Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

Ok, så PHA går for 50SEK/kg? Royaltee rate for dyrefor av fjær er tenkt å være 0.5SEK/kg. Aner ikke hva det er av sales siden det ikke oppgis. Kan kanskje anta 5-10%?

5-10% royaltee av sales gir 2.5-5kr/kg PHA til Bioextrax. Hvis vi tenker oss en fullskala produksjon så gir 5-10% royaltee rate

10 000 000kg * 2.5-5 SEK/kg = 25-50mSEK

Årlig. Fra hver fullskala anlegg. Selskapet ønsker 15 års avtaler.

3 Likes

Hvis du tar med det potensielle PHA markedet de ser for seg på sikt på 150-200 millioner tonn, og Biextrax får lisens på si 1 % av det, så kan du jo gange det regnestykket ditt med 100 igjen. Men da blir det jo useriøst høye tall :crazy_face:

2 Likes

Et fint aktivt forum i Sverige. De fikk et hopp idag på medlemsmassen… 8 nye ifra Norge :partying_face::grin:

1 Like

Det meste peker mot et potensiale for 2021 som er helt enormt.

1 Like

Hørte gjennom presentasjonen fra 1. desember gang til og VD sier faktisk at de senker produksjonskostnaden på PHA granulat med mer enn 50 %

3 Likes

Kontra annen PHA på markedet? Det er i hovedsak på grunn av dette andre steget hvor de også får produsert protein?

Slik jeg forstår det så er det en halvering av kostnadene med å produsere PHA-granulat. Størsteparten av gevinsten er nok knyttet til det at de kan utnytte proteinet i celleveggene som salgsvare. Men jeg tror også at prosessen med å bruke “Bioextrax-bakterien”, som de kaller den, er mindre energikrevende enn den tradisjonelle metoden

2 Likes

Enig i den fortolkningen:
“PHA-producenten har utvecklat en kostnadseffektiv metod som baserat på organiska avfallsströmmar kan ackumulera PHA (dessa avfallsströmmar är sådana som Bioextrax inte fokuserar på). PHA-producenten har dock ingen egenutvecklad metod för utvinning av PHA ur bakteriecellerna och det är för detta steg – som representerar upp till 50% av den totala produktionskostnaden – som företaget och Bioextrax har påbörjat ett utvärderingsprojekt.”

3 Likes

På det svenske forumet spekuleres det i at Rethmann er det tyske avfallshåndteringsselskapet som Bioextrax har samarbeid med siden 2018.

Når er denne evalueringsperioden over?

Må si, jeg er imponert over størrelsen på selskapene de har evalueringdavtaler med. Ikke akkurat noe bakgårds minicap selskaper.

1 Like

Kan være i morgen eller om 3 måneder

1 Like

Når er denne kunngjort Fornybar?

Litt presse er aldri galt

Swedish biotech startup Bioextrax converts feathers into a digestible, high-protein animal feed using a microbe-based hydrolysis process to break down the keratin.

The chemical and physical properties of feathers mean they have a lot of other potential uses, says the company’s CEO, Edvard Hall, adding that Bioextrax is also conducting research into feather-based bioplastics and insulation material.

Hall says Bioextrax hopes to license its technology to slaughterhouses and waste management companies to help them create a “circular protein system.”

While the company has pursued turning feathers into animal feed because the market is more “straightforward,” Hall says there’s no reason that it couldn’t also work for people. “It could be used as a protein supplement for humans, without any changes in the process,” he says.

Cultural perceptions are still a barrier, though. Hall compares the feather-based protein to food made from insects, and says that “some people might find it a bit disgusting.” Additionally, as it’s derived from animals, it misses out on the vegan market. But in the long run, he doesn’t see this as a problem.

9 Likes

Kursen går noen flotte prosenter nesten hver dag…
Klarer en å ha denne grønne aksjen ett par år, så kan det virkelig gi avkastning :ok_hand::blush:

1 Like

jeg klarte ikke det :slight_smile: men kanskje jeg kommer inn igjen. Fornøyd med gevinsten.
ping @Fornybar

Bioextrax har vært en våt drøm for oss med fokus på microcap. Treffer alle mine kriterier for et potentiellt meget bra selskap. Men det går ikke takke nei til 150% avkastning når børsen er så vill som den er akkurat nå. Dog holder jeg min tro om at den skal gjøre en “waturu” og runde 100 kr før den potensielt dipper.

Jeg “håper” på en onkelig pullback i begynnelsen av 2021 og TO konvertering, med risk for at de presenterer avtal.

Lykke til dere andre, jeg kommer tilbake i 2021.

3 Likes

Se fire innlegg opp :point_up: :point_up: :point_up: :wink:

Takk skal du ha!:innocent::joy:

Takk for at du delte ! :slight_smile:
(selv om det denne gangen var delt før) :wink:

1 Like