Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Dere tror jeg bare shorter men jeg følger bare chartet. No bias på Bitcoin ifht. aksjer - fordi? Fordi jeg ikke aner om Bitcoin er hype eller noe som kan bli verdt millioner om noen år. Skal man se historisk på denne så tror jeg på sistnevnte hypotese, men jeg er ingen HODLER. Nå oppdaget jeg dette så er foreløpig long, med SL til nedsiden av rangen.

Troller overhodet ikke, jeg ser flere på forumet her som aktivt heller vil tjene penger på shorting enn på longposisjoner, antar det har med en følelse av at man da vinner over alle andre.

Men over tid går jo equities stor sett oppover, så om man ikke girer voldsomt så vil shorting være lite fordelsaktig.

Og shorte bitcoin med giring virker helt hodeløst når man ser hva slags bevegelser som har vært oppover når den er i bullmarked.

Det har ikke slått deg at grunnen til at man shorter er fordi ingenting går rett opp?
Når ting konsoliderer eller får pullback så er det en fordel å kunne tjene penger på nedsiden også.

Det sagt så er jeg enig i at det er ytterst farlig å shorte noe som er parabolic.
Men jeg tror vi nærmer oss en foreløpig topp, jeg ser bare ikke tegnene jeg ønsker meg på at den er her enda (f.eks volumklimaks og engulfing candles på høyere timeframes etc).

Edit: dump! Røk ut på SL. Får se hvor den tar i mot nå.

1 Like

Greia er vel at hvis man treffer på en short så vinner man dobbelt siden alt også blir billigere, så når man går long igjen har man mer å kjøpe for og det man kjøper er billigere. Men å være sta perma bear kan fort bli veldig dyrt og lite lønnsomt.

Når det kommer til krypto er det galskap å være short mer enn veldig kort tid.

2 Likes

Det er vel det som diskuteres her. At noen er med på hele oppturen og så timer nedturen like bra short og så går long igjen på oppturen er det vel sikkert under en halv promille i verden som klarer i dette markedet.

1 Like

Ja hvis det er ambisjonsnivået, så lykke til med det. Nå er det vel ingen som har påstått at de skal klare det i denne tråden skal sies.

1 Like

Må man ikke skatte 22 % ved shortgevinster? Long føles tryggere, mindre stress og null skatt på veien.

Er ikke skatten den samme som vanlig gevinst??

1 Like

Du skatter av hver posisjon som gir gevinst, uavhengig om det er long eller short

1 Like

Ingen har påstått det nei, men dersom en av “pessimistene” hadde fått rett og kryptomarkedet krakket, så hadde vi nok hørt det i denne tråden. Så man kan ikke ha dårlig samvittighet av å feire litt :grinning:

Med aksjer så kan man utsette skatten ved bruk av aksjesparekonto slik at man kan reinvestere gevinsten. Så vidt jeg vet kan man ikke utsette skatten for bitcoin-gevinster.

https://tekinvestor.no/t/skattemelding-for-kryptovaluta/4775/140
:point_up: :slight_smile:

1 Like

Hva er free zone:

Nå skal også Blackrock handle BTC:
https://www.cnbc.com/video/2021/02/17/blackrocks-rick-rieder-on-bitcoin-weve-started-to-dabble-in-it.html

1 Like

Oups! :sunglasses:

9 Likes

Nå går det fort!

7 Likes

Ny short satt på 52k

Jeg tror vi ser BTC i 1 million dollar en eller annen gang, Cagey2.

1 Like