Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biovica International

Hei,

Har lagt opp min andre analys idag, tenkte jag skulle dele den med dere. Ett svenskt selskap med fokus på biomarkører.

https://thepharmahub.wordpress.com

3 Likes

MCAP:
700M SEK

AKTUELT:
søker FDA i september om markedsgodjenning for Divitum

Her er et svensk selskap som nå skal inn med søknad til FDA om markedsgodkjenning i USA for sin blodtest Divitum. Slik jeg forstår det så måler testen om en kreftbehandling har ønsket effekt eller ikke (måler celle-deling). De oppnådde klinisk validering av testen for brystkreft nå i august og de melder at dette er siste biten som fullfører kravet til søknad til FDA.

Estimert markedsstørrelse for produktet er $400-700M og de har et kortsiktig mål på 15% av dette. Langsiktig 50%. (ref Q2 rpt)

Selskapet er nå i posisjon hvor mange av radforsk-selskapene ønsker å komme i - innsending av søknad om markedsgodkjennelse til FDA. Blir interessant å følge utviklingen her.
Jeg har nå investert i selskapet.

27.8.2020, 06:39 · Nyhetsbyrån Direkt

BIOVICA: KLINISK VALIDERING AV DIVITUM SLUTFÖRD (OMS)

(Omsänd: nyheten publicerades på onsdagskvällen)

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Biomarkörsbolaget Biovica, verksamt inom cancerdiagnostik, meddelar att den kliniska valideringen, som visar på det kliniska värdet av blodtestet Divitum, har slutförts.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Den kliniska valideringen är den sista delen innan ansökan sammanställs och skickas in till den amerikanska läkemedelsmyndigheten FDA för att erhålla amerikanskt marknadsgodkännande.

Biovica följer tidplanen att lämna in ansökan under september 2020, uppger bolaget som enligt besked efter Stockholmsbörsens stängning på onsdagen avser göra en riktad nyemission på upp till 110 miljoner kronor.

Pareto har i dag komt med kursmål 103.

"We estimate a risk-adjusted value of SEK 103/share for Biovica and expect FDA approval in Q2 2021 and subsequent launches in US and Europe (with combined sales exceeding USD 100m by 2025E) to act as major triggers over the coming 12 months. "

Man kan se Paretos analytiker forklare kursmålet sitt på Healthcare Direkt her: https://www.youtube.com/watch?v=IfYr5aVNE84

1 Like

Link please?

Looks strong!:eggplant: