Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Ett par dipper til for å toppe sekken går fint :+1::partying_face:

Boom! Kampen om 29500 ved månedsslutt er ikke over :heart_eyes:

2 Likes

Denne teorien hadde jeg ikke fått med meg, men chartet han har laget (legg merke til X-aksen) viser at kursen stiger saktere og saktere.

https://hcburger.com/blog/powerlaw/index.html

1 Like

Har også sett at avkastningen blir 5,3 ganger mindre for hver eneste halvering fra hver bunn til topp.

2 Likes

Spørsmålet er hva som skjer hvis «alle» plutselig vil ha mer bitcoin og det er lite tilgjengelig. Får vi da en S kurve som gjør at modellen over bryter sammen, før den fortsetter igjen ved et mye høyere prisnivå?

image

1 Like

Jeg tror ikke modellene varer evig, men at de varer helt til de ikke gjør det lengre. Skulle adopsjonen plutselig skyte fart noe ala farten til chatGPT pga reguleringer eller teknologiske gjennombrudd f.eks. så kan den blåse gjennom alle disse modellene som er basert på historikken.

2 Likes

Alle modeller er feil, men noen er nyttige.

2 Likes

Noen har hørt på PlanB :cowboy_hat_face::sunglasses:

3 Likes

Før han ble en klin koko antivaxxer og blocket meg på twitter for å våge å ymte frempå om at munnbind og offentlig helsevesen ikke var bare dumt.

2 Likes

Ja jeg måtte legge på et filter på twitter som skjulte alle innlegg med ordene covid/vaccines fordi det kom så mye oppgulp fra han :joy:

Har merket meg en stor overlapp av cryptobros og antivaxxers på Twitter. Gir en viss mening, da manglende tillit til myndighetene gjør seg gjeldende på begge områder.

2 Likes

Dette har vi diskutert mye @pdx :stuck_out_tongue: Må følge med hehe.

Spørsmålet er om Bitcoin følger utviklingen til en bakteriekolloni i et lukket system i det store bildet eller vil styres av dens deflatoriske natur.

Juli 22:

Sep 22:

Og min konklusjon 10. feb 23 :slight_smile:

2 Likes

Mange gode tanker her :slight_smile:

Jeg tror Bitcoin får en sterk vekst etter hvert som folk innser verdien av å bruke Bitcoin til å lagre og flytte verdi, ref Jesse Myers: Bitcoin's Full Potential Valuation - by Jesse Myers

Men jeg tror ikke BTC kommer til å gå til $10M en rett linje, det blir nok voldsomme brudd og korreksjoner hele veien :smiley:

Det er bare ca 1M investorer som har en signifikant mengde BTC i porteføljen (>1 BTC). Hva skjer når “alle” vil allokere 2%, 5%, 10%? Bitcoin har blitt mer og mer stuerent også blant tradisjonelle investorer, flere og flere banker tilbyr handel i det osv.

3 Likes

Må huske på at:

Så bare rundt 10% av verdens befolkning har råd til 1 BTC. :stuck_out_tongue:

Ny rapport om Bitcoin:

image

3 Likes

Godt poeng :slight_smile:bare 788M potensielle eiere vs. 1M eiere i dag :smiley:

1 Like

Vel, man kan alltids eie 0,00001 BTC :wink:

Vi har noen nye usikkerhetsmomenter i det siste mtp. hvilken rolle AI vil få i samfunnet og hvordan det vil bli. Hadde vært kult med en blockchain som lagret alle handlinger en AI har gjort/beslutningene som er tatt, for å ha en permanent record på hvordan utviklingen var offentlig. :slight_smile:

2 Likes

For de som lurer på tid til neste halvering: Next Bitcoin Halving 2024 Date & Countdown [BTC Clock] (buybitcoinworldwide.com)

Blå linjer = halveringer

2 Likes

Kurs topp i mai. Så tar det minst 200 dager til kursen når høyere.

Er det et bilde fra 2021?