Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021


Tidligere under krakket var de plutselig en god del under oss, tok litt tid før de tok oss igjen og nå har passert oss endel.
Husker godt når de betalte 2-3 tusen overpris:joy: Syk FOMO i Korea.

1 Like

Ser ut som krypto begynner å bli mer bullish igjen. Bitcoin drar med seg de fleste altcoins, og ting begynner å se lysere ut! Håper btc kan bryte 10k nå, og forsette trenden mot nye ATH :slight_smile:

Jeg tenkte først jeg håpte på endel oppgang før i morgen kveld når vi bruker å dippe. Men det er vel kanskje bedre at vi er mer solide enn at vi har hatt en bra oppgang som kan snus å skape moment nedover. Slik det er nå er det vanskelig å bryte nedover virker der som. Veldig stabil oppgang. Går opp så litt tilbake, men ikke nye lows.
Spennendes å se hva som skjer nå som vi datt tilbake i fra 9k.

Min tolkning av BTC nå:

Fra 06.01.2018 har vi en nedgående trend, hvor vi nylig testet taket i kanalen på 9000 dollar per btc. Som forventet brøt den ikke gjennom på første forsøk, og et nytt negativ momentum startet. Dette bekreftes også da 10 ema brøt gjennom 100 ema. (Jeg foretrekker denne indikatoren for bekreftelse, men mulig det finnes bedre varianter)

(klikk på bildet for full størrelse)

Ser vi perioden fra 01.02.2018 til i dag har vi en mulig OHS på gang, men denne ser ut til å avkreftes ettersom vi har brutt den positive trendkanalen fra 06.02.2018. Det skjedde i natt.

Neste støttenivåer basert på volum bør ligge rundt 7200 og 7500, men dersom vi bryter ut fra den korte trendkanalen til høyre kan dette bety at vi flater ut og vil gjøre et nytt forsøk på å bryte ut av taket i den lange negative trenden fra 06.01. Brytes 7200 ned, vil panikken bre seg og vi kan se en enda lavere low med mulig target rundt 5k dollar per btc.

1 Like

Enig, det ser ikke bra ut nå. Hos Bitfinex var det høyere opp til taket (9,5k), men hos GDAX var taket på 9k. Kommer til å bruke diagrammet som er nærmest et nivå fremover. Dessuten virker det som at volumet bugger seg hos tradingview dersom man har flere faner åpne med ulike trading pairs.

Hva tenker folk nå?
Er jo ganske usannsynlig vi klarer 9,3 nå på en søndag. Vi bouncet heldigvis opp fra 7,8 opp til nå 8.
Var kun kortvarig nede på 7,8 tallet egentlig også. Men jeg deler tankrne deres om at vi er i risiko sonen dersom vi bryter nedom 7,8. Nå som vi har tatt en ny low må vi vel egentlig forsøke på høyere topp som er tvilsomt vi får til.
Hvordan er volumet nå? 24H coinmarketcap er vertfall lavt. Fikk vi noen spikes rundt bunnen?

@RedEnergy Vanskelig å si noe sikkert på kort sikt. På lengre sikt er vi fortsatt i en fallende trend. Men her er en morsom indikator som viser volumet på visse nivå. Veldig god støtte fra 3700 til 4300, men også bra volum hvor vi bunnet ut mellom 5600 og 6100.

2 Likes

Hva mener dere, skal BTC teste under 6000? eller skal vi teste 10k til uken? Ser at det er forskjellige meninger her, noen er bullish og andre er bearish!
Ser på grafene dere kommer med, noen av dem tilsier bull og andre er bear.
Så man blir skeptisk til deres utsagn, beste er selv å gjøre undersøkelsen, men når man er noobish, så prøver man å finne noen realtive stabile kilder.

Det du påpeker er jo slik markedet beveger seg akkurat nå - sidelengs. Det er kamp mellom bjørnene og oksene og det er ikke kåret noen vinner enda. Skal vi opp til uken? Kanskje. Skal vi ned til uken? Mye mulig. Det er ganske vanskelig å si noe sikkert akkurat nå.

Mitt tips er å akkumulere i coins du har tro på, evt. bli med på ICOs du har tro på, om du har tro på markedet på lang sikt. Jeg har tro på at dette skal opp igjen med tid og stunder, men om det blir i dag eller neste år aner jeg ikke. Som det påpekes av @RedEnergy er vi fremdeles i en fallende trend, og så lenge denne vedvarer vil retningen være sideslengs / ned.

2 Likes

Rett og slett være tålmodig på langsikt, viss man har troa på markedet.
Takk for svar @Nocturne

2 Likes

Ja er vanskelig spå akkurat nå. Vi er ikke trygge enda. Men vi brøt ikke 7,8…
Jeg er egentlig bullish, tror vi kan begynne videre oppover mandag. Men godt mulig vi skal ned på 7,2 inatt først. Har ikke egentlig tro på veldig lavt siden FUD nivået forsatt er lavt.
Så sakte, men sikker vekst gjettet jeg. Greit stabilt nå egentlig, men risikabelt siden vi er utsatt fortsatt.
Vi brøt ikke 7,8 men. I er ikke langt ifra å fikk ingen sterk bounce som ventet. Men det er søndag å vi bruker dippe endel. Så egentlig positivt forhold til hva jrg fryktet.
Så det kan fort bli mer bullish den kommende uken.
Ville ikke hatt forhåpninger om syke bullrun på btc enda.
Vi er nok fremdeles i alt season. Altcoins kommer sikkert til å gå mest ettet at bitcoin har stabilisert seg. Ser en på grafen fea ifjor gikk btc fra 1-3 første 5 mnd ca. Gjetter lignende i år. Men altcoins vil outperforme, så kan bitcoin ta av fra sommeren av. Da fra 24-50 f.eks :joy: :innocent:
Men har mistet troen på nytt bullrun så kjapt.
Studerte sesongene igår å de et ganske tydelig. Annenhvert halvår CA er altcoin season og bitcoin. Vi startet 20 des når bitcoin korrigerte. Kan vare 3-6mnd. Men kan selvsagt bli annerledes i år.

1 Like

Jeg tror det er viktig å tenke multipliers også. La oss si BTC klarer 30-50k i år. Det er jo kjempebra men det gir «bare» 3.75-6.25x. Hvis man ser dette opp mot r/r føler jeg da de samme pengene er bedre å innvestere i alts som kan gå alt fra 10-100x. Nedsiden i dem er kanskje større men når risikoen i krypto er såpass stor som den er, så kan man likegodt få skikkelig betalt om man skal være long.

Enig derfor eier jeg 0 btc. Get rich or die trying :joy:
Men etter sommeren når bitcoin season starter kommer jeg til å selge litt for å holde btc Men det har også mye med at jeg er er sll inn i veldig lav mcap coins å må ta ut profitt i sommer uansett da de kanskje har gått 5-10x innen den tid.

1 Like

Hvilke? :slight_smile:

Jeg er all inn i Verium Vericoin. Tenker holde mesteparten minimum ut året. Tror at selvom det er bitcoin season skal de kunne holde trykket oppe ettersom binary/dual chain blir aktivert q3/q4 iår. Samtidig blir Mobile wallets og mining i sommer/Q2 så det hjelper nok vanvittig på.
Men fra sommeren av dersom det blir slik bitcoin traim som var i høst så er det nok ikke dumt ha litt bitcoin, alts stod jo stille sist. Så om en blir med opp til den vertfall dobler seg for å så kjøpe alts før korreksjonen så tjener en nok veldig bra på det.
Se hvordan Litecoin gikk når bitcoin toget stoppet opp. 90-380 på kort tid.

2 Likes

Ta en titt på Elastos… Den ser veldig, veldig lovende ut.

1 Like
2 Likes

Skulle gjerne sett litt mer volum nå!

Sjekk ut LTC chartet jeg postet i helgen i LTC tråden, har litt mer volum der nå :slight_smile:

image

1 Like