Den touchet i taket der nå. Så jeg solgte mitt. Det er samme formasjonen vi har hatt en del av under krakket og jeg vedder ikke i mot at det ikke skjer igjen. Vi er maks 1-2 uker fra bunnen nå og kanskje har vi hatt den allerede. Men det kan også komme en ny og enda lavere bunn.
Tror og håper du er litt for optimist. Vi trenger å konke endel av de svært belånte dårlige aktørene.
Så vi trenger lavere kurs over tid.
Nå har det vel konket noen også. Alle historiene når vel ikke avisene. Det er en del tekniske signaler og historikk rundt sykluser som tilsier at bunnen er enten nådd allerede eller nås innen et par uker. At vi brøt gjennom 12 års støtten ser jeg på som negativt og kan tyde på brudd med den etablerte syklusen. Jeg solgte så jeg er ikke superoptimist selv heller. Det har funket godt å selge når magefølelsen har blitt dårlig før så jeg stoler på den denne gangen også.
Ja, pga. mindre ROI for hver halvering er det spørsmål om det blir noen særlig gevinst ved neste, et risikomoment for hele krypto-markedet om Bitcoin ikke leverer over forrige topp ved neste halvering. Da blir det nok satt spørsmålstegn ved mye av det langsiktige perspektivet, og andre ting blir mer lukrativt. Men det må skje først. Tror uansett den vil stå langt over 20k om 2,5 år, men om den står over 60k vet jeg ikke.
Hva tenker du nå ? Den har vel gått igjennom det taket som du sa at den touchet ?
Vet du ikke spurte meg - men så litt på chartet her i stad. Jeg synes ikke den er brutt opp og tror videre ned er mest sannsynlig (men så klart verdt å følge med her)
Du har rett ser jeg. Jeg bare gikk utifra at prisen nå , er høyere enn den var på det tidspunktet Morti sa den touchet taket Men den er spennende nå ja. Synes ALT er spennende nå også !
Ja, virker som det er mulighet for et lite rally både her og der - så får vi se om det slår til
Det var enda en fake. Man kan også tegne strekene litt annerledes og så er det plutselig ingen brudd i det hele tatt. Tingen med disse formasjonen er at bruddet ofte skal retestes og dersom den ikke holder da så er det fake. Man må vente på brudd, retest og så higher high og så kjøpe da.
Close nå eller ?
Ja nå er vi ut av den formasjonen. Kan være fake out fremdeles. Og stoppet akkurat på tidligere high. Vi har sett noen fakeouts før, men foreløpig vil jeg måtte kjøpe meg inn høyere enn jeg trodde. Får se i morgen hva som skjer da. Både i aksjemarked og crypto. Følger alltid med og selv med høy treffprosent så bommer man av og til. Jeg kjøper jo kun i børsens åpningstid så det kan av og til være en fordel som når markedet stuper eller det kan være en bakdel om kursen bare stiger og man føler seg sikker på at det ikke kommer ned igjen.
Potensiale ved brudd var som sagt 20%. Og det har vi ikke sett noe til enda.
Har på følelsen av at vi ser 10k usd eller ganske nært før vi er ferdig øksa. Skal uansett lengre ned igjen. Nokk en fakeout eller ett krampetrekk tror jeg.
Akkurat nå er det definitivt brudd på formasjonen og kursmål 23% ca 25 500. Hadde jeg ikke handlet xbt så hadde jeg nok kjøpt nå og solgt på 25k.
Den kommer ned igjen når aldri 25k tror jeg. Har mer tru på at TA bilde begynner å snu rundt 22-23k maks.
Uansett hvordan jeg tegner denne formasjonen så er det brudd. Og da er det å måle fra topp til bunn og får kursmål 23%. Uansett hva jeg måtte mene eller tro. Man kan tegne formasjonen litt annerledes og få et noe lavere kursmål på 20% eller midt mellom. Det betyr ikke at kursen går slik selvfølgelig, men det er det statistikken sier. Skal man trade etter TA er det farlig om man skal mene og tro så mye annet enn det chartet sier. Og nå sier chartet 25 500. Basert på sannsynlighet.
Så er børsbildet sånn og sånn og kursen er ned og interessen null osv osv… Det skal man normalt ignorere, men vet det er vanskelig.
Husk timeframe. Når jeg viser til 1h charts og 4h charts så snakker vi kortsiktige kursmål og slår det ikke til så slår det ikke til. På weekly og monthly ser jo ting svart ut.
Formasjonen?
Nei bare lurer på hvordan du kom frem til 25500 og hvorfor du tenker det er et relevant nivå?