Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

While cryptocurrency transactions are pseudonymous, they are recorded on a public ledger called blockchain which makes it easier to track fund flows. Over the past decade, law enforcement has become better at tracking illicit activity on blockchains.

But privacy wallets, of which there are several types, combine, mix and anonymise cryptocurrency transactions, making it complicated to follow a money trail.

“It makes it practically impossible to track funds, especially if you do a series of transactions through privacy wallets,” said Dr Tom Robinson, chief scientist at Elliptic. “This is a big challenge for law enforcement. It means they are probably at a dead end.”

Samtidig gjør fremveksten av second layer solutions at Bitcoin-transaksjoner i økende grad kan flyttes vekk fra den åpne blockchainen. Det er åpenbart av interesse for kriminelle. Se f.eks.:

Despite being pitched as a necessary “scaling solution,” Unbounded Capital has written extensively about how networks like the Lightning Network are primarily interested in removing Bitcoin’s inherent traceability and legal compliance, presumably to facilitate extralegal use cases ideologically popular amongst many in the crypto space.

Ifølge Elliptic var andelen av Bitcoin-transaksjoner linket til ulovlige aktiviteter under 1 % i 2020, men samtidig hevdes det innad i industrien at 95 % av Bitcoin-transaksjoner er fake. Isåfall er den reelle andelen transaksjoner linket til ulovlig aktivitet 20 ganger høyere.

Å peke på at transaksjoner er offentlige og dermed si at kriminalitet er et non-issue blir litt vel enkelt.

4 Likes

(Sett på @gsbreivik på Insta)

5 Likes

Hahaha, det er så j… tatt på kornet :laughing:

2 Likes

Joda. Kritikk er lov, men permakritikk der alt er elendig og man har satt negativitet på autofire syns jeg blir feil. Det skal godt gjøres å ikke finne noenting positivt med Bitcoin.

Der er sådan en smart lille detalje at man kan ignorere folk hvis man vil undgå deres input.

1 Like

4 Likes

REKT party på BitMex, bare å joine :slight_smile:

1 Like

Ser ikke enorme utslag akkurat:

Rakk du å bli med på REKT festen ?

4 Likes

För en manipulativ gröt krypto är asså. :laughing:

1 Like

Gikk bare 2milliarder dollar i shorts opp i røyk :smiley:

Noe sier meg at @cagey2 sin short ikke finnes mer :stuck_out_tongue:

4 Likes

Fikk inn en meget fin trade, men takk for omtanken…

Krypto er til for å melke penger ut av anarkister og kommunister.

Tipper traden ble finere for motpart, som ikke ble rekt :stuck_out_tongue:

Men backtrading er vist poppis hører jeg.

1 Like

Om jeg poster tradene mine her i RT blir jeg banna, så det utgår jo…

Fin gjeng moderatorer vi har på forumet her, triveligere stemning dag for dag…

Er det omvendt proporsjonalt med kryptomarkedets utvikling mon tro?

3 Likes

Du må jo tåle å få litt tilbake cagey :kissing_heart::joy::raised_hands:

Det tåler jeg :slight_smile:

Bare litt spesielt at moderatorene er så ensidige.

7 Likes

Det sier kanskje litt om hvor langt ute på bærtur du er? Du har ikke tenkt litt på det faktum at du står litt alene i dine ekstrem meninger?

2 Likes

LOL… så la meg se om jeg forstår deg rett: Er du ikke mega bull krypto så er du ekstrem og spesiell?

Du har ikke tenkt på det faktum at slik type moderator oppførsel skremmer bort mange fra dette forumet, inkludert innsidere som avslutter sine abonnement?

10 Likes

Bare bra at det ikke blir et ekkokammer her spør du meg. Er selv tungt inne i crypto, men har ingen problemer med å se galskapen i mye av det som skjer.

5 Likes

Nå var det jo avstemning rundt hvor aktive man ønsket at moddene skulle være og det følges i tett grad.

Nå vokser forumet fortsatt rimelig heftig både i nye unike brukere, vanlige brukere, lesetid og innsidere. Så jeg tror det går fint.

Back to bitcoin. øvrige klager får dere ta i tråden til @pdx

3 Likes