Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

5 Likes
4 Likes

Her snakker vi vel AXL og Bergenbio ?

IMPRESS-Norway er i dialog med 14 legemiddelselskaper om å bidra med godkjente legemidler som kan testes utenfor godkjent indikasjon (off-label). Et mål med studien er å teste en konkret modell for implementering av persontilpasset medisin.

3 Likes
3 Likes

Er kommet en ny analyse av CombiGene som er en av mine store favoritter på aksjemarkedet. Veldig moro om også andre vil se på og gjøre en vurdering her. Jeg tar meg frekkheten også til å krøllalfae @savepig på denne. Og om noen av dere andre litt tekksavy folk har lyst til å kikke å gjøre en vurdering så hadde det vært veldig moro :slight_smile: Hadde vært veldig interessant å fått litt andre synsvinkler på saken. Med tanke på at det bare er et par og 20 views på postene så er det tydelig at selskapet ikke har veldig stor oppmerksomhet her for øyeblikket, men personlig tror jeg dette selskapet har et utrolig potensialet spesielt om en kan ha en horisont på 2 år.

4 Likes

Precision medicine was meant to see the end of ‘maximum tolerated dose’ as the
standard for introducing new drugs. It hasn’t happened, and many patients continue
to suffer unnecessary toxicity from overtreatment, with health services picking up
the bill. Peter McIntyre asks: who should be responsible for optimising our use of
cancer drugs?

1 Like
3 Likes

Indeksen i ferd med å hente seg inn igjen etter pcibkrakket, handler stødig over 100

7 Likes

Vanvittig deilig med en stemme i mediebildet som har god kompetanse og elsker faget.

3 Likes

Frequency Therapeutics is a leader in the development of medicines designed to activate progenitor cells within the body to treat degenerative diseases. The Company’s progenitor cell activation (PCA) approach stimulates progenitor cells to create functional tissue with the aim of developing disease modifying therapies

https://investors.frequencytx.com/static-files/4ac687f2-04b5-4d23-ab23-daa7826cd1b0

Amerikansk selskap med som kan stå foran et paradigmeskifte i behandling av hørselsproblemer.

Viktig read out i 1Q 2021.

Har en deal ala Vaccibody med Astellas.

Sterke data fra fase 1/2

2 Likes

Markedet er fantastisk :slight_smile:
Det første landet (Storbritania) godkjenner vaksinen for oppstart av vakksinering neste uke som jo er fantastisk og markedet sender aksjen ned!!!
image

BioNtech har halvparten av markedsverdien til Moderna.

3 Likes

Markedet er vel fantastisk?

Ikke så galt med nesten 5 gangeren på ett år vel? :sweat_smile:

1 Like

Kunne vært værre :slight_smile:
Rart ikke Xetra følger på. 101,50 nå og så vidt i pluss for dagen.

Edit: My wrong :slight_smile: Wetra’en min er jo i Euro og Marketwatch er i dollar så de er like i pris nå, men jeg lurer allikevel på markedet som ikke verdsetter denne godkjennelsen av det første landet som jo forteller høyt å tydelig hvor det går.

1 Like

Ville du ventet med å kjøpe aksjen til de begynte å vaksinere?

Nei, jeg har litt der nå og da er det fortsatt kjøpsmulighet ser jeg, når markedet ikke reagerer når kjøperen har trøkka på bestillingsknappen.

1 Like

Denne er for god til å ikke deles et sted for bingotek:

2 Likes

Bra artikkel om et viktig tema:

En ting som forsvinner litt på slutten der, er at Lorlatinib er en veldig ny medisin som akkurat er godkjent i USA og EU, og som det er 33 aktive kliniske studier på. Og det er kanskje nettopp resultatene fra noen av disse studiene Beslutningsforum venter på. Det Stian i denne artikkelen gjør, er formodentlig å dra til USA for å være med i en av de 10 som rekrutterer der nå. Av artikkelen får man inntrykk av at han er en typisk “helseturist”.

Her er forøvrig Beslutningsforum sin sak på denne medisinen:

7 Likes

Da er det vel dette som er den nye indexen som tar over for OSE3520

bilde

5 Likes

Her har vi nok mye av grunnen til at norsk biotech sliter med finansiering:

Fondskunder taper milliarder på hissig maskinhandel | Kapital

7 Likes