Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Definisjonen på parabolic curve / move:
In purely mathematical terms, a parabolic move is an exponential rise. When it comes to chart analysis, we define a parabolic advance as an uptrend during which the angle of ascent increases as the move matures.

PCIB gikk fra 30 på 80 på ca. 1 måneds tid. Man kan godt si det ikke er parabolic i rent matematiske termer, jeg har ikke akkurat målt gradienten på kurven, men rent visuelt ser det parabolic ut. Så kan man velge å kalle det noe annet om man vil.

((Nå er det likevel et par ting som tilsier at det ikke er parabolic kurve (f.eks så fikk vi ikke volum klimaks på topp, det kom faktisk før toppen, og så gikk den videre på lavere volum (som burde vært faresignal i seg selv, i tillegg til den doble toppen som kom etterpå)).

Når det gjelder ditt andre spørsmål: jeg tillegger det fundamentale lite vekt - det er en strategi jeg begynte med i fjor sommer, og som har vært veldig bra for min del. Jeg er innvestert i Nano med longpotten fundamentalt, jeg har tro på produktet, men alt som trades er bare basert på charts.
Eksempel er f.eks FRO som jeg tok inn i dag. Jeg aner lite om hvor mange skip, hvor mye de tjener osv. Chartet sier den ligger i en opptrend med higher highs og lows, det er nok for meg :wink:

Så til slutt: det er ingenting som tilsier PCIB skal kollapse, nei. Men litt edruelighet ifht. hvor mye bioteksektoren har gått på såpass kort tid hadde vært på sin plass.

2 Likes

Rent matematisk så er eksponensiell vekst mye raskere enn parabolsk vekst. I det lange løp.

1 Like

Og idag kom emisjonen i Eurocine… :joy::joy::joy:

5 øre (sek) per aksje. Igår var den oppe i 27øre. :grimacing:

2 Likes

Gleden over biotek :slight_smile:

3 Likes

Om den ikke er vist her før:

2 Likes

Er det noen hoder her som har tips til gode podcasts om biotek, (eller generelt om aksjemarkedet?)

Det mest interessante hadde vært en podcast som tok for seg markedet for utvikling av legemidler, enten EU eller i US. Har Danmark / Sverige for eksempel noe liknende som deres Radium, @Forsk ?

Fra før av hører jeg såklart på Radium, og har nylig funnet fram til Pengepodden.

2 Likes

Tid er penger og Aksjesladder kan være fine alternativer. E24-podden kan også glimte til… :slight_smile:

2 Likes

BioNTech delte denne lenken på Twitter:

1 Like

Neste uke - JPM BioTech konferanse:

https://www.investors.com/news/technology/biotech-stocks-brace-bonanza-jpm-healthcare-conference/

1 Like

Hva blir det neste?

Psychedelic mushrooms are being fast-tracked by the U.S. Food and Drug Administration as a possible treatment for clinical depression.

1 Like

Endelig kommer fornuftigheten frem etter 40 år i dvale…

War on drugs har kanskje forhindret en av verdens beste medisin/behandling mot angst og depresjon (LSD og psykedelisk sopp).

4 Likes

En skal ikke undervurdere naturen. Tror nok BP har lobbyert sin del mot den pågående legaliseringen av cannabis.
Som nevnt over har «the war on drugs» vært fullstendig feilslått i over 50 år, og forårsaket mye krig og lidelse.

3 Likes

To studier som fikk Break Through designation på et år
https://www.popsci.com/story/health/psilocybin-magic-mushroom-fda-breakthrough-depression/

3 Likes

For noen uker siden hadde vi en volumtopp som ga enda mer kursoppgang i etterkant. Det vil si at det var klar overvekt av kjøpere på en volumtopp. Dette er første gang siden 2013 at en volumtopp har gitt en klar overvekt av kjøpere og dermed kursoppgang i etterkant av volumtopp.

Ser man tilbake til 2013 gikk kursen opp mai til august, ned til oktober, og så til himmels i november.

En annen volumtopp har gitt mest sidelengs bevegelse, og ellers er volumtopper ett relativt dårlig tegn. Men, når jeg ser tilbake mot 2013 så syntes jeg å skimte litt håp.

Denne og neste uke blir veldig interessant indeksmessig. Hvis nedgangen de siste dager reverseres kan indeksen fort bryte all time high. Men fortsetter det ned så tenker jeg det kan komme en kraftig korrigering. Med andre ord, det jeg ikke tror så mye på er stabilisering på dette nivået.

Fall under 600 på indeks er bear, oppover kan man fint se mot 680 som bullsignal.

Hva er det potensielle bullsignalet?

Vel denne formasjonen siden februar 2018, nesten 2 år:

7 Likes

Cup and handle passer bra med utlesningene til Targovax​:wink::ok_hand:

2 Likes

1 Like
2 Likes

Ny Radium:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-112

6 Likes

1 Like

Det er så syke forhold borte i statene.

3 Likes