Flere radforsk-selskaper er involvert i forskning rundt dette.
Ja, men effektdataene er tilsynelatende svært like når man sammenligner de to vaksinene. Får man lik beskyttelse så har man en temmelig lik aktivering av immunforsvaret fra begge vaksinene. Da må det være noe annet enn mengde vaksinekomponent som utgjør en forskjell.
Sånn sett kan man argumentere for at BioNTech sin vaksine er mer effektiv siden de har 30 uG komponent vs 100 uG i Moderna.
Det finnes et marked for bedre vaksiner enn dagens. De beskytter nok mot alvorlig sykdom, men selv med to vaksinedoser er jeg totalt utslått av Covid-19. Føles som en relativt tøff influensa og holder meg borte fra arbeid og sosiale arrangementer et par uker. Tør ikke tenke på hvordan det hadde vært uten vaksine… men ønsker meg en som beskytter bedre til neste gang…
Top pharma 1000
Av de norske finner en Vaccibody på nummer 366 og Ultimovacs på plass nummer 937 på listen.
God bedring
Litt utenfor temaet, men uansett spennende og interessant TV-serie: “Dopesick” .
Ligger for tiden på Disney+
"En gedigen løgn! Da smertelindringsmedisinen OxyContin kom på markedet i USA på 90-tallet, ble den markedsført som et vidunder av et legemiddel. Et opioid der faren for avhengighet på nærmest mirakuløst vis lå på under 1%.
Det var selvfølgelig for godt til å være sant.
Miniserien, som er inspirert av journalist og forfatter Beth Macys bok «Dopesick: Dealers, Doctors and the Drug Company that Addicted America», er en historie som strekker seg over flere år."
Screenshot_20211114_114533_com.android.chrome|690x1430
@Fornybar har du fått med deg historien rundt dette?
Er det noen som følger Sprint Bioscience?
MCAP 195 MSEK
Og tre avtaler inngått med utlisensiering av produkter, deal-verdi ca 750 MUSD + royalties.
Den førstnevnte avtalen på lista kom nå i sommer.
Noen som kan forklare forretningsmodellen og hvorfor prisingen er tilsynelatende lav?
Redeye i dag
Sånn jeg forstår det så går modellen ut på at de lisensierer ut basert på prekliniske data.
Ingen av molekylene er kommet i fase 1 enda, så selvom avtalene er på plass så er nok LOA temmelig lav pt., derav prisen.
Har ikke så veldig kunnskap til dansk, genmab er et powerhouse uansett land.
Bavarian har vel vært en ganske tricky aksje?
Bør kunne gå endel på resultater fra fase2. De er uansett «selvdrevet» av inntekter fra smallpox etc.
Vaksinen på Covid er ikke temperatursensitiv og har holdbarhet. Kan bli en blockbuster.
Ginkgo Bioworks Holdings, Inc.
Noen som har sett på denne?
ser at vikingen eier nesten 1/4 av selskapet, dette er jo litt spenstigt
Det er faen med trist å høre tre ganske så kunnskapsløse folk lire av seg om biotek. Men man kan jo ta det som et testament på hva markedet utenfor TI vet og tenker. Det kanskje drøyeste er at ingen av dem forstår rollen medisinske konferanser har i bransjen for deling av fundamentale nyheter, og at det på alle måter er relevant for selskapene å børsmelde dem.
blut im ohren…
Norske biotekinvestorer i et nøtteskall.