Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Har du (eller andre her) satt deg noe inn i CureVac? Ser at de ikke er lengre enn fase 1, men det høres ut som de er noe overlappende med Pcib, Trvx, Vacci og Ultimo? Bruker store ord på nettsia si.

1 Like

Vil akkuart påstå det…

2 Likes

De er vel mer i samme gate som Moderna tenker jeg

1 Like

Men tydelig at de har venner med dypere lommer og større ressurser når Tesla lager «mikrofabrikker» (hva nå enn det er?) på si til dem. Forøvrig har jeg vanskelig med å forstå hva slags kompetanse Tesla har som hjelper dem å produsere mRNA-produkter? Er det en høyst manuell jobb som kan automatiseres og effektiviseres med roboter eller?

1 Like

Indeksen konsoliderer på rimelig høye nivåer, hjelper veldig at det er så mange selskaper som har fått guff på prisingen

4 Likes

Denne nettsiden er et funn, bare synd den ikke dekker norske og nordiske bioteks. Den som setter opp noe sånt her får en betalende subscriber i meg ihvertfall:

Sjekk ut “FDA calendar” bl.a.

11 Likes

Denne siden er fantastisk!

1 Like

Er så enormt mye større marked på de store børsene. :slight_smile:

Er redd det nærmeste du kommer i Norge er triggerkalenderen til tekinvestor, men det blir jo ikke helt det samme.

1 Like

Ja men er ikke så verst den faktisk! Jeg lager dog egen triggerliste med hjelp av den for min forholdsvis smale portefølje med 70-85 % Bgbio og 10-15 % PCIB, + 10-20% frie midler til å kjøpe om noen av dem dupper hehe :wink:

1 Like

Viser vel klart at legemiddelindustrien er noe å satse på , også for norge.

1 Like

Preview på oppdatert market cap oversikt.

Morsomt å se hvordan 30.06 som var siste dag i H1 medførte en dupp som ble tatt rett inn igjen. Er en del window dressing i porteføljene da.

Begynner å bli en stund siden det så ut som om market cap for alltid var låst til maks 6 milliarder for alle selskapene til sammen.

5 Likes

Neste ut på Oslo Børs (Merkur Market) ser ut til å være Exact Therapeutics, tidligere Phoenix Solutions. Noteres på tirsdag:
https://newsweb.oslobors.no/message/509680

4 Likes

Investorer trekkes mot teknologi og farma

Får vi en økning til uka!

2 Likes

Her kommer litt som ikke omhandler TVX direkte også, men i konteksten CEO og omdømme så er det etter min mening uansett relevant. Hvis moderator ikke er enig som er det bare å slette i vei :+1:

En CEO har et omdømme. Det er bygget på hva han har gjort/hva selskapet har fått gjort under hans ledelse. Dette over tid bygger opp en følelse og opplevelse av personen. ØS har over tid gitt meg en opplevelse av at mye kunne vært gjort bedre og at en annen CEO hadde gjort en bedre jobb. Har ingen problemer med at folk mener det motsatte.

Du har selvfølgelig din subjektive mening bygget på dine følelser og opplevelser av ØS.
Vi kan jo søke etter litt objektivitet her?
En poll som spør om TVX trenger en ny CEO?
Jeg får ikke laget poll av en eller annen grunn, så noen andre må gjøre det.

Litt om dine andre kommentarer:

Som jeg innledet, sittende CEO får credit for det som skjer under hans ledelse. Hvis du skal fordele credit nøyaktig etter hvor mye ansvar folk har for alt som skjer så har du en umulig oppgave.

Spesielt merkelig at du setter spørsmålstegn til Cevira som noen annens enn DS sin fortjeneste.

I radium podcast nr 89 sier Jonas Einarsson at Cevira avtalen kom som lyn fra klar himmel og gir DS æren for det.

Snøffelen kommenterer DS sin rolle i både Cevira og Ipsen dealen her:

Savepig her:

Har noen fra deg også InVivo, som gjør kommentarene dine enda merkeligere (fra 2019 så fikk ikke sitert):

juli 2019: “Viktig at Dan Schneider har vist markedet at han evner å inngå solide avtaler på vegne av aksjonærene. Lover godt mtp en mulig Visonac avtale

Spesielt her også fra juli 2019: “Et viktig aspekt med inngåelsen av Cevira avtalen mener jeg, er at det markedet ser at Schneider&co er på ballen og kan lage gode avtaler på vegne av aksjonærene.
Så neste avtale på blokken er mest sannsynlig Hexvix/Cysview i Asia. I tillegg har de Visonac som er klar for fase 3.”

I forhold til Nieba:

Vi aner ikke hvem som kan takkes for odd, endret inkluderingskriterier, kostnadskutt osv. Men det har skjedd under ny ceo. Ceo dømmes etter hva som skjer under hans ledelse. Nå veit vi jo også at styre og styreleder Egberts har fingre med i spillet her.

I bunn og grunn så kan man spørre seg, ser selskapet bedre ut under nåværende CEO enn under forrige?

Jeg skal foreslå en poll på PHO tråden om DS som CEO også, slik at dine og mine subjektive meninger får litt i ryggen :wink:

4 Likes

MUST SEE!

Dokumentaren på NRK om Jim Allison som fikk nobelprisen for sin forskning på T-celler og imunterapi.

Morsom type, god på øl, whisky og festing på kvelden og god på labben dagen etter.

Enkle og pedagogiske forklaringer på det faglige også.

7 Likes

Radforsk selskapene har gjort det elendig hittil i år, sammenlignet med mange andre i sektoren:

TRVX -27%
PCIB -28%
PHO -23%
NANO -35%
ULTIMO +7%

5 Likes

“I år” er et ganske arbitrært utsnitt av tid dog.

3 Likes

Og ganske vanlig i aksje sammenheng.

2 Likes

Jo, men det jeg ville frem til er at det er veldig arbitrært å se på YTD uten å også se på Siste 12 mnd.

For noe som først har gått 100% i et halvår vil ha ekstremt stor tendens til å performe dårlig det neste.

Edit:
Marketcaps oppdatert så langt denne uken

3 Likes

Sjeldent jeg deler noe på sosiale medier. Anbefaler flere å lese gjennom.

5 Likes