Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Shorte 9 dager før halvveringen? :scream:

1 Like

og? helt tilfeldig hvilken vei det vil gå?

Er vel konsensus at når man halverer tilførselen til noe, så går prisen opp? Den har i hvert fall tatt av etter de to forrige halveringene.

Det kan se ut som at noen er enig med deg :slight_smile:

https://cryptocrunchapp.com/news/bitcoin-whale-addresses-are-on-rise

Nå må en ha i mente at veldig mange ting er forskjellig denne gangen fra forrige da. :slight_smile:

Men jeg synes det er ekstremt spennende dette, for halving denne gangen vekker ny interesse for bitcoin

Kan vel også kalkulere inn trillioner av dollar som har blitt trykket og historisk lav rente.
Dnb-tapet kan vel også bli sett på som en indikator. Tviler på det står så veldig bra til i europeiske og amerikanske banker.

Merkelig dersom fiat blir den store vinneren fremover :thinking:

Hvis alle forventer prisøkning ved halvering, vil ikke “alle” posisjonere seg for denne økningen nå?

3 Likes

Det ser ut som “mannen i gata” ønsker å shorte, mens investorer som holder mer enn 10 000 Btc har posisjonert seg for oppgang. Så alltid spennende å se hvem som får rett :):slight_smile:

Jeg kommer nok til å ha minst 5% av portisen i bitcoin i løpet av april og gjerne mer og

Ting å følge med på fremover:

BTC vs USD (kursen i seg selv)
BTC vs NOK (vi driver jo ikke og lager nye penger i samme grad som andre og har uansett en bitteliten valuta)
BTC Antall aktive aktører
BTC Antall daglige transaksjoner
BTC “Aksjonærsits” (Whale accounts og hva de gjør)
BTC vs aksjeindekser (ønsker å se en mindre direkte korellering
BTC vs altcoins
BTC charts og tekniske
BTC vs Gull

Hvis man begynner å se en veldig bullish sum både på fundamentals og tekniske så har jeg gjerne 10-20% i bitcoin

2 Likes

Er vel få menn i gata som driver med shorting, spesielt av bitcoin.

Men jeg tar gjerne feil :sweat_smile::sweat_smile:

Mye er forskjellig ja. Ser mange antar en prosentvis vekst som tidligere. Blir idiotisk med tanke på hvor høy mcap måtte bli.

Hehe, ble feil ord ja. Småsparere vs whales er vel mer riktig.

Samtidig er jo ikke market cap i crypto avskrekkende høy nå ihvertfall. :slight_smile:

“Det er konsensus at man halverer tilførselen til noe, så går prisen opp?”. Nettopp vi har visst om denne halveringen i flere år og når denne skulle skje. Tror du ikke dette har blitt priset inn fra før av? Kanskje run-upen til 14k var folk som prøvde å plassere seg i forkant av halving. Ingen vet. Men short term volatilitet har ikke noe med selve halvingen å gjøre.

1 Like

Har du det nå? 02. Mai i dag…!

Det vet jeg. Men handler jo om hvilken tidshorisont man snakker om. Er neste halvering også priset inn? :stuck_out_tongue:

Lol! Mente mai. Altså doble posisjonen sånn ca

1 Like

Jeg tror de fleste som virkelig tror på krypto tror BTC skal opp på sikt, uavhengig av halveringen - halveringen er i hvert fall delvis priset inn. Tilbud og etterspørsel er tingen, det er liten tvil om at kryptovaluta er kommet for å bli, det blir jevnt mer etterspørsel i årene som kommer men tilbudet forhåpentligvis består.

Det har vært et trend-reversal tegn på 2M, dragonfly doji, men det betyr ikke at det snur med en gang. Personlig tror jeg ikke på 1200$ akkurat nå, men at BTC kommer til å følge med aksjemarkedet om det stuper, det tror jeg.

Holy crap. Hørte akkurat dette podcastet og må si jeg er mer bullish enn jeg har vært på lenge.

Lær dere frasen S2F - Stock To Flow model først som sist.

Han har skrevet denne artikkelen:

Hør også denne eldre episoden:


4 Likes

Really? Vanskelig å sove om natten hvis man har satt sine bitcoin der.