Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Fint for tyske statsborgere som plutselig får 22 milliarder da

6 Likes

@DylanLeClair_

Bedre visualisering av inflow/outflow.
Wen supply shock?

1 Like

Ganske strengt :sweat_smile: Greit nok at de må ta straffen for pengenes opprinnelse og at de neppe har oppgitt formue og eventuelt gevinst dersom de har solgt noe. Men at hele gevinsten ryker synes jeg var noe i strengeste laget :see_no_evil: Men blir summene store nok så skal man vel flåes helt ned til skinnet.

2 Likes

Viser nok en gang at bitcoin ikke er godt egnet for å skjule kriminell virksomhet, et av de store argumentene mot bitcoin som legitim investering.

3 Likes

Viser vel også at man ikke får sikring mot innblanding fra myndighetene som er et av hovedargumentene fra bulls.

4 Likes

Dette har vi diskutert før. Ingen kan konfiskere bitcoinen din uten ditt samtykke hvis du har kontroll over egne nøkler.

Er hovedargumentet at man skal være beskyttet som kriminell?

Om de så mente at pengene var lovlige så hadde ikke mydighetene fått tak i de med mindre de ga fra seg nøkler/sendte over.

Men har aldri hørt at et av hoveargumentene for bulls er at man skal beskyttes som kriminell. Det er vel heller det motsatte. Lett å bevise at man har rent mel i posen og lett å spore pengene til de som ikke har det.

4 Likes

Hovedargumentet fra oss bulls er at bitcoin sikrer oss mot at myndighetene blander seg inn i pengepolitikken og printer vekk verdiene til sparepengene våre.

Et av hovedargumentene til motstandere er at bitcoin er de kriminelles beste venn.

5 Likes

Bare om du er kriminell, da går det fint?

Hva spør du om egentlig? Hvordan private nøkler fungerer?

1 Like

Prøver bare å forstå hva dere mener er bitcoins egenskap iforhold til å unngå myndighetskontroll. Når jeg leser igjen så tror jeg dere tenker at myndighetene ikke vil gå etter noen som har rent mel i posen så da er det ikke noe problem.

For den som befinner seg under et korrupt regime kan jo den transparensen slå ut flere veier.

Litt vanskelig å tolke hva du er ute etter :thinking:Anbefaler heller kontanter dersom du skal gjøre kriminelle transaksjoner enn Bitcoin som er sporbart.

Når man sier at myndighetene ikke har kontroll over dem. Så menes det at f.eks en sentralbank kan ikke bare sette igang enn seddelpresse og trykke milliarder av Btc for å gjøre de mindre verd.

Tviler på at noen mener du er "beskyttet"dersom du kjøper narkotika for hundre millioner med Bitcoin.

Kan heller ikke se at myndighetene skulle komme etter deg bare for du har Bitcoin. Tar det som en selvsfølge at man både betaler skatt og oppgir formue, med mindre man liker å skyte seg i foten da.

1 Like

I USA har myndighetene tidligere krevet inn alt gull i bytte mot en pris som de selv har bestemt, for å ta et eksempel på myndighetskontroll. I Hellas ble en viss prosent av balansen på bankkontoene skrevet ned automatisk.

Stemmer det. Gode eksempler du kommer med der ja. Vil tro de skulle ønsket de heller satt med sine egne Bitcoin-nøkkler.

Men myndighetene kan jo bare si at det gjelder krypto og bankkontoer neste gang.

Hvis myndighetene vet at den kriminelle har midler de ikke skulle ha. Da kan de vel kreve dette utbetalt i annen valuta. Så er det opp til den kriminelle å veksle det om?

Da må man isåfall velge å være enig i å gi bort krypto til myndighetene for så å aktivt overføre. Mye enklere å stryke ut fiat-penger på kontoen med ett pennestrøk.

Men helt ærlig frykter jeg ingen av scenarioene dine der.

2 Likes

Så du har bitcoin for å beskytte deg mot pengetrykkingen som du tror gjenopptas?

1 Like

Nei. Kjøper krypto når jeg er 99,99% sikker på vi er på en bunn. Så prøver jeg å komme ut med mye av det når jeg er fornøyd med gevinsten/ tenker vi er på en topp.

1 Like

Ahh, man blir så bull BTC når man ser diskusjoner som dette. #stillearly

7 Likes