Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bionor Holding (BIONOR-unotert)

Tar litt tid å fylle på raketten før den kan avfyres. Is i magen er smart :wink:

Skal det bli en dag med bionor pluss da?

Har lite å si, vi er midt i en emmisjonsprosess og posisjonering til den. Horisonten bør være forbi emmisjonen for å si det sånn.

Det er eg helt enig i, men med litt traderøyne så er mitt interessant likevel

Hei. Takk for at dere bidrar med mange gode innlegg og nyttige synspunkter til forumet, det er spesielt kjekt for en som meg som er helt fersk på det meste som gjelder investeringer i verdipapirer. 3 måneder siden første handel her. Jeg har ett spørsmål: Hva er det minste antallet aksjer jeg må eie og sitte på over 9 September for at jeg skal ha lov til å være med på emisjonen? “Rights Offering of 525,000,000 new shares at NOK 0.10 per share”. Jeg forstår at jeg blir tildelt færre tegningsretter om jeg eier en mindre post, men da har jeg ihvertfall mulighet til å kjøpe tegningsretter eller tegne uten retter, selv om det blir mindre sannsynlig å få med seg “billige” aksjer.
En ting til: Som nevnt over tidligere, hva tenker dere om risikoen med at Spetalen og co kan selge sine aksjer etter 9 September? Takker for hjelp!

1 aksje. Kort fortalt.

Du får ca 1,5 tegnignsrett pr aksje du eier. Så om du har 2 aksjer. kan du tegne deg med 3 nye aksjer til 10 øre pr stk.

Spettet er blodkapitalist, så jeg tror du kan anta at han selger. Tenker du å tjene penger på bionor bør du ha et år horisont, eller mer :wink:

2 Likes

Du mener vel 10 øre per stk som totalt er 30 øre for 3 aktier :wink:

2 Likes

Jeg begynte også å lure…

ok. Takk skal du ha. Jeg får se hva jeg gjør, det er fortsatt ett par uker igjen til å bestemme seg. Jeg var med på emisjon i Funcom og det ser lyst ut, så det frister med gjentakelse :slight_smile:.

1 Like

Får jo gjerne litt lyst å bare selge det lille man har…noen saftige synspunkt på at man bør sitte med loddene sine ???

Well det er jo ikke så mye poeng å hoppe i denne aksjen for å være noe annet enn langsiktig da. Jeg spenner egentlig bare setebeltet og blir sittende til siste slutt sånn jeg ser det nå. Jeg selger nok de aksjene jeg får til 10 øre, gidder ikke ha mer eksponering her. Men om jeg får mindre enn 20 øre for dem så kanskje jeg ikke gidder selge dem, får se.

2 Likes

Holdes bionor kunstig i live på 41-42 eller mener markedet at den er verdt det ?
Er i villrede på hva eg skal gjøre, selger nok sikkert ikke det eg har, men hadde regnet med å få kjøpe lavere en 41… vente å se da

Husk at i de 41ørene ligger det 1,5 TR pr aksje.

1 Like

Den er eg med på :slight_smile:

Så det vil nok falle etter emmisjonen.

Eg antar at alle som sitter med bionor aksjer nå, kommer til å delta i emisjonen, om ikke, så burde vel gjerne aksjene selges nå

1 Like

Det kan du trygt si :grin:

1 Like

Når det gjelder inngang så tror jeg at hvis selskapet feiler (ved feks at forskningen viser feil ting etterhvert) så stenges handelen i aksjen slik at man ikke kommer seg ut uansett. Så om man har inngang på 0,6 eller 0,3 betyr ikke sånn veldig mye imo.

1 Like

Clavis Pharma feilet to ganger med 90% fall hver gang. Den siste gangen var det ikke lenger noe håp, men handelen i aksjen fortsatte som før. Surrealistisk å se 50 k kr bli til 5 k kr fra en dag til den neste… Noen smuler får man nok ut hvis all forskning feiler.

1 Like

Galskap…