Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

1 Like

Håper du har S/L @Roc :wink:

Ingen loss siden ikke eksponering i PFE.

De har en underleverandør i USA som har hatt kvalitetsproblemer. Slikt er vanskelig å 100% kontrollere for selvom man kjører audits og sikrer seg så mye som mulig. I slike store studieprogram er man helt avhengig underleverandører og CROs, å ha all infrastruktur selv er for kostbart.

Tror dette vil ha lite eller ingen betydning for aksjen og salg av vaksinen. Med tanke på effekt av vaksinen så har man til nå opparbeidet real world evidence data som bekrefter effekt (effectiveness) av vaksinen, så ingen grunn til å så tvil om fase 3 dataene.

Merk at studiene var dobbelt blinde, randomiserte og placebokontrollerte. Ikke alle studier i covid som er det.

2 Likes

(Deleted)

2 Likes

Verden var/er i krise slik at et langt studieprogram hvor kunnskap om avtagende effekt for en evt godkjennelse ville ta for lang tid. Tror at vi fikk disse vaksinene og har bidrar til å åpne samfunnet og redde mange liv. Jeg tror vaksinene hadde blitt godkjent selv med kunnskapen vi nå har. Viktigste er at virkning veier opp mot potensiell skade. Hadde det vært en ubalanse eller kommer det en ubalanse kan og vil godkjennelse trekkes tilbake.

Med tanke på potensielle bivirkninger så kan det på den andre siden argumenteres at det kanskje er greit at vaksinen heller har noe kortere effekt enn veldig lang effekt. Personlig er jeg mer skeptisk til potensielle kronisk toks data hvis disse vaksinene har veldig langvarig effekt og i tråd med dette, mer tilbøyelig til å ta mRNA vaksine enn DNA vaksine.

Ja MRNA har mer mRNA i vaksinen sin ja :blush:

4 Likes

Flere radforsk-selskaper er involvert i forskning rundt dette.

Ja, men effektdataene er tilsynelatende svært like når man sammenligner de to vaksinene. Får man lik beskyttelse så har man en temmelig lik aktivering av immunforsvaret fra begge vaksinene. Da må det være noe annet enn mengde vaksinekomponent som utgjør en forskjell.
Sånn sett kan man argumentere for at BioNTech sin vaksine er mer effektiv siden de har 30 uG komponent vs 100 uG i Moderna.

2 Likes

Det finnes et marked for bedre vaksiner enn dagens. De beskytter nok mot alvorlig sykdom, men selv med to vaksinedoser er jeg totalt utslått av Covid-19. Føles som en relativt tøff influensa og holder meg borte fra arbeid og sosiale arrangementer et par uker. Tør ikke tenke på hvordan det hadde vært uten vaksine… men ønsker meg en som beskytter bedre til neste gang…

1 Like
1 Like

Top pharma 1000

Av de norske finner en Vaccibody på nummer 366 og Ultimovacs på plass nummer 937 på listen.

5 Likes

God bedring :muscle::+1:

1 Like

Litt utenfor temaet, men uansett spennende og interessant TV-serie: “Dopesick” .
Ligger for tiden på Disney+

"En gedigen løgn! Da smertelindringsmedisinen OxyContin kom på markedet i USA på 90-tallet, ble den markedsført som et vidunder av et legemiddel. Et opioid der faren for avhengighet på nærmest mirakuløst vis lå på under 1%.

Det var selvfølgelig for godt til å være sant.

Miniserien, som er inspirert av journalist og forfatter Beth Macys bok «Dopesick: Dealers, Doctors and the Drug Company that Addicted America», er en historie som strekker seg over flere år."

Screenshot_20211114_114533_com.android.chrome|690x1430

@Fornybar har du fått med deg historien rundt dette?

1 Like

Er det noen som følger Sprint Bioscience?

MCAP 195 MSEK

Og tre avtaler inngått med utlisensiering av produkter, deal-verdi ca 750 MUSD + royalties.
Den førstnevnte avtalen på lista kom nå i sommer.

Noen som kan forklare forretningsmodellen og hvorfor prisingen er tilsynelatende lav?

Redeye i dag

image

1 Like

Sånn jeg forstår det så går modellen ut på at de lisensierer ut basert på prekliniske data.

Ingen av molekylene er kommet i fase 1 enda, så selvom avtalene er på plass så er nok LOA temmelig lav pt., derav prisen.

3 Likes

Har ikke så veldig kunnskap til dansk, genmab er et powerhouse uansett land.

Bavarian har vel vært en ganske tricky aksje?

Bør kunne gå endel på resultater fra fase2. De er uansett «selvdrevet» av inntekter fra smallpox etc.
Vaksinen på Covid er ikke temperatursensitiv og har holdbarhet. Kan bli en blockbuster.

Ginkgo Bioworks Holdings, Inc.

Noen som har sett på denne?

@Savepig

ser at vikingen eier nesten 1/4 av selskapet, dette er jo litt spenstigt

10 Likes