Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Topp 7 salgsprognoser for legemidler i 2023 :

2 Likes

200 % budpremie er jo pent:

3 Likes

Alle disse selskapene kommer til JPM 2023 denne uken. Spennende å se om noen av de får litt investor oppmerksomhet:
Nykode,
Photocure,
Ultimovacs,
Zelluna,
Lytix,
Insulife
BerGenBio og
ClexBio og også
Targovax som jeg glemte :smiley:

4 Likes

trur også Targovax skal delta

CIRCIO AB er oppført som deltaker

  • det svenske datterselskap til Targovax med cRNA prosjektet - lokalisert Karolinska, Stockholm

Det må være første offisielle presentasjon fra Targovax av sin cRNA teknologi

2 Likes

Deltar Ulti altså?

Det er masse side-events også til den store JPM eventen så jeg er ikke sikker på hvilket format/event de forskjellige er med på. Dette er teksten på innlegget og referer seg vel til mottakelser, møte tilrettelegging og presentasjoner på siden av JPM sitt event.
image

5 Likes

I et noe kortere tidsperspektiv ble det et klart brudd opp fra en 4 måneder lang kanal. Og det høyeste volumet på 2 måneder.

2 Likes

Lover godt for bio junkies!

1 Like

Fortsatt ingen emisjoner i nevnte.

Pris: Cost/kvartal Cash nå Tom for cash:
Nano 0,99 ?(-105) ?(295) mar.23?
Targo 1,04 -29,5 69ish juli.23
PCIB 2,7 -9 56ish juli.24
BgBio 7,1 -62,4 150ish juli.23(kan låne fra Meteva 100M)
Ulti 110,2 -29,7 430ish Varslet H1.24(Fra Q3)

En del forlengelser av runway pga. kutt i kostnader(Nedlagte studier mm.).

Targo ser ut til å bli først ut. Nano er veldig usikkert til Q4, grunnet ingen Q3. Bergenbio er i nærheten, men har skaffet 100M lånefasilitet fra Meteva som kan benyttes.
Ulti avhenger av resultatene som kommer. PCIB ser ut til å ha lite som skjer, men lang runway.

1 Like

Det er vel en og annen norsk aksje vi gjerne vil ha et bud på i rangen 5 - 15 mrd USD :smiley:
For de som ikke vil logge seg inn er det vel dette som er essensen i artikkelen:
“We continue to expect that deals in the $5 billion to $15 billion range will be the market sweet spot but see the potential for one or more deals in the $20 billion to $40 billion range before year-end,” the report says. “In transactions, pharmaceutical and life sciences companies may also need to strike the right combination of acquiring in-line/Phase III products to meet near-term portfolio needs with longer-term (Phase I and II) value creating pipeline assets.”

3 Likes

Et annet biotek som forsøker seg på IL-2 biologi. Backed av 3rd Rock, RA-Capital og Wellington mfl. Startet i 2019 og henter totalt 163m$.

For se om disse lykkes bedre enn Nektar da.

Synes snutten fra Anders Myrvold beskriver veldig godt hva det vil si å være norsk biotekinvestorer

1 Like

Det har tidigere vært litt diskusjon her på hvorfor legemiddelprisene er så mye dyrere i USA.

Snutten under handler egentlig om Mark Cubans nye selskap som skal selge generika, men jeg synes den oppsummerer veldig pedagogisk de fordyrende mellomledd i verdikjeden i USA. Greit å vite så man ikke alltid legger all skyld eksklusivt på BP

1 Like

slettet av skribent

En liten positiv nyhet som jeg ikke ser er postet noe annet sted her på TI.

Zelluna Immunotherapy AS har hentet inn drøye 75 MNOK i cash fra en gruppe Britiske og norske aksjonærer til en kurs på 65,- NOK som er ATH for aksjen og verdsetter selskapet til ca 790 MNOK.
Spennende teknologi, håper den blir mulig å handle som OTC eller på børs snart.

5 Likes

Om bare noen kunne laget en “Sinte Targo og Ulti aksjonærer etter at PCIB var opp 200% på 2 dager” meme ut av dette

-“Vi har 10 ganger bedre case og så sitter vi igjen med svarteper! Det her gidder jeg faen ikke å være med på!” :stuck_out_tongue:

3 Likes