Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Og for oss som er teknisk inkompetent, men likevel er nyskjerrig - hvilken vei tyder det på?

Den veien det bryter. Formasjonen har potensiale på ca 25000 og 43000. Kanskje noen av de flinkere strektegnerne kan lage en. Jeg bare ser med øynene og tar ting sånn cirka. Tar aldri sjansen på å sette kursmål nøyaktig. Legger meg alltid litt under selv.

1 Like

Det var et svar / tankeeksperiment på om ting fortsatt har en verdi selv om ingen tror det / vil betale for det.

Den ser ganske stødig ut, noe som burde si oppgang. Holder meg på sidelinjen for tiden, da den er i et teknisk litt mer krevende terreng foreløpig i forhold til hva jeg har tid til å følge med på.

Sjekk Macd på firetimers

Edit:
36400 er det den må ta ut

2 Likes

Bolig er jeg enig i, men aksjer kan også bli verdiløse, utbyttet du får kan også bli verdiløst?

Pengesystemet vi har er, i likhet med Bitcoin, tuftet på tillit. Dvs. - jeg kan gå og kjøpe noe i Norge med norske kroner fordi vi er enige om at det er valutaen vi skal bruke, og at det har en verdi. Dersom jeg heller vil ha betalt i sekker med havre fremfor norske kroner, så kan du si det er mitt problem. Dersom alle vil ha havre og ingen vil ha norske kroner, hva da?

Derfor kan argumentet mot Bitcoin (det har en verdi fordi vi tror det har en verdi) brukes om det meste?

I fjor var jeg på jakt etter en 1st edition TMNT comic, men det var ikke enkelt å få tak i og når jeg først fant et eksemplar på et obskurt tegneserieforum, ville selgeren ha $90.000 for det… :anguished:

Var det en reell verdi?

Det er jo bare en tegneserie, men noen er villig til å betale 750000 kroner for det :sweat_smile:

1 Like

Samtidig, utbytte kan jo plutselig komme i bitcoin eller noe som er backet av gull.

Og hvis fiat blir verdiløst er det ikke så stor krise for de fleste av oss som har noen millioner i lån :wink:

1 Like

Au da…:face_with_hand_over_mouth:

Hvis alle selger seg ut av fiat, ved å kjøpe aksjer, gull, bitcoin eller eiendom, skal ikke det i seg selv gi inflasjon? Ingen vil ha dem…

1 Like

Skjer mer “funny business” i ECB enn i Bitcoin:

4 Likes

Prøver seg allerede i kveld! Da er den høyre skulderen i ferd med å bli kraftig forstuet

4 Likes

Den ultimate torturen.

Har prøvd 8 av 10 ganger på rett passord for å åpne lageret sitt. Verdien stiger antakelig med x-antall millioner for hver gang han taster feil…

bilde

Og bommer han alle 10 slik at han mister 7000+ bitcoin er det vel bullish det også - enda færre å slåss om!

2 Likes

Tipper han bare LARPer.

Hoff, må være helt jævlig!

Hvis 20% av BTCene der ute blir mistet, betyr det at jeg kan legge 20% på prisen til BTCene mine, eller er dette allerede priset inn av markedet?

Det er ganske lav andel av minede BTC som trades aktivt. Det er mao. allerede priset inn.

Om det trades aktivt er en annen sak enn om tot. mcap kan deles på færre coins.

Går i sterkeste laget ift volum nå

Vakuum i ordreboken etter korreksjonen?

https://www.google.no/amp/s/www.bloomberg.com/amp/news/articles/2021-01-13/bitcoin-btc-usd-etoro-warns-investors-it-may-limit-buy-orders-this-weekend

Straks «utsolgt» :chart_with_upwards_trend:

Det trenger ikke bety noe annet enn at en del med leverage er ryddet av banen foreløpig.