Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

1 Like

EU - steg for steg - nå må medlemsstatene ta tiltak mot spredning av mikroplast

image

2 Likes

Nå blei det stille på BIOEX-fronten. Er ned 10% i dag en tegn på at tålmodigheten er i ferd med å renne ut?

Er vel relativt rolig her på tråden.
Ned 10% idag er vel ikke særlig spesielt mtp bredt indeksfall på nærmere 1.5%. Da er det ikke særlig spesielt at microcap faller betydelig mer. Så vidt meg bekjent er det ikke kommet noe fundamentale nyheter som skulle tilsi noe annet.

1 Like

Uffameg…

2 Likes

Det har vært veldig stille en stund nå? Hva tenker du kan ligge av mulige kurstriggere de neste månedene. De må vel ha påfyll i løpet av våren/sommeren?

Jeg så absolutt ikke denne komme… trodde en del av de andre kanskje avventet kjøring i 25 kL fermentor sammen med startup før de tar steget selv…

Kjedelig at en sånn beskjed skulle komme før en eventuell JDA eller kommersialisering med europeisk bioplastprodusent, godis, kosmetikk eller sukkerprodusent…

Alt har drøyd mye lenger enn jeg så for meg allerede…

2 Likes

Dette var vel helt forventet mtp partneren.
Minner om de første: “Full Cycle” el.l som også var startup med store ambisjoner.

Enda en melding!

6 Likes

Er dette kjemiforetaket, eller en ny partner

bilde

1 Like

Ser at Wanhua chemical group er kinesisk og hadde 19000 ansatte i 2021… så det er nok ikke noen av de tidligere kjemi selskapene tror jeg

1 Like

Ja, så da er det to kjemiforetak

1 Like

Ja, har jo vært snakk om både topp 3 og topp 10 kjemi selskap. Men topp 10 tok det ut av listen siden de ikke hadde en bestemt strategi innen PHA. Fra IPO dok var det oppgitt et amerikansk kjemiselskap med rundt 55000 ansatte, antar det gjelder topp 3 kjemi selskap…

Chematur sier jo i børsmelding sitat at de bare har hatt kontakt med Bioextrax i noen måneder

1 Like

Synes forøvrig det er positivt at Chematur har en lang historie og mye erfaring med å bygge fabrikker innen flere relevante teknologier.

https://vimeo.com/684682593/recommended

3 Likes

Ønsker de som solgte i dag på 1.8 fortsatt god bedring! Enig i at Ting Tar Tid, men det bør ikke overraske noen. Fremdeles et stort flertall av skudd på mål som gjenstår før vi kan avlyse Bioextrax som et bidrag til å løse plast-krisen i verden.

1 Like

Totalt sett var vel meldinger igår positive. Oppstartsselskap uten finansiering trakk seg fra deal. Ny MoU med stort kjemiforetak.

2 Likes

Endelig en samarbeidspartner innen vanlig plast som jeg tror på.

2 Likes

På tide med en heftig kanin om drøye to måneder eller så blir det å hente penger neste. Sad but true. Dette hat tatt for lang tid dessverre. Blør selv, men har tatt kjangsen ytterligere i dag.

3 Likes

kjipt at de mister den ene kunden de hadde på en måte. Det er jo ikke rart markedet reagerer. Liker potensialet og ideen bak, men føler det er helt som å spå i kaffegrut når og om det kommer en bedre avtale. Vil de ha tilbake interessen hos aksjonærene må de komme med enten noen mer konkrete tilbakemeldinger på prosjektene, eller så må de smelle til med en avtale som smeller, raskt.

Fullstendig umulig for min del vertfall å anta evt tidsinterval på nyheter etc

2 Likes