Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

For de som gikk glipp av det så var det ganske hyggelige priser på det meste hos Mirai i helgen. Ene MM ( marketmaker) hadde mangel på NOK og solgte med rabatt.

1 Like

Ser ut som Bitcoin når 100k i år ja, blir nok ruglete som alltid, men ville lagt pengene mine på det nå, hvis jeg ikke hadde enda bedre case andre steder. :slight_smile: Igjen lykke til, og husk å ta profit før hypen gir seg etterhvert rundt jul/vinter skulle man tro.

1 Like

Hvorfor kjøpe BTC og håpe på en 2x når man kan lett gjøre 5-10x på andre coins.

Hvorfor kjøpe Hydro når man kan kjøpe Tesla?

1 Like

Går på risk :slight_smile: Bitcoin er du relativt sikret at vil følge mønsteret videre, andre coins kan floppe. Du får også et fall på 70-80% i Bitcoin når alt krakker, mens altcoins kan falle 90-95% i samme periode om man forblir forelsket. Men for all del, klarer man å kjøpe og selge på gode tidspunkt kan andre coins alltids bevege seg mer i det korte bildet. Få som slår bitcoin i det lange løp hittil da. :slight_smile:

1 Like

Bitcoin har gjort det veldig bra for de som kjøpte for lenge siden. De som kjøper på nå, kan ikke forvente den samme gevinsten som tidligere investorer har hatt. Krever vannvittig mye med kapital for å doble btc nå, ikke minst femdoble…

3 Likes

Sant nok, men en del investorer ville ikke tatt i BTC på mye lavere beløp, mens nå når det er en tydelig asset-class kan de investere (fond osv). Så det kan fort bli vanvittig mye kapital.

2 Likes

? Lenge siden ? Har gått 80% på en måned nå og 500% på et år? Hvordan tidsperspektiv har vi her når det er lenge siden? :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg tror Bitcoin står i 10X dagens kurs om 3 år og 100X om 10 år. Vi er fortsatt helt i startgropa av en av de største omveltningene i menneskehetens historie… og man kan man eie en bit av selve infrastrukturen som gjør det mulig. Hva hadde det vært verdt å eie f. eks 1/21 000 000 av internett?

Denne metaforen har jeg ikke brukt siden Funcomtiden, men dette toget forlater snart stasjonen :slightly_smiling_face: Håper dere har billett :slightly_smiling_face:

10 Likes

Ja, det er en grunn til at bitcoin og aksjer har flydd i taket siste året. Nullrente og massive stimuli pakker av myndighetene. Pandemien har også ført til at folk flest som fortsatt har arbeid har fått bedre råd og har startet å “investere”. Takket være alt så har btc fortsatt kun gått 5x. Det er ikke mye.

Ingen billett i BTC toget og angrer ikke et sekund i at jeg ikke har investert i gammel tech, når jeg har investert i framtidsrettet blokkkjede tech og lyntog sammenlignet :sweat_smile::v:

1 Like

Er ingen tvil om at BTC skal opp og at den drar seg opp andre alts og glad for det, og ønsker alle lykke til med BTC reisen for de som har investert i det. Men litt enig med @kalleanka123 hvorfor gjøre en 2x når man kan gjøre 5-10x på andre coins :man_shrugging: :v:, er lov å se seg over skulderen og se hva som skjer andre steder og :wink: :stuck_out_tongue:

Det er sikkert godt mulig, men med tanke på hvor mange scams som finnes der ute blant altcoins må man ha tunga rett i munnen for å lykkes over tid :slightly_smiling_face: Men det finnes utallige veier til mål, og man trenger bare én :slightly_smiling_face:

2 Likes

image

2 Likes

Uansett noe vanskeligere å manipulere Bitcoin enn metaller da prisen til Bitcoin settes i Bitcoin exchangene med reelle Bitcoin, mens for metaller settes den i derivatene. Men noen av de Defi løsningene kan sikkert hjelpe dem litt.

…den dagen når Bitcoin blir reelle :sweat_smile:…ja,vi får se hva sentralbankene synes om dette da :wink:

Mer reelle enn derivatene som kjøres mot sølv i hvert fall. :slight_smile:

3 Likes

Spennende igjen :slight_smile: Tipper det går opp igjen…

2 Likes

Lukter at vi bryter igjennom nå, men tror ikke det blir en voldsom dropp likevel

1 Like