Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

4 Likes

Svinger godt her, og endte i pluss av alle ting. Hva var det med rapporten som førte til denne fluktuasjonen? Defensiv ordlyd av EH?

Det spekuleres på Discord at dippen til 2,2 var en pølsefinger. Eller kanskje var det noen som bare ville ut, raskt. Underlig var det.

Edvard skal i ilden neste onsdag

Bioextrax AB (publ.) offentliggör sin Q2-rapport torsdagen den 21 augusti 2025.

På onsdagen den 27 augusti 2025, klockan 11:00, bjuder bolaget in till en direktsänd webbkonferens med vd Edvard Hall.
Under sändningen har tittarna möjlighet att ställa frågor. Presentationen hålls på svenska. Det går att följa konferensen via dator eller mobila enheter.
För att följa webbkonferensen i direktsändning, vänligen registrera dig via följande länk:
Webinar Registration - Zoom

2 Likes

Var nok bare en fat finger, kursen stod i 3.23 rett før.

Blir spennende på onsdag, blir utrolig forløsende for selskapet om de får validert teknologien med en avtale

2 Likes

Noen som fikk med seg denne i dag?

Jupp!
Som vanlig er det tusen ting på gang og alt virker rosenrødt, men de endelige avtalene lar vente på seg.
Jeg har klokketro på selskapet og fremtiden, men frustrerende at det trekker så ut med endelige avtaler.

Av spennende ting noterte jeg meg; kjemi-selskapet planlegger en mindre lansering i år, og større volum forventes i løpet av 2026.

Tyggisselskapet skal i løpet av høsten ha en paneltest hvor testpersoner skal vurdere tyggis laget på bioextrax sin plast. Faller den vel ut så blir det oppskalering og gullkalv for selskapet.

Virker som Konkan er klar til å sette i gang bygging av anlegget sitt i høst, og da begynner vel de første lisensinntektene å komme for bioexrax

6 Likes

Verd å få med seg

3 Likes

To uker til LOI går ut. Ingen nyheter enda. Må en belage seg på nok en utsettelse?

Jeg tolker discorden nå sånn at en del har fått nok, mistet tålmodigheten og selger.

Usikker selv også, forstår at ting tar tid og selv om jeg ikke ser noen umiddelbare røde flagg så er det bekymringsverdig at kursen faller såpass nå.

I kveld kom forlengelsen - en ekstra måned: MFN.se > Bioextrax > Bioextrax förlänger LoI med Kemiföretag

8 Likes

Heldigvis bare 1 mnd denne gang, ser jo også ut som det går fremover.

5 Likes
4 Likes

På turné i India;

4 Likes

Det at Bioextrax har gjennomført en site visit til partneren KONSPEC i Mangalore indikerer at samarbeidet ikke bare eksisterer på papir, men også at selskapet følger opp med fysisk inspeksjon, evaluering og planlegging på stedet. Dette styrker troverdigheten til lisensavtalen og viser at de er seriøse i å få teknologien implementert.
Det betyr enkelt at mens produksjonen ennå ikke er fullskala etablert så er viktige komponenter i gang.
Teknologi og prosessoverføring.
Evaluering av fasiliteter og infrastruktur.
Risikovurdering og forberedelser for kommersialisering.
Det gir jo oss grunn til å se dette som et reelt potensial og ikke bare tomme løfter, men fortsatt med moderat risikoprofil inntil konsesjoner, beslutninger og implementering konkretiseres.

5 Likes

Lovende signaler vedr Konspec/Konkan. Og de ligger på 4. eller 5.plass i min rangering av sannsynlighet for kommersiell avtale bak Kemi, Godis, Chematur og evt sukkerbolaget eller dyrefor fra fjær.

1 Like

Hva tenker du @laplagam ?

Akkurat denne bransjen kjenner jeg ikke godt nok til, til å være i stand til å gjøre noen god vurdering på sannsynlighet. Her krysser jeg bare fingrene :slight_smile:

Det begynner å røre på seg i Bioextrax nå. Indiske Konspec/Konkan vil starte produksjon på 300 tonn pr år om 6-8 måneder. Det gir noen millioner i årlig inntekt til Bioextrax.

5 Likes

Hvor har du det tallet fra? Edvard? Legge på 1 1/2 år da :wink:

Opprinnelig skulle de ta 15000 $/mnd for 100 tonn/år, så kan jo håpe på at man kan gange med 3 nå som de øker til 300 tonn/år :blush:

4 Likes