Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Indeksen karret seg over viktige 100 igjen

6 Likes

wwwreplicelcom/products/rch-01

Kanskje litt jalla, men kunne ikke la være å poste da jeg kom over denne. Så vidt jeg vet så finnes det pr dags dato ikke noen gode behandlinger mot hårtap. Her ser det nesten ut som at et lite biotek selskap sitter med en kur. Stort marked, mye penger å hente. Hva tenker folk om dette?

2 Likes

Jeg vet ikke nok til å si noe om eller i hvilken grad akkurat dette selskapet vil lykkes. Men dette er nok noe som kan ta av de neste få årene. Jeg kom bare for et par uker siden over en generell artikkel, fra et par år tilbake:

Stem cell hair transplants exist only in theory at the moment. Research is ongoing. It’s estimated that stem cell hair transplants may be available by 2020.


Medically reviewed by Catherine Hannan, M.D. — Written by Adrienne Santos-Longhurst — Updated on January 4, 2019
1 Like

Så, USD 250.000 for å flytte over noen modifiserte hår-celler da, eller?
:grimacing::grimacing::grimacing:

1 Like

Noe å tenke på for oss som ser oppkjøp «most soon»:smiley:

Har ikke satt meg inn i det selv, men etter hva jeg har forstått så samarbeider de med Shiseido om å kommersialisere det nå. Ser kursen har gått 90% på en måned.

1 Like

Makan til haussing av egen aksje. Stay away

Tull. Jeg er ikke inne selv, men synes det var verdt å ta en nærmere titt på.

2 Likes

Portrettintervju med en fantastisk dame:

“Jeg ønsker at man en dag kan komme av flytoget og istedenfor å bare se logoer i Barcode av internasjonale service-ytere som revisjonsbyråer og konsulentselskaper, heller ser flere og flere logoer av livsvitenskap-selskaper som er startet i Norge og som er ledende i verden. […] Vi har gode forutsetninger for å kunne klare det også – med mange ingeniører og velutdannede mennesker. Vi har et helsesystem som er villig til å betale for innovasjon. Nå har vi muligheten til å flytte kompetanse og ingeniører fra olje til livsvitenskap, sier Arnes.”

14 Likes

Svenske Calliditas med positiv topline resultater fra deres fase 3 studie i IgAN. Virker å være på linje med hva resultatene i deres fase 2b studie. Virker å være gode. Blir spennende og se hvordan markedet reagerer på mandag og hvor mye som har vært priset inn. De har også dobbellisting på Nasdaq, så blir spennende å se hvordan amerikanerne reagerer.

https://mfn.se/cis/a/calliditas-therapeutics/calliditas-therapeutics-calliditas-announces-positive-topline-results-from-pivotal-phase-3-nefigard-trial-60e26395

3 Likes

Hvorfor henger ikke biotekaksjene med på oppturen i dag? Da tenker jeg på de aksjene som er mindre covid-19 sensitive.

2 Likes

Kombinert med sell on news og stadige emisjoner, så er det en fryd å sitte med biotekaksjer.

1 Like

Min spådom er at de kommer snart. de sykliske aksjene skal fylles med risk-on kapital først.

2 Likes

Når tenker du snart er? Bio er jo kjent for at ting tar tid :watch: :sweat_smile:

1 Like

Absolutt, men en del av usikkerheten rundt covid-19 har vært tilgang til pasienter. Noe en mulig vaksine virkelig gjør noe med. Børsene dro ikke av gårde i dag uten grunn.

Dvs. noe klarere har det blitt.

Jeg har forresten anbefalt nær familie å kjøpe i norsk biotech nå, det har jeg aldri gjort før. Så her setter jeg virkelig julefreden på spill, men den er kalkulert :santa:

3 Likes

Ekteparet bak BioNTech

3 Likes

Om Pfizer/BioNTech vaksinen

I følge artikkelen er det første gang mRNA metoden blir brukt på mennesker utenfor testing.

3 Likes
Ønsker du å ta første iterasjon av COVID-19 vaksinen?
  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

2 Likes

Jeg var på nei, men gikk over til ja når jeg leste mer om mRNA-vaksiner

2 Likes