Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Ja, så oppgangen kom den, men var bare siste året det skjedde. Og ETF-ene er vel et sekundærmarked, som ikke påvirker prisen på bitcoin med mindre Blackrock må hente mer sikkerhet i ekte bitcoin?

According to Matthew Sigel, the Head of Digital Assets Research at Van Eck, reportedly quoted a source as saying that the firm has $2 billion of capital ready to be routed to its ETF from existing Bitcoin holders who would like to rotate into the spot Bitcoin ETFs in the first week of trading.

1 Like

Om det kommmer 2 mrd USD i friske penger inn i bitcoin, så kan jo dette bli rimelig sexy.

2 Likes

Har de klienter som sitter på bitcoin som blackrock kjøper fra disse slik at de kan kjøpe etf istedet?

De må vel kjøpes i markedet akkurat når noen kjøper ETFen? Mulig de har kjøpt litt på forhånd, men er jo risikabelt å ha en for stor posisjon. I tillegg får de ikke lov til å konvertere bitcoin fra andre steder inn i ETFen, det må gå via cash.

5 Likes

Har også hørt folk med peiling mene at de kan bli $50 mrd det første året, så det er jo litt.

Snart er det uaktuelt for folk med penger å ikke ha et par % i bitcoin, og så blir det 5%, så 10% når de ser hvor bra den gjør det i porteføljen. Så kommer nok de store nasjonale fondene fra midtøsten kanskje, og kanskje Norge en gang om 40-50 år når det er heeelt trygt og stuerent å si at Bitcoin er bra?

edit: Merker jo også på responsen på tilbudet mitt :arrow_down_small: at retail interessen for bitcoin er lik null, jeg klarer jo ikke gi bort bitcoin en gang. Nesten ingen hype… men blir nok ville tilstander igjen, bare synd at folk ikke får kjøpt på disse lave nivåene :smiley:

3 Likes

Er det du som hamstrer, @holmes?

1 Like

Thar she blows!

1 Like

Bitcoin ETF Tracker

https://blockworks.co/bitcoin-etf

Solgte alt nå på 48150

4 Likes

50 i dag?

4 Likes

Skjønner ikke helt hvorfor, halveringen er i mars/april. Men, win er win :slight_smile: Grattis!

1 Like

Det har alltid kommet korreksjon i tiden fremover nå for å bekrefte forrige motstand, som er i området 30-35, foran hvert bullrun, men kan være annerledes nå?!

2 Likes

Ja, det er lokale variasjoner hver gang, så litt vanskelig å spå såpass. Spesielt siden WOM går ham nå.

Kudos til deg for å følge trading planen din. Det krever disiplin når resten av markedet er euforisk. Jeg tror ikke du får kjøpt igjen på 32k, men det er ikke helt utenkelig. Selv følger jeg en streng dca-strategi med vekting, og du tar åpenbart feil vedrørende verdien av BCH :wink:, men jeg håper du lykkes (for da får jeg også hamstre billige sats).

1 Like

Solgte til NOK på nordnet. Det på firi solgte jeg på 44 og 46k.

1 Like

Prisen pleier ikke å gå parabolsk (3, fase av bullmarkedet) før 1-3 mnd etter halveringen. En korreksjon kommer alltid her vi er nå. Altså ventes den i løpet av 2 mnd.

I dette chartet som er laget ut fra fib og de ulike fasene i bullmarked ser dere at alt har skjedd helt likt hver gang. Hver candle er på 1 mnd. Vi er iu slutten av den grønne sirkelen nå. Ignorer pilene og den gule sirkelen. Ser du den røde sirkelen? Den er alltid en nedgang. Det er den jeg håper skal gi meg noen gode prosenter bedre inngang.

Viktig å ikke være for gråding om man ikke kommer seg inn på bunn. Da må man heller kjøpe seg inn høyere enn mitt target på mellom 32-34k.

Jeg har alltid gått mot mengden @anon67470730 Først i flere år i funom der jeg alltid var den første som kjøpte til lavest pris og solgte for tidlig. Samme tendens i bitcoin. Treffer bunnene meget godt, men selger ofte for tidlig.

Nå er planen min å kjøpe på 32-34k. Dette var planlagt for over ett år siden.

Videre tenker jeg å selge alt på rundt 79k. For jeg tror ikke vi går over 100k i dette bullrunnet. Jeg tror toppen blir mellom 79-85k.

6 Likes

Hvorfor vurderer du ikke å shorte btc med 10x levrage? Om du er sikker på at den vil falle noen gode prosenter?

Virker som du treffer godt på timingene dine.

Jeg har aldri shortet eller gearet. For det første ville jeg aldri shortet Bitcoin her i et bullrun. For det andre har jeg aldri gearing da jeg mistenker at det hadde fucket med hodet mitt og disiplinen min.

7 Likes

Jeez :rofl:

1 Like