Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

may be available in just one year

1 Like

LOL. Tenkte det samme, man er fremdeles i mus. Humalutin-konkurrent i 2023-2025 muligens?

Tenker de kanskje skjærer litt i typer de behandler, og om det dreier seg om 2L / 1L behandling, er vel kombinasjon for den del noe som kan være attraktivt.

Her er litt mer informasjon om saken. Jeg tror ikke forfatteren skriver helt riktig i den saken jeg linker til. Du kan ta en posisjon på denne teknologien og resultatet av disse forsøkene ved at antistoffet de bruker er fra Bristol-Myers Squibb (BMY). Skjønner heller at de sier at alle komponentene i vaksinen er godkjent da anti-OX40 antistoffet er i fase I forsøk?

1 Like

Jeg tolker det dithen at det er snakk om to allerede godkjente legemiddel i en ny kombinasjon. Hun bruker begrepet “product”, hvis det istedenfor hadde stått “treatment” så hadde det gitt mer mening.

Kan vi gjette på at hun har, etter å a feilet på alle standardbehandlingene, fått Keytruda grunnet høyt PD-1 uttrykk? Nyheten i denne saken er vel arbeidsmetoden, dette panelet av eksperter som “tenker utenfor boksen” for å se på alternative behandlingsmetoder.

Kan man se for seg at dette er en funksjon som til en viss grad kan støttes av big-data? IBM har et verktøy der “alle verdens diagnoser og prøvesvar” er matet inn et system. Hvis man nå fører inn alle prøvesvarene til pasientene inn i et slikt system, så kan man vel muligens dra detaljer frem i lyset og “hjelpe” legene til å tenke utenfor boksen.

Men, det er det jeg ikke forstår. BMS-986178, et anti-OX40 antistoff, er den ene delen av komponentene. Den er godkjent for bruk i klinisk setting, men den er ikke et godkjent legemiddel.

Ja, det viser seg at jeg bare hadde lest side 1 av denne 3-siders artikkelen :slight_smile:

Den abskopale effekten her er vel på linje med PCI sitt dyreforsøk der de fikk tilsvarende respons i 18 av 20 dyr.

Fytti IBB

@evilfreud som uttaler seg skråsikkert om ting han ikke han peiling på som vanlig. :stuck_out_tongue:

6 Likes

Tenkte jeg skulle la denne gå…

Fremskritt blir gjort! Godt for pasienter og BMY aksjonærer: https://twitter.com/larsmkn/status/982178970832519168

Glad jeg har NANO og kose meg over i dag, for denne nyheten var ikke den jeg hadde håpet på… Har noen aksjer i INCY og håpet på en skrell, men i sted kan det fort bli et skred: https://endpts.com/keytruda-epacadostat-combo-crashes-in-phiii-melanoma-study-raising-questions-about-the-future-of-ido-for-incyte/

Ouch, dette kan fort påvirke IBB/XBI negativt. Dette var en av årets største read-outs.

Æsj, det var veldig trist :disappointed_relieved: Er det Incyte som har kommet lengst med IDO1?

Ja, men de andre selskapene blir dratt ned i dragsuget. Jeg føler at det kliniske forsøket ble snakket ned før nyheten kom, og dette er vel kanskje grunnen. Selv om man på forhånd var litt negativ så sender det en bølge gjennom immunterapi-markedet. Det har vært mye positivitet så en reality-check måtte komme før eller siden.

Ja, IBB er ned PM så dette kan drepe den spretten vi har sett i det siste. Når man kikker på det kompetitive landskapet innen IO, at sentimentet nok har vært kunstig høyt og at det fort kan komme flere nyheter som denne i kombinasjons trailene man kjører så får jeg liiiiitt vondt i magen. Mulig vi er inne i “peak immunotherappy” med tanke på antall trails og verdsettingen på selskapene som driver på med det.





:grimacing:

1 Like

@larsmkn Har IDO1 noe som helst effekt alene? Har ikke satt meg så godt inn i hvordan den virker. Den skal hindre at kreftsvulsten bremser immunresponsen?

Jeg tror ikke effekten alene var all verdens. Men rasjonale for å kombinere med PD-1 var forsåvidt bra. Dette er saksa fra Wikipedia: "IDO has been implicated in immune modulation through its ability to limit T cell function and engage mechanisms of immune tolerance. Emerging evidence suggests that IDO becomes activated during tumor development, helping malignant cells escape eradication by the immune system."
Man kjørte singel-arm studier med IDO+Keytruda og da mente de at effekten så lovende ut. Dette viser bare hvordan man kan bli lurt når man kikker på historiske data uten noe randomisert kontroll. De hadde det i denne fase III studien og da fikk man fasit! :face_vomiting:

1 Like