Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Hvilke Bioteknologi aksjer følger dere?

Har et par små lodd i både bionor og biotec, men følger de ikke spesielt tett.

1 Like

Var tungt inne i Bionor og kommer nok tilbake der.

2 Likes

Jeg har kjøpt litt i et ETF på Nasdaq: BBH (Market Vectors Biotech).
Kjøpte før jul og har en ok avkastning så langt. Planlegger kanskje å selge i juni eller august når sentralbanken setter ned renta i Norge. Regner med dollarkursen er gunstig da.

5 Likes

Følger litt med på NattoPharma, men har ikke handlet noe.

Har kjøpt litt Medivir på 87.25

Sitter i Photocure og venter på 2 partner-avtaler som aldri kommer… PHO sin fordel ift mange andre biotek-aksjer er at de har betydelige inntekter fra eksisterende medisiner. Ikke en aksje for de utålmodige.

1 Like

Siden jeg nevnte PHO, her er en fin artikkel om selskapet fra dagens e24

Sitat:
Photocure er relativt unikt i norsk biotek-sammenheng, det er nemlig det
eneste av de børsnoterte biotekselskapene som har løpende inntekter å
snakke om og samtidig driver forskning på nye produkter.

1 Like

Fra Life Science Sweden 2-2015 (16. april):

Lovande för Medivir

Medivir visar upp positiva resultat från kliniska studier med sin hepatit C-behandling, och konkurrenten Gilead får motvind.

Les hele artikkelen

1 Like

Noen andre som følger med på denne? Jeg kjøpte mine første aksjer på fredag til 14 kroner, mest fordi jeg synes den burde handles over emisjonskursen - spesielt når tegningsretten handles for 30-80 øre samme dag.

Jeg synes også caset virker ganske interessant så det er ikke bare spekulasjon :slight_smile:

1 Like

Medivir stuper… gjelder å være forsiktig i denne bransjen :slight_smile:

Hva tror dere om Aerocrine? Eller Natto? Har fortsatt mine Natto aksjer innkjøpt på 14 blank.

Pho er mitt store bet i biotek. Raskt økende inntekter og 2 mulige partneravtaler i nær fremtid. Cevira har blockbusterpotensiale og kursen kun opp 50% så langt siste 12 mnd sånn ca.diskusjonen rundt pho foregår på hegnar, trådene der anbefales og leses av selskapet selv, så gode er faktisk trådene.

Siste rapport fra pho viste at de er nær break even, der inntektene i stor grad finansierer forskninga. At ikke flere tar seg noen lodd i denne er et mysterium, men nå begynner investorene å våkne.

3 Likes

Gratulerer med den :slight_smile:

PHO får partner i nye territorier:

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20150522.GlobeNewswire.1923395

Som sagt jeg anbefaler alle som er interessert i biotek-aksjer om å ta en titt på dette selskapet. Et enormt potensiale og stadig raskt voksende inntekter. 2 mulige partner-avtaler der en er en blockbuster-kandidat. Nærme break even. 2 produkter klare for fase 3.

Kjetil Hestdal, President & CEO of Photocure, said: “We are happy to report that
Hexvix commercialization is progressing well and we continue to expand into new
territories to ensure patients and Urologists have access to the most optimal
treatment for the diagnosis and management of bladder cancer. We are pleased to
have secured Juno Pharmaceuticals as our new distribution partner in Australia
and New Zealand with their strong and experienced team”.

2 Likes

Gratulerer! Jeg skulle hørt på ditt tips, mine Natto går ikke like bra…

Sjekk det ut og fortell meg hvorfor du eventuelt ikke vil investere i PHO. Jeg er interessert i debatt.

Jeg synes det ser bra ut, men jeg har allerede både Natto og Episurf som jeg ikke vill slippe enda og har dermed nok eksponering mot med og biotek… men kommer til å vurdere PHO dersom jeg går ut av en av disse.

1 Like

Generelt tips:
Ut ifra et risk/reward perspektiv skal man kjøpe biotek-aksjer når produktet er ferdig med en vellykket fase 2. Dette vet store seriøse investorer.

Det som er spesielt med PHO er at selv om fase 3 feiler, har de store voksende inntekter slik at ikke aksjen blir omtrent verdiløs som med Clavis Pharma som falt to ganger 90% etter at fase 3 feilet 2 ganger.
Men biotek-aksjer er høyrisiko uansett…

3 Likes