Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Tja, nå gikk jo PCIB fra typ 4,5 til 35 i samme tidsrom som NANO var rundt ATH og da.

PCIB i 35 er jo bare 900 mill eller noe, men ok. Synes bare grafen speilet NANO veldig :slight_smile:

NANO hadde jo den riktige market capen på 6 milliarder et vakkert lite øyeblikk der, klart den dominerte indeksen er jo ingen tvil om det. :stuck_out_tongue:

Det er dager man lurer på om man bare er forledet til å tro at de norske biotek selskapene skal få det til, men at det i virkeligheten bare en forsvinnende liten mulighet. Så liten sjanse at nesten ingen hadde turt om de virkelig forstod det. At det i nesten alle land er en mengde av disse småselskapene som hausses opp.

Snu om på det.

I et så lite land som vårt, så har vi allerede flere biotech som har klart dette, lenge før vi hadde noe enhetlig fokus rundt kommersialisering av grunnforskningen vår.

Nå har vi plutselig et businesscluster og krysspollinering av kapital og ekspertise over hele landet, og vi klarer konsekvent å tiltrekke oss talenter fra hele europa. Hvorfor skal ikke dette gi enda større suksessrate i fremtiden?

Vi har rett og slett masse komparative fortrinn ift de fleste andre land. Så får ulempen heller være at vi har en bitteliten og småkorrupt børs der gribbeaktører blir oppmuntret til å herje med kursene når de kan.

6 Likes

Jonas Einarsson nevnte lignende av hva du beskriver der, lurer på at det var i gjestepisode med pengepodden. Og noe som er påpekt flere ganger, at de gamle statistikkene over antall biotek-selskap som går til grunne, ikke er gjenspeilet i hvordan nye biotek-selskap settes opp. Svake resultater i fimaVacc sender ikke PCIB i 0. NANO kan feile i DLBCL uten at det skaper problemer for FL. Det er absolutt risiko tilstede, og ting kan gå galt i norsk biotek, men risikoen er ikke hvordan den historisk har vært. ‘De gamle statstikkene burde du stikke nederst i skuffen.’ Er vel korrekt sitering av Jonas Einarsson.

@Savepig registrerer at RSI for OSE35 har plantet seg i området av 70 for desember 2014, 2015, 2016 og 2017. Alle gode ting er 5?

3 Likes

Noen som har fått med seg laseringen av asarina pharma i dag? :slight_smile: Noen tanker?

Men Einarsson er vel ikke spesielt objektiv her?

Tror vel Einarsson er en det er smartere å høre på enn anonyme på forum?
Spesielt hvis de anonyme ikke har noen gode argumenter, som ditt innlegg tidligere i dag.
Ikke misforstå, jeg tar gladelig i mot kritiske innspill, men da må det nesten vært fundamentert på noe av substans :slightly_smiling_face:

Kom over en meget god biotek-podcast som intervjuer masse forskjellige CEOs, akademikere og nøkkelpersoner fra dette fantastiske universet.

Mulig nevnt før, men tenkte det kunne gjentas. :slight_smile:

4 Likes

Helt ny for meg!

Så ikke den komme etter hvordan det har gått med tidligere studier med Omega-3

Følger deg her langt på vei. Klart han har peiling. Må bare ærlig innrømme at jeg en gang i blant lurer på om han er for positiv/optimistisk. Men snakker egentlig bare ut fra følelser jeg nå. Jeg har jo satset på det her og håper det går veien, men må innrømme at jeg blir ganske shaky innimellom. Fort å bli litt psyka ut når aksjer siger ned 50%. Mange spørsmål dukker opp som : hvis den er så ekstremt billig nå, hvorfor laster ikke flere opp med aksjer bare da, fortsetter jo å synke bare, altså salgspresset vedvarer.

Hvis man gjenhører de helt tidlige episodene av Radium og de nyeste, så har jo den godeste herværende Jonas blitt en smule mer opptatt av å fremheve investeringscase (skal ikke kalle han haussete av den grunn), og det sier seg jo selv at Radforsk har ekstremt lite å vinne på sitte og snakke ned sine egne porteføljeselskaper.

Men det finnes ikke akkurat mange biotechinvestorer med mer erfaring og ikke minst et helt unikt nettverk, og da mener jeg også på en global skala. Så det er en fantastisk nyhetskilde at Radiumpodcastet finnes, men det er lov å bruke hue og huske hvilken tue han sitter på uansett, noen med så mye skin in the game kan aldri forventes å bli en helt nøytral aktør, det blir helt urimelig.

3 Likes

http://investor.verastem.com/phoenix.zhtml?c=250749&p=irol-newsArticle&ID=2368647

Screenshot_2018-09-24-22-21-15

2 Likes

Må si at Betalutin begynner å se VELDIG well differentiated ut i selskap med PI3K-hemmerme idealisib, copanlisib, duvelisib og kanskje ME-401 med tiden.

2 Likes

Ash-tallene trenger bare å være brukbare for å lage bølger er min antagelse.

Men det er jo ikke gøy å være forsinket…

1 Like

Nei, var jo nettopp en stor studie på 15k pasienter som så på flere forskjellig omega3 tilskudd, men ser ut til at nettopp denne formuleringen (høyt nivå EPA uten DHA) gjorde susen!

AA på 83 pasienter må vel med nanoøyne sees på som særs positivt?? Vil det være mulig å søke om AA før paradigme er ferdigkjørt? Isåfall kan AA komme allerede neste sommer!

Spør @anon21766851 hva han synes om AA 2019 :joy:

Neida. Men, det vil nok ikke være mulig da Paradigme skal ha avlesning 1H2020.

1 Like