Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

NANO sin blir jo veldig rar pga bevegelsene som skjedde indeksdagen

Den er ikke med her. Var vel 26.11 om jeg ikke husker mye feil

Doh jeg er blind evt kan ikke lese hverken chart eller tekst

1 Like

TRVX sin ser jo ikke så bra ut. Her er det noen som leker seg, mens i NANO så er det noen som er litt sultne.

1 Like

Tror ikke man skal undervurdere effekten av en rekordsvak krone mot dollar/euro.

Norsk biotek kan kjøpes for en slikk og ingenting av BP, så reprising er absolutt på sin plass.

5 Likes

Jeg tror mange har undervurdert den prisdempende mekanismen det helt faktisk er at det har vært et så totalt bjørnemarked og desperat hopping ut av papirene til andre sektorer og mellom papirene.
Det har overhodet ikke vært inflow til norsk biotech, unntatt i den perioden blackrock kjøpte seg stort opp i NANO.

Etterspørsel har vært langt lavere enn tilbudet, ingen gidder å by over ask når det hele tiden dumpes ut aksjer. Så skjer det en reprising når bunnen er satt.

Men alt ligger til rette for supervolatilitet fremover hvis det ikke fortsetter å kjøpes som bare faen.

1 Like

Mulig jeg er treg Krieghoff, men hva forteller disse grafene?

Kan du lage tilsvarende og kommentere for PCIB?

2 Likes

Forteller vel hvor handlene har gått og om det er solgt ned eller kjøpt opp på den.

Denne grafen er ny for meg, men ser jo på targo at d var ikke selgere under 5,3 utenom dumpen av 15k på open … tygger seg gjennom 5,30 tallet og opp på 5,4 … kan du utdype " noen som leker seg" ?

1 Like

I dag var den høyeste omsetningen totalt for norsk biotek så langt tilbake jeg har de dataene, desverre ikke superlangt:

Selskapene er nå til sammen priset til 8,3 milliarder, som er tilbake på det nivået de var i september i fjor, altså ikke under den crazytoppen nano hadde på egen hånd.

4+ year high er ca 9,3 milliarder.

5 Likes

Når du sier omsetning mener du totalverdi av dagens handel i de underliggende selskapene?

https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/OSE3520GI.OSE/overview

image

Har verdien av biotek aksjene den siste uken steget mer enn samlet omsetning i samme periode?

Fra og med 4. november er det omsatt for 1,049 mrd.

Oppkjøp på gang!

3 Likes

Leste nyhetene om nye tollsatser på tradisjonelle inustrigrener i dag tidlig og tenkte: “Hmm, har biotek blitt en trygg havn for investorer?”

2 Likes

De tradisjonelle industrigrenene er det i hovedsak private investorer som er kjøpere av, men legemidler kjøpes av stater. Det er vel ingen stater som ønsker å betale mer til seg selv?

Interessant! Mer og mer overbevist om at toppen er inne eller veldig nære for egen del Save. En bunn settes ikke på denne måten (normalt sett). Nå er jeg spent på om makro drar oss ned eller ikke. Gjør det ikke det, så endrer jeg nok mening angående bunnen… :slightly_smiling_face:

Du blander verdipapirer med sluttprodukter som konsumentene kjøper.

1 Like

Her har du data for indeks sortert på volum over litt lengre tid.

Edit: Merk at vi ser tilsvarende volum som var november/desember 2016. Vi husker jo så langt tilbake :slight_smile:

3 Likes

Jeg vedder imot! Flere og flere aksjer ser ut som de er i ferd med å gå fra en negativ trend til en positiv trend. Blir spennende å se hvem som får rett :grin::grin: Helt magisk uke ihvertall!:grin:

2 Likes