Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Akkurat nå er det definitivt brudd på formasjonen og kursmål 23% ca 25 500. Hadde jeg ikke handlet xbt så hadde jeg nok kjøpt nå og solgt på 25k.

1 Like

Den kommer ned igjen når aldri 25k tror jeg. Har mer tru på at TA bilde begynner å snu rundt 22-23k maks.

Uansett hvordan jeg tegner denne formasjonen så er det brudd. Og da er det å måle fra topp til bunn og får kursmål 23%. Uansett hva jeg måtte mene eller tro. Man kan tegne formasjonen litt annerledes og få et noe lavere kursmål på 20% eller midt mellom. Det betyr ikke at kursen går slik selvfølgelig, men det er det statistikken sier. Skal man trade etter TA er det farlig om man skal mene og tro så mye annet enn det chartet sier. Og nå sier chartet 25 500. Basert på sannsynlighet.

Så er børsbildet sånn og sånn og kursen er ned og interessen null osv osv… Det skal man normalt ignorere, men vet det er vanskelig.

Husk timeframe. Når jeg viser til 1h charts og 4h charts så snakker vi kortsiktige kursmål og slår det ikke til så slår det ikke til. På weekly og monthly ser jo ting svart ut.

6 Likes

På 4h kan det være en fakeout til oppsiden, men det vet vi ikke enda

3 Likes

Hva i chartet sier 25500?

Formasjonen?

Nei bare lurer på hvordan du kom frem til 25500 og hvorfor du tenker det er et relevant nivå?

Fra toppen til bunnen av formasjonen er det 23% så da legger jeg 23% oppå bruddet og kommer frem til ca det kursmålet. Jeg pleier selv å selge litt før så rundt 25k hadde jeg nok tatt gevinst akkurat nå. Men ting endrer seg.

1 Like

Tilsvarer omtrent daglig volum?

Ok jeg skjønner. Det er jo en tanke det selvfølgelig, men du har jo ingen confluence i det hele tatt.
Såvidt jeg ser det er det nærmest kun luft imellom 22k og 28k.

For å illustrere så kan du se at på min chart at jeg har ganske mye nivåer markert, men nærmest ingen rundt 25k.

En prosent basert statistikk fra tidligere er ikke nok ene og alene. Uten flere confluences så blir det nok ikke noe særlig reaksjon basert på det alene.

Jeg tenker at om vi virkelig får fart opp igjen nå og bryter skikkelig ut av 22k området så blir det parabolisk og det blir en omvendt Bart formasjon på HTF, men jeg tenker sannsynligheten er størst for at vi bare rejecter rundt 22k og fortsetter nedover. Det er hvertfall betydelig mye mer nivåer her, som tilsier at det skal mye til for å bryte igjennom dette nivået. Du har også såvidt jeg ser basert hele analysen din på en wedge, som jeg selvsagt ikke mener er nok. Jeg kan selvsagt ta feil, men om vi begynner å fly hardt oppover så tar jeg nok ikke profitt på 25k.

3 Likes

Man lærer noe hele tiden :slight_smile: Fint med sånne som @kristiankvamhansen og @Morti , som diskuterer saklig forskjellige oppfatninger . :+1:

5 Likes

Vi har faktisk allerede falt tilbake inn i rangen (mellom VAH og VAL).

Så i mine øyne var dette bare en swing failure av rangen, og om vi får en retest av VAH og fortsettelse av trenden nedover, så er det en fin short med tight stop.

Edit: det er endel likviditet og tidligere topp rundt 23k, så dette kan også være en mulighet om vi klare å bryte ut av rangen skikkelig, men da forventer jeg som sagt betydelig mye mer oppgang.

Jeg er enig i at man trenger confluence og det er lite på det nivået. Men jeg snakker om potensialet for bruddet av den formasjonen. Hvor mye confluence man trenger for å ta et bet varierer med risikoappetitt og gearing. Jeg gearer ikke og tar ofte større risiko enn det de fleste tar med mine innganger.

Fant nå litt confluence med 25k nå jeg da. Fra toppen av forrige trading range til bunnen av denne.

25 000 beint :wink:

Og her fra toppen nå til siste bunn golden ratio 1,61

24 896 :wink:

Vil også legge til at det er nokså farlig å trade her. Man må vite at man tar stor risiko og det er stor fare for at kursen vil gå videre ned. Samtidig tror jeg en slik eventuell ny bunn vil komme veldig snart eller ikke i det hele tatt. Fordi vi da allerede i så fall har truffet bunnen. Veldig snart mener jeg er 1-3 uker.

Motstandsnivåer jeg følger med på ser dere under her. 22664 moving average 4h og den nedadgående øvre trendlinjen her på ca. 23 650.

1 Like

Hvordan tenker dere at MTGOX Bitcoins kommer til å påvirke markedet?

2 Likes

Mange som nok vil ta gevinst etter å hatt pengene låst i 10år

Men kanskje det alt er priset inn?

Fed setter opp styringsrenten med 0,75 snart. Btc skal ned i dass.

Kan vel ikke prise inn slikt? Det gjenstår å se om kjøperne klarer å holde unna. Det sier seg selv at mange kommer til å selge alt. Må være fantastisk å få igjen Btc så mange år etterpå til en helt annen kurs.

3 Likes

Yep, og det er jo bare 150 av 850k som nå frigis resten er jo enda lost.