Om formuesskatt fra Ludvik Sandnes, leseverdig:
Skjer litt i norsk biotek-bransje, om det ikke er i in vivo, så i alle fall i in vitro.
Vet ikke helt om Spinchip har vært tilgjengelig for «vanlige investorer». Uansett fint at noen norske som har investert har fått en pay day.
Investinor eier 30%, Kistefoss 11%, SINTEF 9%, Tronerud 3%.
Styreleder og tidligere Nycomedsjef Åse Aulie Michelet eier 1,15% og oppfinner og gründer Stig Morten Borch eier 1,52%, og casher inn vel fortjente 24 mill. Gratulerer rett og slett.
Ikke direkte aksjerelatert, men veldig spennende lesning om genetisk testing for å finne behandling til sjeldne kreftformer bl.a.:
Winrevair (sotatercept-csrk) vs. placebo fase III stoppet av etiske grunner.
Alle pasienter får Winrevair.
“Based on the strong, positive interim efficacy data from the ZENITH trial, as well as the totality of available WINREVAIR data, we concluded that it would not be ethical to continue the HYPERION study,” said Dr. Eliav Barr, senior vice president and head of global clinical development, chief medical officer, Merck Research Laboratories."
Ser Inhibikase Therapeutics (rekrutterer til studie i PAH) er ned 25% nå. Spent på hva som skjer med Cereno Scientific i morra.
Føler dette forteller oss noe om hvordan amerikanske og svenske investorer reagerer på akkurat samme nyhet.
Er det noen antropologer her inne som kan forklare dette?
Men hva er egentlig nytt med HYPERION studien i forhold til tidligere Phase 3?
Ingen data i meldingen og Hyperion ser ut til å være den tredje Ph 3 studien med Winrevair, som uansett er godkjent for lenge siden. (Basert på Ph3 STELLAR trial tror jeg det var?)
CRNO må slå Winrevair skal CS1 det bli noe suksess uansett.
IKT kjenner jeg ikke. Mikro cap selskap. Mulig dette ødelegger noe for deres studie på noen måte?
Men med første øyekast ser jeg ikke hvorfor meldingen fra Merck skulle slå ut på verken IKT eller CRNO.
Mystery to be solved.
Men skulle ikke forundre meg om CRNO faller i morgen. 1 døgn på overtid
(Hvis tids konverteringen min stemmer så kom meldingen fra Merck 12:45 i dag?)
Edit: IKT falt på dårlig resultat Parkison.
On January 29, 2025, Inhibikase Therapeutics, Inc. (the “Company”) reported results from the Phase 2 201 trial evaluating risvodetinib, a selective inhibitor of the non-receptor Abelson Tyrosine Kinases, in untreated Parkinson’s disease.
In the hierarchy of 15 secondary functional assessments, risvodetinib treatment did not demonstrate an improvement in the top hierarchical efficacy measure
Se der ja.
Sjekka “press releases og news” da jeg så den falt, men fant ingenting, så antok det måtte ha med det jeg posta om.
Det var vel litt som forventa for risvodetinib i Parkinsons da.
Og forklarer fallet.
Takk @the1nonly
LOL. Ser selskapet ikke meldte dette på hjemmesiden sin. Ganske amazing ja.
Men har push varsel på utvalgte selskaper basert på SEC filings og ser jeg fikk push varsel i går kveld når meldingen kom. La vel til IKT på watch listen min siden du nevnte selskapet en eller annen plass hvis jeg husker korrekt.
De legger risvodetinib i Parkinsons død nå.
Fortsetter med PAH.
Men det er langt frem til data, selv om de trolig kommer i mål før CRNO.
“Vertex Pharmaceuticals Incorporated (Nasdaq: VRTX) today announced that the U.S. Food and Drug Administration (FDA) has approved JOURNAVX™ (suzetrigine), an oral, non-opioid, highly selective NaV1.8 pain signal inhibitor for the treatment of adults with moderate-to-severe acute pain. JOURNAVX is an effective, well-tolerated medicine without evidence of addictive potential indicated for use across all types of moderate-to-severe acute pain.”
[min uthevning]
Hvis virkningen også holder seg over tid, så man ikke trenger å øke dosene er jo dette ett lite mirakel.
Mvh en som spiste X.XXX paralgin forte i løpet av 12 måneder
Se på dette caset .
Hvorfor SIL 204 ?
- Forbedre siRNA-leveringen ved å formulere til bioabsorberbare PLG-mikropartikler på ca. 30-70 µm som vil frigjøre siRNA i 2-3 måneder i bukspyttkjertelsvulsten.
- Legg til siRNA med en sterkere hemmingsprofil mot G12V, og G12D, de mest tallrike mutantene i bukspyttkjertelkreft.
- SIL 204 leveres direkte inn i svulsten og kan spres over hele svulstens overflate på grunn av den flytende emulsjonsformuleringen. Google oversatt.
Sara ute frir litt
Det var jo en betal artikkel som jeg ikke fikk opp, så jeg søkte etter noe nytt om Mangsbo. Da kom denne artikkelen opp:
https://www.msn.com/en-us/science/biology/uppsala-and-kth-royal-develop-antibody-for-potential-cancer-treatment/ar-AA1tXV9H
Og den er vel basert på denne fra 12.11 i fjor - så ikke egentlig en nyhet nå
Og da har Robert F Kennedy Jr blitt godkjent som “helseminister” i USA
Ikke godt å vite hva det betyr for FDA i årene som kommer
Looks like meslinger is back on the menu boys!
Ja jeg så det. Godt en fikk førtistikka. Ikke hatt en av dem.