Det er vel strengt tatt 2 ting av samme sak. Smart forvaltning.
Blockchain teknologien er fantastisk… Men Bitcoin sin blockchain er ikke laget for det man nå ser i bitcoin. ( det er heller ikke mulig å endre en blockchain som er satt ut i livet, man kan bare erstatte den i en “hard fork”.)
Hovedproblemet er at flertallet av aktørene i bitcoin ikke klarer å bli enige om hvilke endringer man skal gjøre ved en hard fork. Derfor har vi nå fått bitcoin cash, bitcoin gold, bitcoin platinum og sikkert mange andre varianter som alle er modifiserte utgaver av vanlig bitcoin.
Problemet til bitcoin er at man snart er i taket på hvor mange transaksjoner den klarer pr sekund samt at strømforbruket er på et nivå som ikke ligner grisen ( en transaksjon bruker like mye strøm som et hus gjør på en uke).
Ble spist opp inatt, ingen anelse på hvordan det kunne skje:) mitt 5K prosjekt er over, nå kan sosialismen skattelegge dritten ut av den mynten. haha
Satt du short?
Solgte 33% av beholdningen i Bitcoin XBT Sikret opprinnelig beløp (eller, ca 90% av det), og det var tungt å trykke selg, men nå har jeg iallfall 165% avkastning som jobber for meg uten risk!! Så tar jeg ut 33% til om noen dager tenker jeg. Booyaahh
Ja det gjorde jeg:) forstår ikke det som skjedde opplys meg gjerne…
Hvis du går inn på Account - History - Trading history så kan du se oversikt over alle ordrene og hvor du ble likvidert. Ser ca sånn ut.
Hegnar er megaskeptisk. Anbefales som underholdning
Alle som har masse bitcoins mener den skal opp til en million ;D
Verste er at det faktisk er mulig, siden det er så SINSYKT mye gearing ute å går
Vet hvor pengene mine ble av, men skjønte ikke hva som skjedde:P
ahh
Hvis du ikke skjønner det, så er det kanskje en ide å:
A: holde seg unna
B: lære seg mer
C: sats det du har råd til å tape, flir av det og gå videre
For ordens skyld, jeg er på C, satsa noen tusen og lar det stå. Kan ikke et fnugg om de coinsene, trading, shorting eller noe
Så ikke ta dette høytidelig
Det er mange her inne som virkelig ikke aner hva de snakker om.
Anbefaler at dere leser dere opp på f.eks Mr. Nakamotos “white papers”:
https://bitcoin.org/bitcoin.pdf og boken http://www.bookofsatoshi.com/ som en begynnelse.
Ja, kanskje. Mange som har kommet med velmenende «råd» til f.eks oss som er innvestert i biotek. De roper «high risk, dømt til å feile, galskap etc», men har de rett?
Faktum er at ingen vet hvor høyt noe skal og når det er lurt å selge. Alle må få lov å ta egne valg uten å bli kalt idiot fordi man har tro på noe som er utenfor boksen…
Bitcoin er først og fremst en elektronisk valuta, uten noensomhelst involvering av 3dje person (peer2peer). Det at vi er så heldige å leve akkurat ved dens fødsel, gjør at vi kan investere og “ruge” på den.
Men dens verdi kommer ikke til å ta av før vi begynner å faktisk bruke den om ett betalingsmiddel. Personlig betaler jeg alt jeg kan i Bitcoin, bitcoin får bare en verdi om de brukes.
Jeg er helt overbevist om at Bitcoin, eller ett derivat av den er framtidens digitale valuta, men den må brukes, ikke “syltes”.
Videre vill de som kommer etter oss, tenke svært lite på navnet Bitcoin.
1 Bitcoin er 100 millioner Satoshi. Satoshi er det som kommer til å bli “mynten”.
Jeg tror de færreste er uenige om at krypto er kommet for å bli. Det jeg tror folk er uenige om, er om Bitcoin er en boble eller ikke. Personlig er jeg enig med noen av argumentene til @Evilfreud - transaksjonskostnadene er for høye og tiden for lang til at dette er nyttig as is. Om det kan forbedres? Kanskje, det vet jeg for lite om.
BTC har first mover advantage. Det er den “alle” har hørt om, så da er det den alle skal ha. Hvor lenge varer det før noen av hvalene innser at de kan la småfiskene sitte med sorteper? IDK.
Sånn innvesteringsmessig så vil jeg nok heller kjøpt en annen kryptovaluta som spekulasjonsobjekt enn BTC, da den def. virker litt overhypet akkurat nå.
Krypto er definitivt kommet or å bli!
Men på samme måte som bilen har hatt en sinsyk utvikling så vil også blockchain ha det, og bitcoin er den første… og hvor mange kjører rundt i den første bilen som ble laget ?
Klart Bitcoin kan forbedres, dette er en digitalvaluta, så det er lagt til rette for at den kan oppgraderes. På samme måte som vi ikke lenger bruker Windows 3,1.
Bitcoin eller ett derivat vill si Bitcoin eller Bitcoin via ett veiskille (fork).
Du vet at det ikke er mulig å endre en blockchain? At man må erstatte den, og at det krever at ca alle som miner bitcoin godtar byttet? ( det er derfor man har fått så mange avarter av bitcoin, fordi man ikke blir enig).