Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Aksjene er jo lavere 90 dager etter BTD enn før de fikk BTD, noe som er litt overraskende. Det ser dermed ut som at aksjene trener mer enn 3 mnd før en reprising. Også litt rart at aksjene ser ut til å begynne stige kraftig før dag 0… :thinking:

De har utelukket ikke-amerikanske selskap – noe som kanskje gjør den litt mindre relevant ift europeiske/norske aksjer.
Prising av aksjene er generelt høyere i USA (uten at jeg kan dokumentere det), så utslagene burde vel kanskje kunne bli større i norske bio-aksjer.

1 Like

Kommer liksom ikke noen bounce denne gangen. Jeg skjelver for flere børsnoteringer…

4 Likes

Arctic aurora nettmøte

1 Like

Begynner å gjøre seg klar for IPO skulle man tro :slight_smile:

http://www.vaccibody.com/vaccibody-as-roche/?fbclid=IwAR1mH9v7OWfcMKYLvyPooNInECyQvW9ZuAvtKLqcMmbWPun6PAioArXfqH4

Vaccibody med IPO også? Kamp om pengene nå om dagen

Meldingen er ikke kommet enda, men det nærmer seg nok. Med slike nyheter så tror jeg at det ikke er så lenge til.

Vacci henter 230 MNOK her, så noen IPo trengs ikke enn så lenge.

Kursen som er satt tyder på høy interesse, da den er lik siste omsatt kurs.

Merkelig liten interesse her på forumet og ellers.

Sikkert fordi de er unotert da.

Har en mindre post, den skal jeg holde godt på, for Vaccibody tror jeg kan gå hele veien.

Vaccibody AS launches a private placement of new shares of NOK 230 million
Oslo, 13 February 2019 Vaccibody AS (“Vaccibody” or the “Company”), a clinical stage immuno-oncology company, is contemplating to offer new shares (the “Offer Shares”) in a private placement raising gross proceeds of approximately NOK 230 million (the “Private Placement”). The subscription price per Offer Share in the Private Placement (the “Subscription Price”) will be NOK 40.00 per share. The net proceeds from the Private Placement will i.a. be used to

  • Conduct a Phase IIa clinical study combining Vaccibody’s product candidate VB10.16 with Roche’s checkpoint inhibitor Atezolizumab
  • Prepare for expansion cohorts in Vaccibody’s VB10.NEO cancer neoantigen programme, and initiation of two expansion cohorts
  • General corporate purposes
2 Likes

Susann Stuffers har fortsatt troa…

The Managers have received indications of interest from existing shareholders and new investors for a substantial part of the offering size, including pre-commitments of NOK 23m from large existing shareholder Datum Invest AS and NOK 11m from P53 Invest AS

Jeg syns dette nyeste samarbeidet var veldig kult, og hadde definitivt investert om de var på børs, men siden de er unotert så har jeg latt være. Mulig jeg gjør om på det snart, men vi får se :stuck_out_tongue:

Liker forresten samarbeidet med Roche mye bedre enn det med NEKTAR. Vi vet jo at Atezolizumab i alle fungerer. Vi kan ikke si det samme om NKTR-214 :wink:

1 Like

Enig der. Roche samarbeidet er jo en kjempetrigger og grunnen til at de kan gå og hente 230 MNOK på all-time high kurs (40). Har dessverre ikke 100 000 Euro stående, ellers skulle jeg vurdert å delta i emisjonen.

Ny Radium om innovasjon

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-74

Mest verdifulle norske biotech-selskaper.

  1. NANO - 2,3 mrd
  2. Vaccibody 2,2 mrd
  3. Bergen Bio 1,35 mrd
  4. PCI Biotech 1 mrd
  5. Photocure 1 mrd
  6. Oncoinvent 600 (?) mill
  7. Targovax 424 mil
5 Likes

For meg virker det som de fleste biotek selskapene notert på Oslo børs har bunna, og i ferd med å snu oppover. Etter ganske grusomme mnd der så og si alle har halvert seg i verdi. Noen hentet penger og andre raste pga uro i markedene. Bare å stålsette seg nå og putte pengene i de man mener er best rustet. Tror 2019 blir bra for mange av biotek selskapene, så lenge vi får gode data :+1:t2:

2 Likes

Mildt sagt ikke begeistret for at Nordnet skal begynne å låne ut aksjene som kundene har på zerokontoer.

For norsk biotech vil det bety flere millioner ekstra aksjer som blir tilgjengelig for shortegribbene, noe som må forventes vil gjøre at rentene på aksjelån synker.

1 Like

Ikke mye bounce i marketcap denne gangen:

2 Likes

Ser ut som det kan bli brudd ned :thinking:

Tbh så gjør det det.

5 Likes