Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Snakker du om chainlink?

Ja av det overfladiske jeg har lest er det åpenbart at sjansene for uvirkelige gains er der. Tenker at man kanskje må ha litt sånn venture capitalist mindset for å lykkes i lengden

1 Like

Jeg tenker at 1000vis av coins vil forsvinne, da gjelder det å ha noen lodd i de som blir igjen.

Bitcoin har ihvertfall mildt sagt vist at det har staying power.

Og det mest attraktive ved det for min del: Ingen eier det ene og alene (selv om man selvsagt kan si det er uoptimalt med enorme mining clustre i så henseende.

Man kan se linært eller logaritmisk på det, men for meg skriker dette chartet bull.

5 Likes

Jeg tror også det blir bull, bare snakk om når og hvor mye det blir bull. Men selvfølgelig ingen ting er sikkert, plutselig er det Bitcoin SV som går av med seieren.

Kanskje er Bitcoin Altavista i det lange løp, men jeg har ingen tro på at Bitcoin Cash eller Bitcoin SV er google ut i fra hva jeg har sett så langt

1 Like

Jeg tror ikke google of crypto er oppfunnet enda. Og jeg er usikker om det blir oppfunnet

Nei, enig. Jeg ser kun konsensusbasert videreutvikling av Bitcoin som ivaretar scarceity som bærekraftig nå ihvertfall.

Vi er vel enig at blockchain teknologien har kommet for å bli, men om det blir i den formen det er i dag er mer usikkert.

For nyttig er den, i f.eks arkivering, valuta(?), opphavsretter, supplychain overvåkning, egentlig alt som ikke bør klusses med underveis. Når blocken blir satt så er den satt, så lenge mange nok/ systemet er enig i det.

1 Like

Er det noen her som driver og trader på intervallet 9000 til 10 000 jevnlig? Sitter på litt litt over 1/4 bitcoin som jeg kjøpte når jeg var student. Gikk inn med 5000 kr og den har jo gitt nesten 400 % avkastning. Vurderer å ta ut og putte på andre aksjer, men samtidig synes jeg teknologien er litt kul. Mulig jeg ønsker å trade i intervallet selv.

Interessant å høre hva han der tenker om Bitcoin/Blockchain` nå. I 2017 var han mest og uttalte seg ifm at den var helt parabolsk og boblete, og det var jo sant nok.

1 Like

Nei, kjøpte litt på de to siste dippene, på ca 9000 og 9100.

Tror fortsatt vi får en god kule ned før 10500 bryter. Rundt 1/3 av hedgefonds har visstnok kryptovaluta. Det gjør det ikke lettere å trade, bortsett fra st man kan være sikker på st markedene blir manipulert (som de også ville blitt med store private hvaler).

Var jeg deg ville jeg ikke gjort noe som helst annet enn å kjøpe mer om det går ned. Det er ikke umulig at det går ned til 3k heller, men personlig tror jeg vi er godt over 10500 ved slutten av året.

Begynner du å trade vil du med stor sannsynlighet sitte igjen med mindre enn du startet med - om ikke du har en del erfaring med trading. Det er lett å tjene penger på trading, inntil man har tapt litt og så plutselig sitter igjen med mindre enn utgangsposisjonen. Helt til du har fått en god forståelse for trading.

Bruk masse tid på å lære - og prøve å trade med imaginære posisjoner en god stund før du bruker ekte penger. Det er mitt råd. Jeg gjorde ikke det jeg selv sier her og har tapt… veldig veldig mye mer enn det beløpet du snakker om. Sånn sett kan man si at det er greit du trader nå, så du lærer the hard way med ekte penger som ikke har så mye verdi. Det går sn å tjene penger på trading men om du plutselig skulle finne på å shorte ved 10k og så bryter den opp istedenfor å snu, ja så kan du ha tapt alt.

Lykke til :slight_smile:

1 Like

Takker for godt svar. Jeg endte med å selge alt i går og realiserte 400 % gevinst. Jeg kommer til å plassere pengene mine på LifeCare for nå og se på btc på et senere tidspunkt.

Ok - lykke til! Kan godt hende det er lurt :slight_smile:

Ufattelig lenge denne trekanten har fått utvikle seg. Kommer til å bli eksplosivt når den bryter!

3 Likes

Satser på den brytes oppover da :stuck_out_tongue:

Den har vel allerede forsøkt seg på å bryte ut på nedsiden, men viste seg å være en massive fake-out.

Tror veldig mange er tatt på senga av hvordan den oppfører seg i det siste.

Den oppfører seg lik mange av biotechaksjene mine der den har latet som den er teknisk svak, men så finnes det hele tiden en jevn kjøperside som ikke gjør for mye ut av seg

For de som nå har et snitt på 6000 USD som er sånn ca der den lå i juli 2018, så har den performet veldig greit mot de store indeksene.

Ligger og støtter seg på 50 dagers snittet etter golden cross kom.

Fortsetter den å trade rett under 10.000 så vil dette MA EXP ribbon båndet på weekly fortsette å åpne seg, mens på daily har det akkurat nå inne en lower high.

Helt uavklart rett og slett. De fleste fundamentale narrativer jeg leser tilsier at bitcoin skal ned, men den kan absolutt overraske til oppsiden.

3 Likes

Men der er jeg helt uenig, fundamentalt sett skal Bitcoin opp spør du meg, men jeg tror den skal ned først likevel. Hvilke fundamentale narrativer mener du?

Altså mellomkort sikt. 90% av de som omtaler Bitcoin tror jo den er destined til å pushe solid forbi 10.000 og ATH innen et år.

Men det jeg peker på her er et sell the news narrativ etter halving, og at man kan se at google trends gikk rett tilbake til baseline

4 Likes