Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Blir avleggs å bruke statistikk på slikt.
Det er som Jonas Einarsson sier ganske så forskjellig nå i forhold til tidligere da man i dag kjenner den underliggende biologien langt bedre enn før og er så godt som sikker på at medisinen virker før man kjører i gang med kliniske studier.
Videre sier han at i motsetning til tidligere så er man på forhånd så sikker på biologien at man blir meget overasket om det ikke virker som antatt.

9 Likes

Den samme statistikken viser jo at jo lenger i løpet man er kommet, dess større er sannsynligheten for nå i mål… Et par av firmaene er veldig nærme mål nå …og flere kan også allerede vise til både bra effekt og god safety fra sine studier…
…så det er jo også faktorer som bør tillegges vekt om man vurderer biotek. =)

11 Likes

Biotek 2021.
Hvem blir vinneren i ett spennende år, 2021?$$

2 Likes

Jeg har konkludert med at det bare er tilfeldigheter som gjør at vi akkurat nå er i den ekstremt heldige situasjonen at nærmest samtlige børsnoterte Biotek aksjer skal mangedoble seg i nær fremtid. Flaks for meg at jeg er tungt lastet i biotek.

Der som kjenner det svenske eller danske markedet, er de like heldige der?

5 Likes

Oppløftende.
Jeg kikket på alle biotekaksjene mine’s diagrammer for 1 år som har falt i dag og ser at dagens fall har tatt de ned i bunn av den stigende trendkanalen. Håper de ikke bryter ned igjennom, men boundser opp igjen herfra :slight_smile:

1 Like

Targo Vs Bergbio - oppside og risiko?

Ja, det har du helt rett i. Det snakkes om “det nye Algeta” både her og der. Det er jo svært vanskelig for menigmann å gjøre seg opp noen mening om de forskjellige produktenes muligheter for suksess, selvom man “leser seg opp”. Dette er komplisert og selv fagfolk har ingen fasit.
Det kan være morro å være med på en hype, som f.eks. i PCIB, men vi har også sett hvordan det kan gå når alle plutselig forstår at det likevel ikke var ren plankekjøring fram mot mål.
Overvekt av trauste og litt kjedelige selskaper som har bevist at de har livets rett gjør at jeg sover bedre om natten.

4 Likes

Avgjørelsen tar vi selv! :blush:
Alltid ok å få både hause og baise innlegg rundt aksjer en “titter” litt på…

For meg er det sjelden “enten/eller”
Ja takk, begge deler :blush:

1 Like

Postivt for Radforsk-selskapene og norsk biotek:

6 Likes

Tenkte jeg skulle ta en runde med denne oversikten igjen, her er hvordan den så ut rett etter PCIB-smellen i oktober og indeksen bunnet ut 28.10

Fremdeles veldig høy market cap totalt sett opp i mot tidligere bunner!

4 Likes

Burde ikke Vaccibody legges inn der? Eller tenker jeg feil?

En ting er at de er strengt tatt ikke på oslo børs, de lever også litt i en annen virkelighet enn røkla

2 Likes

Eg skjønne. Takk for svar :slight_smile:

PS: Sendte deg ein PM angående DCS.

1 Like

Jeg prøver meg på noe nytt:

“Alle” norske helseaksjer på en tallerken:

32 Likes

Godt nyttår alle biotekfans!

Så hvilken aksje går best utover i 2021? Vi kjører en uhøytidelig poll, kvartal for kvartal, denne gang fram til 31/3.

Utvalget aksjer er de mest handlede biotekaksjene på børsen.

Hvilken aksje går best fram til 31/3?

  • Bgbio
  • Nano
  • Vacc
  • Azt
  • Pcib
  • PHO
  • Trvx
  • Ultimo

0 stemmegivere

8 Likes

Hvad var resultatet af sidste års afstemning?

1 Like

Så hittil ser det ut som de fleste på denne tråden sitter tyngst i Targo :tipping_hand_man::grin:

5 Likes

Det var ikke spørsmålet. Men hvis man lever etter hva man tror kanskje det. Fleste har lodd i alle tenker jeg.

1 Like

Skulle tru alle svarer det de har kjøpt selv og spesielt har mest av… Hvis ikke er strategien noe merkelig :blush:

3 Likes

Ja, her er fokuset riktig… :roll_eyes:

Påstander/oppfordringer som under blir helt meningsløse i mitt hode…

“– Det er essensielt for oss å få tak i de aller beste folkene, derfor oppfordrer vi porteføljeselskapene til å være bevisst på mangfold når de skal rekruttere nye personer til teamet.”

Hva med å heller være bevisst på å forsøke å ansette de flinkeste folkene…?

9 Likes