.

Andre vil selvfølgelig komme til, men BIOA og LLY har first mover advantage her. Og indikasjonen er vanskelig, f.eks faila jo nederlandske Vivoryon sin fase II i vår, og senere nå i høst kullseilte Cassava fullstendig.

BioArctic har andre ting studier / prosjekter gående også, som f.eks Brian Transporter teknologien som var en del av pakken som ble utlisensiert til BMY. Selskapet har akkurat startet en fase II studie i Parkinsons osv… Så det finnes potensielt flere muligheter / inntektskilder fremover.

Kursmålene er i regionen 290 til 360 SEK.

1 Like

Fin artikkel. Dette ser spesielt interessant ut:

« Via snabbspår har Eisai även påbörjat en ansökan till FDA för en veckovis underhållsbehandling med en förfylld injektionspenna för att förenkla så att patienter även ska kunna utföra behandling hemma.»

Jeg ser at gutta som starta opp sitter med over 80% av stemmeberettighetene, kan fort bli et salg her hvis de bestemmer seg for at over 20 år er lenge nok, og pensjonen skal sikres da.

Heftig stort marked, så spennende å se hvor lenge de holder på før ev. salg.

2 Likes

Liker eierstrukturen, liker CEO (som sitter på en haug med aksjer hun òg). Og ja, jeg har en mistanke om at BioArctic kommer til å bli solgt i løpet av noen år.

1 Like

[kilde: Finwire]

(https://www.nordnet.no/market/stocks/16761068-bio-arctic-b)

Bioarctics IR-chef med maka säljer aktier för 0,9 miljoner kronor

Forskningsbolaget Bioarctics IR-chef Oskar Bosson med maka Emma Bosson har den 19 december sålt 3 971 B-aktier i bolaget. Aktierna såldes till en kurs på 223,70 kronor per aktie, en affär på 888 300 kronor. Affären gjordes på Nasdaq Stockholm. Det framgår av Finansinspektionens insynsregister.

Bosson hade ett innehav på 15 055 B-aktier, enligt bolagets hemsida.

Selvfølgelig til en alt for lav pris.

1 Like

For et nedover press :sweat_smile: Er vel strategisk Short på G som i CALTX :sweat_smile:(som du sa )

1 Like

Shorten i B har økt fra 5,3 til 5,4%

Holder seg akkurat inne på “15 mest blankade aktier”-lista.

1 Like

Det er da jaggu nylig disse short ble satt :sweat_smile::+1:

https://www.fi.se/en/our-registers/net-short-positions/emittent/?id=549300Y0OI2WVUNHLC33

1 Like

Er ikke dette samme gjengen som var short i CALTX eller husker jeg feil?

1 Like

Millenium mener jeg også var der :slightly_smiling_face::+1:

1 Like

Avtalet med Bristol Myers Squibb är det första licensavtalet med BrainTransporter-teknologin. Avtalet gäller specifikt PyroGlu-Aβ-antikroppsbehandlingar. BioArctic har behållit samtliga andra rättigheter för användning av BrainTransporter-plattformen. BrainTransporter-teknologin skulle kunna användas inom ett flertal olika terapiområden för aktiv transport av biologiska molekyler, vilket ger BioArctic många potentiella framtida möjligheter för partnerskap.

Ref;

Dette er spennende saker! :slightly_smiling_face:

1 Like

@Savepig kan du ta en tur innom her og fortelle hva strekene sier? :carrot:

1 Like

Short økt til 5.51% :sweat_smile:

https://www.fi.se/en/our-registers/net-short-positions/emittent/?id=549300Y0OI2WVUNHLC33

1 Like

Betyr bare at det er kvalitet.

Btw, Altimmune (som jeg òg eier) har 33% short nå :grinning_face_with_smiling_eyes: :grimacing:

1 Like

5.6% short no :sweat_smile:

1 Like

5.7% :expressionless:

Viser bra styrke når den ikke faller mer !