Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Et bra innlegg, som alltid!

Når det gjelder BGBIO så vil de slippe data fra flere parallelle forsøk med CPI nå i sommer.
Disse forsøkene har ingen kontrollarm.

Hva tenker du rundt muligheten til å vurdere effekt fra resultatene?

  • Vi vet ikke om resultatene blir korrelert for AXL/PD-1 før studiet er ferdig
  • Vil resultater på tvers av indikasjoner redusere usikkerheten ved fravær av kontrollarm
  • Vil et vellykket biomarkørprogram kunne redusere usikkerheten, “kan man måle en effekt, så er det mer sannsynlig at det er en effekt”
1 Like

Det var dette med historisk kontroll som felte Clavis Pharma i sin tid. 2 skudd på mål og begge bommet. 90% fall begge gangene. Snøffelen på HO advarte i forkant mot historisk kontroll og at dette kunne føre til at studien feilet. Jeg burde ha hørt på han…

Et annet moment med svakheten med historisk kontroll er at den medisinen man skal “slå” kan ha blitt bedre med årenes løp uten at dette har blitt bekreftet i store studier.

1 Like

da er det jo greit at Targovax har “six shots on goal” :wink: Og supre data foreløpig ! :slight_smile:

1 Like

Takk for det!
He he, der så du meg rett i kortene! :wink:

En grunn til at jeg skreiv det innlegget var egentlig fordi BerGenBio snart skal ha resultat-bonanza med PD-1 og andre kombinasjoner.

Syns du tar opp tre veldig viktige punkt. Vi vet egentlig ikke hvordan denne dataen kommer til å bli presentert, i hvilken form og med hvor mye bakgrunnsdata. Det at det her finnes to parametere, AXL uttrykk og PD-1 uttrykk, gjør ting enda mer komplisert.

Jeg tenker derfor at man skal holde tunga rett i munnen. Når dataene kommer så må man se etter hvilke svakheter, og potensielle fallgruver som er der. Dette kan bli en vanskelig øvelse for vi mennesker vil helst se det vi vil se. Og vil vi helst se dollartegn.

Jeg tror det blir svært vanskelig å tyde korrekt effektdata fra disse studiene med mindre effekten er helt sinnssykt bra. Som vanlig så må vi nok vente på en RCT før vi får svaret.

Blir spennende!

Edit: se egen tråd Ultimovacs

4 Likes

1 Like

Photocure går pent med 50 dagers snitt

https://www.reuters.com/video/2018/04/30/look-for-ma-activity-in-biotech-says-kev?videoId=422713252

Hofseth klar for å gjøre en bevegelse?

Neh, ser ikke ut til at han kommer med noen drastiske utspill.

https://endpts.com/trump-kicks-the-drug-pricing-can-down-the-road-avoiding-any-tough-prescriptions-for-biopharma/

1 Like

Interessant å følge med på den norske indeksen nå:

2 Likes

Attaboy @larsmkn, denne hadde jeg ikke lagt merke til. :smiley:

6 Likes

Takk! Ja, det er moro når det går veien! Hvis bare NANO får lettet på ræva nå så skal det fort gå enda bedre :laughing:

4 Likes

4 posts were merged into an existing topic: Genmab

Lik og retweet for great justice:

dobbelpst

1 Like

Hvilke aksjer er ere top picks innenfor orphan drug?

Omeros my lad. :wink: Breakthrough Designation i to separate indikasjoner og kan få AA allerede i år.

Emisjon unnagjort nylig og ekstra finansiering avklaret.

Reimbursement for medisinen de allerede har på markedet fornyet for to nye år.

2 Likes

Humret litt over den her :joy: