Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Deler opp Kryptovaluta-tråden litt :slight_smile: Ta Bitcoin-spesifik prat her :slight_smile:

2 Likes

Disse to pizzaene kostet ti tusen bitcoins som nå er verdt 200 millioner kroner

2 Likes

De bør ha smakt godt :pizza:

2 Likes
4 Likes

Bitcoin-prisene varierer kraftig fra sted til sted. Eksempelvis ligger prisen på Coinbase på $2884 nå, mens den på Coinmarkedcap ligger den på $2807. På Plus500, som jeg bruker, ligger prisen på $2810, men den her normalt ligger betydelig lavere enn Coinmarkedcap - til tider helt opp i $120-140.

Er det noen som vet hvor Coinmarkedcap henter prisene sine fra, og om de kan henge noe etter? Jeg forsøker å finne den mest påligtelige kilden på pris. Om prisen der hvor man handler da ligger betydelig bak i forhold til hva som er normalt, kan det være et kjøpssignal, og vise versa.

Hvis det er flere som trader bitcoin hadde det vært fin å fått fart på denne tråden, og delt tanker om kortsiktig prisutvikling.

1 Like

Gjennomsnittet av alle markedsplasser.

1 Like

Vet du om den henger etter? Og hvilke markedsplasser den tar utgangspunktet i? Det er interessant at prisutviklingen spriker så mye, dette kan brukes om man lærer seg mekanismene bak.

Bitcoin-prisen nærmer seg $3000 etter noen rolige dager, og jeg tror $3000 brytes nå snart. Tipper at vi får et lite rally mot $3500 når $3000 brytes.

Har lest mye av det han fyren skriver… lett skeptisk og tror ikke helt han skjønner bitcoin.

pluss at blandingen av norsk og engelsk får han til å fremstå som en tulling

1 Like

Litt kontrær fyr: (Husk å lese kommentarfeltet.)

1 Like

Eksplosiv vekst i volum i år. I tillegg har bitcoin brutt opp gjennom taket i den stigende trenden og testet støtten to ganger. Men det er en mulig hode-skulder-formasjon på gang, hvor taket i trenden nærmest fungerer som halslinjen. I tillegg er RSI fallende. Om det skulle komme et bratt fall er det god støtte rundt 1200-1300. En inngang her hadde gjort seg :slight_smile:

4 Likes

Hvor finner du TA-verktøy for kryptovaluta?

Jeg bruker investing.com, de har mange fine verktøy. Håper det krakker noe voldsomt nå slik at jeg kan få en litt billigere inngang :slight_smile: Det er en negativ divergens i rsi chartet, og det korrigeres ned på høyt volum, men det har det gjort en stund…

1 Like

Bitcoin: The End of Money as we Know it

3 Likes

Krakker bra nå! :smiley: Den hentet seg inn igjen etter et brudd ned gjennom halslinjen og MA50. Får vi etablert oss under støtten i morgen setter jeg target på 200 dagers glidende snitt.

1 Like

Vet ikke helt potensialet i denne HS-formasjonen, men den fallende trenden i RSI-chartet holder stand og kursen faller på høyt volum.

At Tue Aug 01 2017 02:00:00 GMT+0200 (Romance Daylight Time), Bitcoin confirmation scores may become unreliable for an unknown length of time. This means that any bitcoins you receive after that time may later disappear from your wallet or be a type of bitcoin that other people will not accept as payment.

https://bitcoin.org/en/alert/2017-07-12-potential-split

Tok en titt på dollarchartet. Her har forresten HS-formasjonen fått en perfekt bekreftelse på brudd ned gjennom halslinjen og MA50. Skulle shortet som pokker om jeg ikke satt tungt i Natto. Target fortsatt MA200.

1 Like

Cybersecurity legend bets his manhood bitcoin reaches $500,000 within three years

2 Likes