Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Omsetningen var på 1,7 milliarder!!:joy::joy:

Ja, i dag! På mandag var det 118k dollar

I dag ja, er jo spinnvilt volum til noe som hadde så lav mcap. Utrolige bevegelser

Fra 1,2 millioner til 1,7 milliarder. Helt utrolig

1 Like

Russiske prosenter tiltrekker seg linjalgnukkere, lykkejegere og daytradere. Du synes det er utrolig. Jeg synes det ikke.

2 Likes
2 Likes

Vi har opplevd hvordan tidligere HEMMELIGE partneravtaler endes!!
Hvis PCIB hadde en brukbar teknologi, skulle Astra Zenecca ikke avsluttet sitt samarbeid med den!

1 Like

PCIB er i farta og personlig har jeg klokketro på at de vil lykkes.
Dagens CEO imponerer.

Tror fortsatt på teknologien deres som er en “videreutvikling” av PHO’s teknologi
Men de kommer nok snart tilbake for den teknologien de har utviklet er helt råå.

bare min meing selvsagt og enhver er sin egen lykkes smed.

1 Like

Ikke lett å være biotekinvestor når selv chartet for en suksesshistorie som Moderna ser sånn ut:

7 Likes

Det er brutalt ja. Men for å justere det litt - det var på den røde prikken her de annonserte utvikling av en coronavaksine. Fra det punktet er de fortsatt opp nesten 500%

4 Likes

I tillegg så er den toppen ren fomo og overreaksjon oppover, i mine øyne

4 Likes

Salget på vaksinen er jo ikke der på samme måte, de får nå vise effekt av teknologien sin i andre indikasjoner på samme måte som resten av farma/biotek selskapene

3 Likes

Det er veldig, veldig trist å måtte konstatere at dette dessverre ble resultatet. At man i dag har kunnet kjøpe et ikke-ubetydelig volum aksjer til noe som verdsetter Ultimovacs til under 6 milliarder kroner gjør at det å investere i tidligfase biotek på oslo børs ikke egner seg for mindre investorer overhodet. Og det som kanskje er aller mest trist er at Inven2 har bidratt vesentlig til dette resultatet ved å selge betydelige volumer over børs både rett før og sannsynligvis også nå rett etter de-riskingen.

Det er ikke så nøye hvor vi ender i dag. Det er det faktum at det var et vesentlig volum så lavt som er det tragiske og drepende for sektoren.

6 Likes

Ja de har vel vedtatte strategier som ikke gir rom for vurderingen. De skal ut uansett etter resultater av fase 2 for eks.

La oss ikke glemme våre venner i FTF.

Tok en liten kikk på ETF-ene, er jammen meg rimelig magre greier for tiden

Noen som vet hvorfor det ikke finnes data på IBB lenger enn dette?

jeg antar det er noe du ikke betaler for? capital.com er shit data provider / gratis data.
søk opp en annen, IBB etf’en ligger vel under NASDAQ så regner med en datapakke til noen dollar i mnd vil gi deg tilgang på historikk

1 Like

ahh, seff

jepp

1 Like

CNBC sine nettsider og app på iPad anbefales, veldig mye gratis der:


Mye realtidsinfo også fra USA.

2 Likes