Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bionor Holding (BIONOR-unotert)

VIkke sikkert at kjøp nå rundt 15-17-18 øre er så dårlig ?
Antar at eierene av Solomon ikke akter å sende sine aksjer som blir ervervet for 15 øre, rett i markedet, men satse på langsiktig verdiskaping.
Det kommer etterhvert en såleis også her, så øretrillingen avtar etterhvert, eg antar denne må gjennomføres innen rimelig tid, ref børsloven.
Satsinga på hiv vaksinen :

1: utfrases til nytt selskap ?
2: utgår, legges død ?
3: salg av patent / forskning ?

Hva da evt med det fremførbare underskuddet, er det logikk i at det blir gjenværende i det opprinnelige selskapet, altså bionor og etterhvert Solon, eller blir det med over i ett evt nytt selskap ?

Vi ser vel neppe ett selskap hvor dei på eine siden av gangen jobber med eiendom, menst det på andre siden jobbes med hiv ?

Eg vil tro vi kommer til å se noen flagg meldinger etterhvert, der noen tar posisjon i eiendomsselskapet, menst andre kaster kortene i det opprinnelige selskapet

Edit : eller skal det kanskje selges litt :

Formålet med den rettede emisjonen er å finansiere kjøpet av en minoritetseiendel i et eiendomsprosjekt på Ski for 60 millioner, kjøp av nye prosjekter og generelle selskapsformål

2 Likes

De har endret vedtektene til at de kan lisensiere teknologi ut. Som nok forklarer hva planen med Hiv/aids forskningen er. Underskuddet kan kun brukes i legemiddelsammenheng.

2 Likes

Bionor omtales også i fa, ser ut som underskuddet kan brukes

3 Likes

Med fremførbart underskudd på 700mnok og verdi på solon 1 på milliard, så fremstår solon/ bionor som ett OK bet.
Hvor mangen aksjer blir det nå, rundt 7 milliarder ? Det gir 10øre aksjen på fremførbart underskudd ( en teoretisk verdi, den er vel i praksis lavere )
Eg har ingen bionor aksjer, men synest den er interessant å følge, tror også det kommer en spekulativ stigning videre.

Eller hva tenker dere andre, som følger bionor ?

Jeg har siklet litt på noen lotto lodd selv også

Har 250k aksjer på 0,168. Har lyst på mer, men vet ikke helt hvor mye den egentlig er verdt enda. Bare et lite lodd jeg tok i farta. Virker jo som de har gode planer for vekst og tjener bra med penger.

Satser på Solon/Bionor og Funcom i vinter:

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20161123.GlobeNewswire.HUG2058705

Bionor Pharma ASA meldte i rapporten for 3. kvartal, som ble sluppet 16. november, at forberedende aktiviteter rundt kliniske program var satt på hold og at det var satt i verk en strategisk vurdering av Vacc-4x.

Nå opplyses det at styret har besluttet å flytte HIV-forskningen og de ansatte til datterselskapet Bionor Immuno AS og endre selskapets navn til Bionor Pharma AS.

Det gamle selskapet bytter navn til Solon Eiendom ASA i kjølvannet av oppkjøpet av selskapet.

Styret har også bestemt at Unni Hjelmaas skal utnevnes til administrerende direktør…

4 Likes

Har bare hatt bionor i øyekroken en periode!
Kan noen som har fulgt med fortelle litt?
Det var en emisjon som var nevnt, er denne gjort!? Hva solon er for selskap,? Prosjekter?
Var det her spetalen og gutteklubben gikk inn for en tid tilbake?

Stor emmisjon, spetalen og co gikk inn. Bionor skal nå slåsisammen med Solon eiendom, kjøpet av solon gjøres med 6milliarder nye aksjer ca.

Bio delen av bionor dyttes ut i et eget datter selskap som noteres og sikkert selges på børsen.

1 Like

Skulle kjøpt mer her ja : )

Det er en rep.emi som også skal foregå, sant? Til blant annet vi som ikke fikk deltatt i rettede? eller har jeg misforstått? Takker for svar :slight_smile:

Det som skjer nå er en ny Emi. Det har allerede vært 2 stk, en rettet og en rep. begge på 100mill.

Fint for dei som gjøre gode prosenter her, eg holder meg på utsiden

Helt tydelig at noen dager uten nett har etterlatt meg blind… Skulle ikke jeg da ha sett noe i VPS investortjenester hvis jeg hadde fått tr. bionor?

Den som nå er gjennomført og 5X overtegnet er for de rike : ) Minimum 100 000 Euro. Så kommer en ny for vanlige folk senere.

Korrekt.

Emmisjon 1 og 2 ble gjennomført for en stund tilbake. Emmisjon 3 er gjennomført nå ( for de rike). Og emmisjon 4 blir en Rep emi for eksisterende eiere.

Rett meg gjerne om jeg har feil.

Okei, takk for svar! :slight_smile: settes pris på!

Noen andre får komme med datoer og sånt, for jeg har ikke fulgt så godt med.

MEN når datterselskapet som forsetter bionor sin forskning skal på børs, skal jeg delta!

2 Likes

Burde kanskje kommentert da jeg hoppet ut på 0,20 etter ny emisjon på 0,15. Flyttet det over i Funcom med tanke på at kursen kunne komme ned mot 0,15 i januar når aksjene kommer i markedet. Men der er den allerede, spørs om det holder seg slik da.

1 Like